Вітаю! Моя низька активність на форумі була пов'язана з деякою "творчою" роботою. А саме з проектуванням сабжевого пристрою Пройшов тернистий шлях в процесі підбору комплектуючих, кількох невдач, коли все мало би працювати, а в реалі після замовлення плат на виробництві тестуванні "наживо" з'являлись непередбачувані глюки, і приходилось міняти підхід, замовляти знову і так далі... Тепер, хоч іще не на фінішній, але уже (сподіваюсь) прямій дорозі до результату. Є певні напрацювання, і концепція, яка була закладена, і якої я буду дотримуватись: - заряд через силові ключі (20А та 40А версії) - слаботочний вихід "плюса" на управління запалюванням (до 1,5А) - та/або додатковий більш сильний вихід, але управління "мінусом" (потужна дісішка, напр.) - бузер та/або світлодіод для попереджувальних сигналів, реакція на події налаштовуватиметься. - базова версія з можливістю підключення до 24s та розширена до 32s - підтримка будь якої хімії: можна налаштувати будь які пороги захисту, попередження чи балансування від 1 до 4,55В, а також набір готових "пресетів". - підтримка різних типів термодатчиків з порогами, які можна налаштувати під себе. - датчик швидкості: геркон на колесі чи сигнал з датчика хола МК - графічний дисплей і дві сенсорні кнопки, дисплейний модуль повністю герметичний та водонепроникний - функції вольт- ампер- та ватметра, що враховуватиме як струм навантаження, так і рекуперації, зарядки. - функції спідометра, одометра, поточного розходоміра (Вт*год/км) - адаптивне балансування струмом до 1А - купа всеможливих налаштувань через інтуїтивно зрозуміле меню - різні "сторінки" відображення необхідної інформації, як у вигляді цифр, так і графіків - мова поки що виключно англійська. - режим сну при повній бездіяльності певний час для економії батареї
Що зараз реалізовано в залізі: - роз'єми для підключення батареї до 24s - роз'єм для датчика швидкості - три роз'єми для підключення зовнішніх термодатчиків + 1 термодатчик на платі балансування - роз'єм для підключення дисплейного модуля (i2c) - роз'єм з шиною UART для підключення перехідника на USB чи модуля Bluеtooth - резервний роз'єм SPI для підключення периферії в перспективі, такої як флеш-карта для запису логів, тощо. - роз'єм для датчика струму - роз'єм для пищалки - резервний аналоговий вхід - 5 резервних дискретних виходів
фото для затравки
на фото "головна плата", балансирна буде в другий поверх. розмір 55*105мм
Додаткові файли:
smart.jpg [ 385.38 КБ | Переглядів: 18539 ]
граюсь з меню
хотілось би туди помістити максимум корисних функцій, наскільки дозволять пам'ять мікроконтролера і мої можливості. Тому приймаються будь які конструктивні пропозиції щодо функцоналу. але не забуваємо, що впершу чергу - це система управління батареєю, а не космічний корабель
OLED-дисплей добре, яскраво, але нажаль недовговічно, з часом у нього вигоряють пікселі, особливо там де статичне зображення. Я вважаю, краще його замінити на класичний графічний LCD.
Аналізувати цифри, напругу на кожному елементі зручно під час зупинки. Тому бажано передбачити відображення у вигляді стовпчастих діаграм та min-max.
Розумію, що це БМС, а не космічний корабель, але хотілось би дещо більшого функціоналу по відображенні показників (а можливо і незалежний від БМС пристрій). На головному екрані заряд - батарейка в %, потужність - аналогова шкала (з урахуванням рекуперації), швидкість, одометр, економетр (Вт-год/км), якщо залишится місце, то вказівники поворотів, дальнє світло.
Дуже корисний пристрій, який міг би замінити як мінімум великий різновид китайських вимірювальних пристроїв які відображають електричні параметри силової батареї - ось один з варіантів : viewtopic.php?f=63&t=548 Я вважаю, що на головному екрані має бути вся основна інформація яка необхідна водієві під час руху, тобто вольтаж, струм, заряд батареї у відсотках, температура мотора, можливо поточний розхід в кВт, ще як варіант додати можливість вибору іншого головного екрану (робочого столу) з відображенням наприклад тільки швидкості як на вашому відео. Щодо функції БМС - було б дуже добре щоб цей прилад відображав найслабшу ячейку можливо навіть на основному екрані десь в кутку.
Звідки: Киевская обл. г.Ирпень 178 Мій електротранспорт: Воплощаю Хочу електротранспорт: с вечным и очень мощным движко
мега труд. Когда система просыпается то первое что показывает состояние ячеек и общий заряд, после нажатия типа старт переходит на показ приборки, там скорость, остаток пробега, повороты, дальний, это сухой минимум. Русский язык. Совет - я малоопытен в этом деле, но если хотите получить кайф и деньги от своей разработки - сделайте интерфейс и инструкцию по настройке так что бы её понял ПОЛНЫЙ ДЕБИЛ, я никого не хочу обидеть, но когда я стал обладателем подобного устройства и попробовал разобраться сам, то понял что разработчик меня в черный список добавит, тогда я попросил авторитнего форумчанина помочь мне с этим вопросом, и после этого ещё бы чуток и в черный список добавили бы его) и в итоге... 2 недели... В процессе настройки по тону общения и времи суток этого общения мне стало понятно что целый день человек сначала пытается понять в чем вопрос а потом как объяснить что сделать счастливому обладателю его устройства. Избавьте себя от этого АДА на этапе разработки, ну и нас тоже) Держу кулаки!)
Добрый вечер. Хотел поинтересоваться, а что значит - адаптивная балансировка током до 1А? Спасибо.
Коли стравлюються не всі, а окремі канали, і їх мало, струм становиться максимально великим, що позволяє загальне тепловиділення. Бо якщо всі канали кочегаритимуть по 1А, то загальне тепло з БМС сягатиме 100Вт, а це вже мега багато. А коли канали 1-2 "вискочки", то від них тепла буде не так багато, і струм можна давати максимаьний для швидшого балансування.
а тим часом, підключив БМС до ПК і зняв отсь такі експериментальні графіки) заряд:
Продовжуємо. Виношу на відкрите голосування питання вибору дисплея (додав у пешому пості даної теми опитування) Коротко про всі види: 1. Текстовий LCD - 2 рядки по 16 символів + 2 кнопки підключається по i2c (4 проводи) безпосередньо до БМС + 2 проводи для кнопок, всього 6 проводів. + ціна, хороша читабельність - мала інформації можна помістити
Додаткові файли:
1-1.jpg [ 26.95 КБ | Переглядів: 17864 ]
Додаткові файли:
1-2.jpg [ 26.79 КБ | Переглядів: 17864 ]
2. Графічний OLED 128х64 - невеликий 1,3", але дуже контрастний + 2 кнопки підключається також по i2c (4 проводи) безпосередньо до БМС + 2 проводи для кнопок, всього 6 проводів. + висока контрастність, мале споживання струму - ромір 1,3", кажуть що вигорає з часом
Додаткові файли:
2-1.jpg [ 30.59 КБ | Переглядів: 17864 ]
3. Графічний монохромний LCD, білий фон, чорні символи, підсвітка + 2 кнопки планується додатковий мікроконтролер в дисплейний модуль, так як сам дисплей як не SPI протокол, то паралельниий інтерфейс з купою проводів, тому модуль буде підключатись по 4 проводах до бмс по протоколу UART + мале споживання без підсвітки, чудова читабельність на сонці - залежність від температури
Додаткові файли:
3-1.jpg [ 47.08 КБ | Переглядів: 17864 ]
Додаткові файли:
3-2.jpg [ 35.9 КБ | Переглядів: 17864 ]
Додаткові файли:
3-3.jpg [ 109.99 КБ | Переглядів: 17864 ]
4. Графічний кольоровий LCD + 2 кнопки також буде свій МК в дисплейному модулі для підключення до основної плати по UART + красиво - залежність від температури, дещо більше споживання підсвітки (без неї не видно нічого), засвітка сонцем
Додаткові файли:
4-1.jpg [ 57.39 КБ | Переглядів: 17864 ]
Додаткові файли:
4-2.jpg [ 49.51 КБ | Переглядів: 17861 ]
5. Повноколірний, сенсорний NEXTION повноцінний модуль зі своїм шустрим процесором, слотом під microSD карту памяті, працює також по UART + наявність сенсора, крутизна - ціна, енергоспоживання
Додаткові файли:
5-1.jpg [ 62.66 КБ | Переглядів: 17864 ]
Додаткові файли:
5-2.jpg [ 85.57 КБ | Переглядів: 17864 ]
можлива одночасна робота по i2c і UART, тому можна буде одночасно підключити дисплей пункту 1 або 2 по і2с, а по UART підключити Bluetooth "свисток" для спілкування з мобільним пристроєм, або USB-TTL перехідний для ПК, ноутбука і т.д.
п.с. думки закритого голосування розділились. частина хоче маленький "олед" дисплей, частина "монохромну рідкористалічну лопату"
Звідки: Москва 00 Хочу електротранспорт: Опель Ампера
Язык вместо инглиша нужен румынский или иврит (шутка) Зарядного тока 20 и 40 ампер мало. Мне жаль но статистика показывает по бмс первого образца, что таки реально мало и часто у тех, кто юзал на пределах зарядных токов пробивало зарядные ключи и по возрастанию порогов выше нормы заряд не останавливаясь гнал напругу выше и выше. Не зря китайцы много ключей параллельно ставят даже на заряд заявляя ток опираясь на возможности лишь одного. А так весьма хорошее устройство будет. Главное, чтоб оно ценой не выше своего вдохновителя (ант бмс) было. Иначе покупатели будут у китайцев ибо функционал тот же, всё наглядно настраивается в телефоне с русским меню, и приборка раза в три больше размером плюс реально длительная коммутация до 300 ампер и настраиваемое время обработки кз до 600 ампер.
Ви не можете створювати нові теми Ви не можете відповідати на повідомлення Ви не можете редагувати свої повідомлення Ви не можете видаляти свої повідомлення Ви не можете додавати додаткові файли