Вирішив на цьому форумі створити тему про власний проект, який дуже довго тягну і кінця і краю не видно ))) Фотографій буде багато, тому я їх позменшував. Та й буду прикріпляти вибірково, а не все підряд. Поїхали!
В лютому 2015 року я надумав сконструювати собі центральнопривідний безпедальний транспорт. Почало все як завжди, з примітивного креслення.
Додаткові файли:
01.jpg [ 176.65 КБ | Переглядів: 8038 ]
був придбаний задній литий обід від якогось мопеду типу дельта чи альфа 17"
Додаткові файли:
02.jpg [ 178.16 КБ | Переглядів: 8038 ]
далі приступив до зварки рами
Додаткові файли:
03.jpg [ 173.27 КБ | Переглядів: 8038 ]
Додаткові файли:
04.jpg [ 212.86 КБ | Переглядів: 8038 ]
Додаткові файли:
05.jpg [ 239.96 КБ | Переглядів: 8038 ]
Додаткові файли:
07.jpg [ 185.65 КБ | Переглядів: 8038 ]
Планував використовувати 1 колекторний двигун 1кВт на 36В, живлячи його від 60В.
Додаткові файли:
06.jpg [ 103.89 КБ | Переглядів: 8038 ]
Був придбаний комплект шківів і зубчатий ремінь профілю XL. Розрахункова тяга ремею мала бути в районі 30кг.
Далі було принятор рішення замінити ремінь ланцюгом, але щоби було менше шуму та ударних вібрацій - ланцюг вибрав промисловий з найменшим доступним кроком: 6мм роликовий. Але він продавався довжиною по 5м мінімум
Додаткові файли:
20.jpg [ 359.92 КБ | Переглядів: 8034 ]
Додаткові файли:
21.jpg [ 161.99 КБ | Переглядів: 8034 ]
Додаткові файли:
22.jpg [ 69.33 КБ | Переглядів: 8001 ]
Шків на промвалу замінив на зірку.
Додаткові файли:
23.jpg [ 74.89 КБ | Переглядів: 8034 ]
Додаткові файли:
24.jpg [ 102.67 КБ | Переглядів: 8034 ]
Після вкачуванна в мотор більше 3кВт колектор не витримав знущань і почорнів. Ланцю витримав.
Додаткові файли:
25.jpg [ 206.03 КБ | Переглядів: 8034 ]
Додаткові файли:
26.jpg [ 170.72 КБ | Переглядів: 8034 ]
Після цього було вирішено придбати ще один такий мотор і комутівати їх послідовно-паралельно пакетником. Тяга - швидкість. Спершу ланцюг дав один на дві ведучі зірки
Додаткові файли:
27.jpg [ 125.99 КБ | Переглядів: 8034 ]
А згодом дізнався, що для ланцюга таке застовування недопустиме. Звісно, ланцюг від перекосу розклепувало і рвало.
Поміж те зробив фермовий підсилювач стакану.
Додаткові файли:
28.jpg [ 106.38 КБ | Переглядів: 8034 ]
А згодом поставив два ланцюги, по одному на кожен двигун
Додаткові файли:
30.jpg [ 159.91 КБ | Переглядів: 8034 ]
Додаткові файли:
31.jpg [ 162.4 КБ | Переглядів: 8034 ]
переробив мозги шим контролера
Додаткові файли:
32.jpg [ 143.25 КБ | Переглядів: 8034 ]
Добавив захист ручки газу від замикання сигналу на +5В (пробою) і провірку положення при включенні.
Додаткові файли:
33.jpg [ 85.06 КБ | Переглядів: 8002 ]
Так, як мотори колекторні, пробой фетів контролера грозив вильотом в стратосферу. Тому переробив автоматичний вимикач, перемемотавши соленоїд зі струмової обмотки на багатовиткову і на руль винів кнопку "аварійне відключення"
Додаткові файли:
34.jpg [ 194.41 КБ | Переглядів: 8034 ]
Зробив датчик струму на герконах і включив його в зворотній звязок ШИМ контролера для захисту від завеликого фазного струму
Додаткові файли:
35.jpg [ 123.59 КБ | Переглядів: 8034 ]
Згодом переробив вісь промвалу з аутранера на інранер. Раніше в мене втулка з шківами-шестернями оберталась на підшипнику навколо статичної осі. Тепер віст обертається в підшипниках.
Додаткові файли:
36.jpg [ 139.01 КБ | Переглядів: 8034 ]
Все було прекрасно, за виключенням складної трансмісії і шуму ланцюга від високих обертів. Мотори в послідовному включенні давали дурну тягу, не було гори, на яку не зміг виїхати - або буксував або перевертався.
Згодом зробив контролер на ардуіно, з дисплеєм, обмеження батарейного і фазного струмів. При першому ж випробуванні попав в невелику аварію
Але так, як ланцюги потребували постійного догляду, бо тягнулись змазка вилітала від великих обертів, еру двох колекторних моторів вирішив завершити.
Далі почались інтимні ігри з генератором. Спершу включив його з рідною обмоткою збудження, встановивши фальшротор для датчиків хола.
Додаткові файли:
39.jpg [ 239.24 КБ | Переглядів: 8033 ]
Потім виточив шків під поліклиновий ремінь
Додаткові файли:
37.jpg [ 179.95 КБ | Переглядів: 8033 ]
Додаткові файли:
38.jpg [ 117.6 КБ | Переглядів: 8033 ]
Експерименти з ланцюгом
Додаткові файли:
41.jpg [ 298.22 КБ | Переглядів: 8033 ]
Потім була перемотка статора, установка магнітів на ротор, випробування... в результаті я був дещо розчарований його ККД і вирів все таки придбати "людський" мотор, зробивши собі подарунок на день народження.
GoldenMotor HPM3000B
Додаткові файли:
42.jpg [ 165.48 КБ | Переглядів: 8033 ]
Порівняння його фазних дротів з дротами 500Вт ДД мотора )))
Спершу вирішив використати той промвал, що був. Перша ступінь - поліклин, друга ступінь - ланцюг мото. Була виготовлена втулка для кріплення ведучого шківа. Щоби посадити її на вал, потрібно було вбити в розріз клин, посадити, а потім його вибити. Сиділа мертво без ніяких шпонок )
Додаткові файли:
44.jpg [ 278.97 КБ | Переглядів: 8028 ]
Додаткові файли:
45.jpg [ 152.72 КБ | Переглядів: 8028 ]
Додаткові файли:
46.jpg [ 170.59 КБ | Переглядів: 8028 ]
В перервах виготовив задній ліхтар (стоп-габартт-поворот)
Додаткові файли:
47.jpg [ 228.87 КБ | Переглядів: 8028 ]
Біда поліклинового ременя, як і всіх гладких - потрібна сильна натяжка для хорошого зчеплення. І коли мокрий - буксував, посвистуючи )) Із існуючих деталей вирішив зварганити ланцюгову передачу першого ступеню.
Додаткові файли:
48.jpg [ 203.04 КБ | Переглядів: 8028 ]
Але мотор виявився надто сильним, і ланцюг успішно порвався
Далі була спроба зробити контролер на ардуіно.
Додаткові файли:
49.jpg [ 183.1 КБ | Переглядів: 8028 ]
Але щось пішло не так, я вирішив не тратити час. Хоча все на 90% працювало. Слабак я, не зміг завершити )
А далі з гаражних технологій перемістився в майстерню Екрос. Де трохи доробив напильником байка: поміняв кут рульового стакану, укоротив та опустив підсрачник та поприварював елементи кріплення. Напівавтомат все таки рулить, перший раз ним варив ))
Додаткові файли:
110.jpg [ 131.74 КБ | Переглядів: 8020 ]
Додаткові файли:
111.jpg [ 90.85 КБ | Переглядів: 8020 ]
Додаткові файли:
112.jpg [ 213.8 КБ | Переглядів: 8006 ]
Паралельно з цим зробив крішки з алюмокомпозиту.
Додаткові файли:
113.jpg [ 199.27 КБ | Переглядів: 8006 ]
Додаткові файли:
114.jpg [ 99.22 КБ | Переглядів: 8020 ]
Додаткові файли:
115.jpg [ 106.51 КБ | Переглядів: 8020 ]
Але звук масивного ланцюга мене дратував. А після того, як я його змазав і прокатався з дружиною, пришлось прати її джинси )))) і я рішуче вирішив позбутись його, замінивши на синхронний ремінь.
Також вирішив замінити вилку на більш-менш кращу. Купив рокшокс домейн 200мм двохкоронку, але по технічних причинах прийшлось вкоротити хід до 170мм. І так достатньо)
Вопрос к специалистам . А почему переднюю подвеску не сделать по примеру задней (на маятнике) , как у советских мотороллеров?
_________________ Мы не настолько богаты , чтобы ездить на бензине . Мы не настолько здоровы , чтобы дышать выхлопными газами . Поэтому мы ездим на электричестве . больше 200 000 кмна асинхронном электро приводе Славянка .
Бу придбаний коплект для конверсії: ведучий шків на 22 зуби, перехідна самозажимна конічна втулка "тапербуш" (рекомендую!) та сам ремінь. Профіль HTS 8M 20mm
Додаткові файли:
301.jpg [ 100.23 КБ | Переглядів: 8007 ]
Додаткові файли:
302.jpg [ 112.78 КБ | Переглядів: 8007 ]
Великий шків вирішив робити композитний. Несуча частина металева, а профіль для ременю з поліпропілену. Шків на 125 зубів. одночасно в зачепленні коло 70. Сила розподіляється рівномірно ) Хоч і малював профіль правильно, беручи інформацію з даташиту, перед виготовленням відповідальної частин все ж вирішив виготовити на ЧПУ оригінал-макет.
Додаткові файли:
303.jpg [ 124.42 КБ | Переглядів: 8007 ]
Додаткові файли:
304.jpg [ 390.56 КБ | Переглядів: 8007 ]
Після цього вже мені виготовили вінець
Додаткові файли:
305.jpg [ 180.75 КБ | Переглядів: 8007 ]
Момент істини
Додаткові файли:
306.jpg [ 303.39 КБ | Переглядів: 8007 ]
Ну і щасливий фінал
Додаткові файли:
307.jpg [ 559.17 КБ | Переглядів: 8007 ]
короткий малоінформативний огляд, більше демонстрація роботи контроллера келлі синусника, яким доречі замінив блочник і тішуся тихою роботою)
Хоча ні, ще не фінал.... )))) ще багато вкладень буде в нього ) Але скажу одне. Після переходу на ремінь я забув, що таке трансмісія. Чисто, тихо, не потребує догляду. Ремінь не тягнеться.
_________________ Мы не настолько богаты , чтобы ездить на бензине . Мы не настолько здоровы , чтобы дышать выхлопными газами . Поэтому мы ездим на электричестве . больше 200 000 кмна асинхронном электро приводе Славянка .
Коротко про батарею. Збірка 7s3p сконвертована в 21s без розборки. Алюмінієві пластини вирішив не паяти, так як з практики сама ідеальна пайка відвалилась за 2 роки. Робив накладки з латуні, а вона паяється уже ідеально Зараз в зборці одна банка здохла, а одна втратила 6 ампергодин і має жосткий саморозряд, що бмс ледве справляється) А все тому, що висадив колись батарею, орієнтуючись на загальну напругу. Тепер тільки з БМС!
В перспективі планую розширити до 26s, заряджаючи до 3,45В, щоби отримати 89,7 повний заряд та 84 "робочих" вольт (контролер до 90).
Звідки: м.Львів 993 Мій електротранспорт: Електровелосипед і електроавтомобіль Puli 2E
Ярославе, ти пройшов великий шлях в експериментах...чи має право на життя проміжний вал ? І яке виконання (ремені,ланцюги,шківи,редуктор в маслі, і.п.) на твою думку було найкращим?
Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 8
Ви не можете створювати нові теми Ви не можете відповідати на повідомлення Ви не можете редагувати свої повідомлення Ви не можете видаляти свої повідомлення Ви не можете додавати додаткові файли