Електро-автосам
https://electroavtosam.com.ua/forums/

Будую електролігерад з нуля
https://electroavtosam.com.ua/forums/viewtopic.php?f=46&t=1862
Сторінка 1 із 5

Автор:  Yarosl@v [ 18 трав 2017, 00:18 ]
Заголовок повідомлення:  Будую електролігерад з нуля

Вітаю всіх!

Хочу поділитись своїм досвідом в створенні електролігераду.

Спочатку невелика передісторія.
Моє захоплення електротранспортом почалось півтора року тому, коли я купив перший свій комплект для велосипеда. Це був мініатюрний редукторний двигун, невелика батарейка і контроллер. І ось воно щастя :hurra: ! Перші кілька днів, з рештою я почав все частіше помічати що моя максималка, порівнянно з їздою на педалях, зменшилась :o, виявилось що напруга батареї занизька, а двигун занадто повільний і т.д. З допомогою форумчан на російському ресурсі було знайдене рішення підняти напругу за допомогою dc-dc перетворювача, так я помучився кілька місяців і вирішив що це все не серйозно і пора переходити на більш потужний конфіг :hurra:. Невдовзі був придбаний новий двигун, багатовитковий дд з магнітами 30мм, тобто кіловатник, а зним контроллер Infineon 312. Далі були надзвичайно нестерпні пошуки комплектуючих для батареї, врешті-решт у Lu4 були куплені 22 пакети монстри та бмс від mr.Dream. Все це якось було встановлене на мій хром-молібденовий найнер. Пакети стягнуті фанерними боковинками розташувались з боків рами та по сторонах багажника. І так це все божевілля проїздило майже рік. Ледве не щодня, в любу погоду, в любий район Києва, куди тільки заманеться. І тут сталась хоч і очікувана але все таки неприємність. Найміцніший обід який я зміг найти, даунхільний ZTR Flow EX загинув на київських дорогах :nein: . Далі обставини склались так що я змінив місце проживання і перебрався із столиці в невелике містечко за 100км від Києва. Оскільки мені треба бувати в Києві десь один раз на тиждень, стало актуальним питання чим добиратись. Всі варіанти мені не дуже підходили: купувати автомобіль - дорого, їздити маршруткою і в метро нестерпно, велосипедом трохи важкувато. Було прийнято рішення будувати лігерад, про який буде іти далі мова.


Перше що було підібране це вилка, оскільки великий бюджет не планувався, велосипеда вилка і тормоз зразу були відкинуті через непомірну ціну або слабку ремонтопридатність дешевих екземплярів. І зрештою в голову не прийшло нічого кращого, ніж взяти вилку від скутеретти Viper Active.
Амортизатори вирішив брати від схожої техніки.

Кілька вечорів з рулеткою, штангенциркулем, автокадом, в якому я майже нуль, і була накреслена приблизна схема того що я хочу отримати. Кільки тижнів читання статей про геометрію мотоцикла не пройшли безслідно, ця інфа дуже допомогла.
Додаткові файли:
scheme.jpg
scheme.jpg [ 217.36 КБ | Переглядів: 8815 ]


Далі не мало роботи по різанню і зварюванню заліза. Оскільки я в цій сфері, м'яко кажучи, не надто досвідчений, мені дуже сильно допомагав батько, який можна сказати професійний любитель по обробці металу.
І нарешті перший тест-драйв.
Зображення




Щастю не було меж! Чесно кажучи я дуже переживав як покаже себе підвіска, чи нормально будуть працювати амортизатори і взагалі як конструкція триматиме дорогу. Але поїздивши годинку був приємно вражений роботою підвіски і взагалі стабільністю на дорозі. Вийшов такий собі круізер, через великий трейл вилки руль трохи важкуватий на малій швидкості(швидкість пішохода) але варто трохи розігнатись як лігерад починає прекрасно тримати дорогу, чудово керується за допомогою контр-руління(тепер я знаю відповідь на питання яке мені часто ставили: "як ти на цему "одороблі" будеш тримати баланс?" :lol: ).
Далі невеликий відпочинок і знову: зварка, болгарка, молоток...
І ось що виходить:
Зображення

Продовження


Далі буде...

Автор:  Yarosl@v [ 24 трав 2017, 10:44 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

Відбулась перша дальня поїздка. З'їздив в Київ і назад.

В одну сторону. Десь третину дороги їхав за донором, трохи зекономив.
02:26:54 - Duration
122.7 km - Distance
50.1 km/h - Avg. speed
75.6 km/h - Max. speed
Додаткові файли:
20170523104917.jpg
20170523104917.jpg [ 2.67 МБ | Переглядів: 8747 ]

1920/122.7=15,6втг/км

Назад всю дорогу сам їхав, без донорів.
02:24:27 - Duration
125.4 km - Distance
52.1 km/h - Avg. speed
74.3 km/h - Max. speed
Додаткові файли:
20170524101855.jpg
20170524101855.jpg [ 2.38 МБ | Переглядів: 8747 ]

2360/125,4=18,8

Автор:  Yarosl@v [ 24 трав 2017, 10:50 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

Трохи розчарований в потужності двигуна. По трасі нічого, а от по місту часті розгони прогрівають двигун до температури більше ніж 110с.
Треба щось з цим вирішувати, для початку відключу рекуперацію і поставлю задній тормоз.

Автор:  i8086 [ 24 трав 2017, 18:08 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

А чиє у вас мотор-колесо? Який контролер? Як себе показав ватметр на кермі?

Автор:  Yarosl@v [ 24 трав 2017, 20:55 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

Двигун тяговий GT1000 від Evel. Контроллер Infineon 12 fet. У ватметра дуже класний екран, видно в любу погоду, запам'ятовує ват-години, на точність не нарікаю. З мінусів: не дуже зручний корпус, не герметичний і треба придумувати кріплення, до речі на кермо я його так поки що і не закріпив, і ще те що не показує максимальний струм за поїздку(але це не дуже важливо).

Автор:  Yarosl@v [ 25 трав 2017, 15:04 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

І так, що я вирішив робити для боротьби з нагріванням двигуна в міському режимі.
По перше відмовлюсь від рекуперації.
По друге зміню гігантське колесо 29х2,35 на 17х2,50. Так отримаю кращу тягу і вищий ККД на низькій швидкості. Крейсерська 50км/г стане 37,7км/г.
Далі щоб підняти максималку, зроблю динамічне перемикання обмоток їз зірки на трикутник, виходить десь 65км/г, якщо режим 120% буде в трикутнику працювати, то буде ще запас, щоб їхати трохи швидше в тіні донора.
Ну і якщо після цього всього все таки не вдасться тримати температуру в розумних межах то тоді вже буде дрилинг кришок.
От такі плани. Що думаєте?

Автор:  Yarosl@v [ 25 трав 2017, 15:47 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

Виходить якось так:
Додаткові файли:
Scheme 2.jpg
Scheme 2.jpg [ 242.2 КБ | Переглядів: 8699 ]


Не змінюючи геометрію маятника, відрізуємо рульовий стакан(його мабуть прийдеться переточити), і приварюєм під новим кутом.
В результаті посадка стане трохи горизонтальнішою, 29° проти 35° в принципі під час довгої поїздки цього і хотілось. База стає трошки коротшою 1314 проти 1350, коєфіцієнт керованості трохи збільшився 6,5 проти 6,3 (було б добре трохи зменшити кут нахилу вилки, щоб не збільшувати коефіцієнт, але тоді посадка стане занадто горизонтальною). Довжина апарату стає 1881 проти 2008. Кліренс трохи зменшується, але не критично.

Автор:  irde [ 25 трав 2017, 17:01 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

странные люди , эти электровелосипедисты :) в 2-3 раза перегружают моторчик и хотят что бы он не грелся.
Не бывает так.

Автор:  Yarosl@v [ 25 трав 2017, 17:06 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

Є трохи). Можна звісно поставити 12кг монстра, але я поки не готовий потратити суму, думаю і з цього трохи ще вижму, головне щоб не встигав прогріватись до критичної температури за 20-30 км в міському трафіку.

Автор:  Yarosl@v [ 25 трав 2017, 21:01 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

Знову перекроїв, все таки краще зразу робити під ті колеса, які будуть використовуватись.
Додаткові файли:
Scheme 3.jpg
Scheme 3.jpg [ 239.22 КБ | Переглядів: 8669 ]

Кут рульової зробив трохи меншим, і відповідно прийшлось зменшити базу, коефіцієнт вийшов 5,96, буде трохи зручніше в пробках маневрувати, надіюсь на швидкості буде таким же стабільним. Довжина стала на багато менша ніж зараз, буде легше по ліфтах і під'їздах лазити).

Автор:  AwakaN [ 25 трав 2017, 21:13 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

Про охлаждение МК тут можно немного прочитать http://electrotransport.ru/ussr/index.p ... 8.0#topmsg. Вы попробуйте ,перед дрылингом, масло залить. КАк по мне убивается сразу 2 зайца, защита от воды и отвод тепла.

Автор:  Yarosl@v [ 25 трав 2017, 21:15 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

На електротранспорті пасусь, але цієї теми не бачив, дякую.

Автор:  AwakaN [ 25 трав 2017, 21:24 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

По маслу вот наглядное пособие так сказать :)






Автор:  Yarosl@v [ 25 трав 2017, 21:42 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

AwakaN, дякую, подивлюсь!

Автор:  Yarosl@v [ 08 черв 2017, 17:13 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Будую електролігерад з нуля

Купив у Evel обід і спиці. Обід, до речі, 17х1,6" хоча по телефону сказали 2,5". Покришка 2,5.
Трохи переварили раму, зменшили кут рульової до 27°, трейл вийшов 74,82мм, база 1260мм. Коефіцієнт 5,6, це на багато менше ніж було, надіюсь на швидкості ковбасти не буде. Також зменшився нахил сидіння, мені так зручніше. Педалей більше не буде, кермо тепер не відкидне, мав бути далекобійний велосипед, вийшов комфортний мопед. Тепер на середині заряду іде 40км/г, тяга стала скажена!)
Далі буде перекомутація в трикутник. Тільки не можу вирішити, робити тумблер, щоб розганятись на зірці, чи не треба?... Мабуть спочатку спробую без тумблера, поїжджу на трикутнику, подивлюсь яка буде тяга і нагрів а потім вирішу чи робити перемикач.
Зображення

Зображення

Сторінка 1 із 5 Часовий пояс: UTC + 2 години
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/