Електро-автосам
https://electroavtosam.com.ua/forums/

Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчості.
https://electroavtosam.com.ua/forums/viewtopic.php?f=46&t=2309
Сторінка 1 із 2

Автор:  mr.Dream [ 05 груд 2017, 10:57 ]
Заголовок повідомлення:  Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчості.

Вирішив на цьому форумі створити тему про власний проект, який дуже довго тягну і кінця і краю не видно ))) Фотографій буде багато, тому я їх позменшував. Та й буду прикріпляти вибірково, а не все підряд. Поїхали! :)

В лютому 2015 року я надумав сконструювати собі центральнопривідний безпедальний транспорт. Почало все як завжди, з примітивного креслення.
Додаткові файли:
01.jpg
01.jpg [ 176.65 КБ | Переглядів: 7891 ]


був придбаний задній литий обід від якогось мопеду типу дельта чи альфа 17"
Додаткові файли:
02.jpg
02.jpg [ 178.16 КБ | Переглядів: 7891 ]


далі приступив до зварки рами
Додаткові файли:
03.jpg
03.jpg [ 173.27 КБ | Переглядів: 7891 ]


Додаткові файли:
04.jpg
04.jpg [ 212.86 КБ | Переглядів: 7891 ]


Додаткові файли:
05.jpg
05.jpg [ 239.96 КБ | Переглядів: 7891 ]


Додаткові файли:
07.jpg
07.jpg [ 185.65 КБ | Переглядів: 7891 ]


Планував використовувати 1 колекторний двигун 1кВт на 36В, живлячи його від 60В.
Додаткові файли:
06.jpg
06.jpg [ 103.89 КБ | Переглядів: 7891 ]


Був придбаний комплект шківів і зубчатий ремінь профілю XL. Розрахункова тяга ремею мала бути в районі 30кг.
Додаткові файли:
08.jpg
08.jpg [ 231.58 КБ | Переглядів: 7891 ]


Додаткові файли:
09.jpg
09.jpg [ 247.39 КБ | Переглядів: 7891 ]


Додаткові файли:
10.jpg
10.jpg [ 276.88 КБ | Переглядів: 7891 ]


Додаткові файли:
11.jpg
11.jpg [ 213.01 КБ | Переглядів: 7891 ]

Автор:  mr.Dream [ 05 груд 2017, 11:02 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Далі були приварені вуха кріплення амортизаторів та придбані мото аморти з масляним демпфером
Додаткові файли:
12.jpg
12.jpg [ 155.94 КБ | Переглядів: 7890 ]


Додаткові файли:
13.jpg
13.jpg [ 98.68 КБ | Переглядів: 7890 ]


Додаткові файли:
14.jpg
14.jpg [ 209.17 КБ | Переглядів: 7890 ]


Натяжку ремня зробив по самонатяжному принципу, збільшивши охвати та забеспечивши піджим зі збігаючюї сторони шківа.
Додаткові файли:
16.jpg
16.jpg [ 169.89 КБ | Переглядів: 7890 ]


Вирішив зробити примітивний ШИМ контролер
Додаткові файли:
15.jpg
15.jpg [ 87.12 КБ | Переглядів: 7890 ]


Додаткові файли:
17.jpg
17.jpg [ 190.06 КБ | Переглядів: 7890 ]


Додаткові файли:
18.jpg
18.jpg [ 217.3 КБ | Переглядів: 7890 ]


При першому випробуванні і струмі в мотор коло 70А ремінь порвався.
Додаткові файли:
19.jpg
19.jpg [ 107.8 КБ | Переглядів: 7890 ]

Автор:  mr.Dream [ 05 груд 2017, 11:24 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Далі було принятор рішення замінити ремінь ланцюгом, але щоби було менше шуму та ударних вібрацій - ланцюг вибрав промисловий з найменшим доступним кроком: 6мм роликовий. Але він продавався довжиною по 5м мінімум :)
Додаткові файли:
20.jpg
20.jpg [ 359.92 КБ | Переглядів: 7887 ]


Додаткові файли:
21.jpg
21.jpg [ 161.99 КБ | Переглядів: 7887 ]


Додаткові файли:
22.jpg
22.jpg [ 69.33 КБ | Переглядів: 7854 ]


Шків на промвалу замінив на зірку.
Додаткові файли:
23.jpg
23.jpg [ 74.89 КБ | Переглядів: 7887 ]


Додаткові файли:
24.jpg
24.jpg [ 102.67 КБ | Переглядів: 7887 ]


Після вкачуванна в мотор більше 3кВт колектор не витримав знущань і почорнів. Ланцю витримав.
Додаткові файли:
25.jpg
25.jpg [ 206.03 КБ | Переглядів: 7887 ]


Додаткові файли:
26.jpg
26.jpg [ 170.72 КБ | Переглядів: 7887 ]


Після цього було вирішено придбати ще один такий мотор і комутівати їх послідовно-паралельно пакетником. Тяга - швидкість.
Спершу ланцюг дав один на дві ведучі зірки
Додаткові файли:
27.jpg
27.jpg [ 125.99 КБ | Переглядів: 7887 ]

А згодом дізнався, що для ланцюга таке застовування недопустиме. Звісно, ланцюг від перекосу розклепувало і рвало.

Поміж те зробив фермовий підсилювач стакану.
Додаткові файли:
28.jpg
28.jpg [ 106.38 КБ | Переглядів: 7887 ]


А згодом поставив два ланцюги, по одному на кожен двигун :)
Додаткові файли:
30.jpg
30.jpg [ 159.91 КБ | Переглядів: 7887 ]


Додаткові файли:
31.jpg
31.jpg [ 162.4 КБ | Переглядів: 7887 ]


переробив мозги шим контролера
Додаткові файли:
32.jpg
32.jpg [ 143.25 КБ | Переглядів: 7887 ]


Добавив захист ручки газу від замикання сигналу на +5В (пробою) і провірку положення при включенні.
Додаткові файли:
33.jpg
33.jpg [ 85.06 КБ | Переглядів: 7855 ]


Так, як мотори колекторні, пробой фетів контролера грозив вильотом в стратосферу. Тому переробив автоматичний вимикач, перемемотавши соленоїд зі струмової обмотки на багатовиткову і на руль винів кнопку "аварійне відключення"
Додаткові файли:
34.jpg
34.jpg [ 194.41 КБ | Переглядів: 7887 ]


Зробив датчик струму на герконах і включив його в зворотній звязок ШИМ контролера для захисту від завеликого фазного струму
Додаткові файли:
35.jpg
35.jpg [ 123.59 КБ | Переглядів: 7887 ]


Згодом переробив вісь промвалу з аутранера на інранер. Раніше в мене втулка з шківами-шестернями оберталась на підшипнику навколо статичної осі. Тепер віст обертається в підшипниках.
Додаткові файли:
36.jpg
36.jpg [ 139.01 КБ | Переглядів: 7887 ]


Все було прекрасно, за виключенням складної трансмісії і шуму ланцюга від високих обертів. Мотори в послідовному включенні давали дурну тягу, не було гори, на яку не зміг виїхати - або буксував або перевертався.

Згодом зробив контролер на ардуіно, з дисплеєм, обмеження батарейного і фазного струмів. При першому ж випробуванні попав в невелику аварію :mrgreen:




Але так, як ланцюги потребували постійного догляду, бо тягнулись змазка вилітала від великих обертів, еру двох колекторних моторів вирішив завершити.

Автор:  mr.Dream [ 05 груд 2017, 11:32 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Далі почались інтимні ігри з генератором. Спершу включив його з рідною обмоткою збудження, встановивши фальшротор для датчиків хола.
Додаткові файли:
39.jpg
39.jpg [ 239.24 КБ | Переглядів: 7886 ]


Потім виточив шків під поліклиновий ремінь
Додаткові файли:
37.jpg
37.jpg [ 179.95 КБ | Переглядів: 7886 ]


Додаткові файли:
38.jpg
38.jpg [ 117.6 КБ | Переглядів: 7886 ]


Експерименти з ланцюгом
Додаткові файли:
41.jpg
41.jpg [ 298.22 КБ | Переглядів: 7886 ]


Потім була перемотка статора, установка магнітів на ротор, випробування... в результаті я був дещо розчарований його ККД і вирів все таки придбати "людський" мотор, зробивши собі подарунок на день народження.

GoldenMotor HPM3000B
Додаткові файли:
42.jpg
42.jpg [ 165.48 КБ | Переглядів: 7886 ]


Порівняння його фазних дротів з дротами 500Вт ДД мотора )))
Додаткові файли:
43.jpg
43.jpg [ 142.34 КБ | Переглядів: 7886 ]

Автор:  mr.Dream [ 05 груд 2017, 11:40 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Спершу вирішив використати той промвал, що був. Перша ступінь - поліклин, друга ступінь - ланцюг мото. Була виготовлена втулка для кріплення ведучого шківа. Щоби посадити її на вал, потрібно було вбити в розріз клин, посадити, а потім його вибити. Сиділа мертво без ніяких шпонок )
Додаткові файли:
44.jpg
44.jpg [ 278.97 КБ | Переглядів: 7881 ]


Додаткові файли:
45.jpg
45.jpg [ 152.72 КБ | Переглядів: 7881 ]


Додаткові файли:
46.jpg
46.jpg [ 170.59 КБ | Переглядів: 7881 ]


В перервах виготовив задній ліхтар (стоп-габартт-поворот)
Додаткові файли:
47.jpg
47.jpg [ 228.87 КБ | Переглядів: 7881 ]


Біда поліклинового ременя, як і всіх гладких - потрібна сильна натяжка для хорошого зчеплення. І коли мокрий - буксував, посвистуючи )) Із існуючих деталей вирішив зварганити ланцюгову передачу першого ступеню.
Додаткові файли:
48.jpg
48.jpg [ 203.04 КБ | Переглядів: 7881 ]


Але мотор виявився надто сильним, і ланцюг успішно порвався

Далі була спроба зробити контролер на ардуіно.
Додаткові файли:
49.jpg
49.jpg [ 183.1 КБ | Переглядів: 7881 ]


Але щось пішло не так, я вирішив не тратити час. Хоча все на 90% працювало. Слабак я, не зміг завершити )

На цьому завершується ера проміжного валу.

Автор:  mr.Dream [ 05 груд 2017, 11:53 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Далі вирішив робити пряму передачу з мотора на колесо. Відрізав попереднє кріплення мотора і приварив нове. Почав з креслення )
Додаткові файли:
100.jpg
100.jpg [ 97.57 КБ | Переглядів: 7875 ]


Додаткові файли:
102.jpg
102.jpg [ 125.88 КБ | Переглядів: 7875 ]


Додаткові файли:
103.jpg
103.jpg [ 94.34 КБ | Переглядів: 7875 ]


Вирізав велику зірку на лазері
Додаткові файли:
101.jpg
101.jpg [ 136.4 КБ | Переглядів: 7875 ]


Додаткові файли:
104.jpg
104.jpg [ 121.53 КБ | Переглядів: 7875 ]


Додаткові файли:
105.jpg
105.jpg [ 124.12 КБ | Переглядів: 7875 ]


Додаткові файли:
106.jpg
106.jpg [ 137.96 КБ | Переглядів: 7875 ]


Додаткові файли:
107.jpg
107.jpg [ 104.08 КБ | Переглядів: 7875 ]


Додаткові файли:
108.jpg
108.jpg [ 131.77 КБ | Переглядів: 7875 ]


Додаткові файли:
109.jpg
109.jpg [ 120.78 КБ | Переглядів: 7875 ]

Автор:  mr.Dream [ 05 груд 2017, 12:01 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

А далі з гаражних технологій перемістився в майстерню Екрос. Де трохи доробив напильником байка: поміняв кут рульового стакану, укоротив та опустив підсрачник та поприварював елементи кріплення. Напівавтомат все таки рулить, перший раз ним варив ))
Додаткові файли:
110.jpg
110.jpg [ 131.74 КБ | Переглядів: 7873 ]


Додаткові файли:
111.jpg
111.jpg [ 90.85 КБ | Переглядів: 7873 ]


Додаткові файли:
112.jpg
112.jpg [ 213.8 КБ | Переглядів: 7859 ]


Паралельно з цим зробив крішки з алюмокомпозиту.
Додаткові файли:
113.jpg
113.jpg [ 199.27 КБ | Переглядів: 7859 ]


Додаткові файли:
114.jpg
114.jpg [ 99.22 КБ | Переглядів: 7873 ]


Додаткові файли:
115.jpg
115.jpg [ 106.51 КБ | Переглядів: 7873 ]


Але звук масивного ланцюга мене дратував. А після того, як я його змазав і прокатався з дружиною, пришлось прати її джинси )))) і я рішуче вирішив позбутись його, замінивши на синхронний ремінь.

Автор:  mr.Dream [ 05 груд 2017, 12:04 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Також вирішив замінити вилку на більш-менш кращу. Купив рокшокс домейн 200мм двохкоронку, але по технічних причинах прийшлось вкоротити хід до 170мм. І так достатньо)



Автор:  zloitapok [ 05 груд 2017, 12:11 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Нарешті ця історія з'явилась тут :)
До речі з ременем дуже крута ідея

Автор:  Вячеслав М [ 05 груд 2017, 12:15 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Вопрос к специалистам . А почему переднюю подвеску не сделать по примеру задней (на маятнике) , как у советских мотороллеров?

Автор:  mr.Dream [ 05 груд 2017, 12:24 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Бу придбаний коплект для конверсії: ведучий шків на 22 зуби, перехідна самозажимна конічна втулка "тапербуш" (рекомендую!) та сам ремінь. Профіль HTS 8M 20mm
Додаткові файли:
301.jpg
301.jpg [ 100.23 КБ | Переглядів: 7860 ]


Додаткові файли:
302.jpg
302.jpg [ 112.78 КБ | Переглядів: 7860 ]


Великий шків вирішив робити композитний. Несуча частина металева, а профіль для ременю з поліпропілену. Шків на 125 зубів. одночасно в зачепленні коло 70. Сила розподіляється рівномірно )
Хоч і малював профіль правильно, беручи інформацію з даташиту, перед виготовленням відповідальної частин все ж вирішив виготовити на ЧПУ оригінал-макет.
Додаткові файли:
303.jpg
303.jpg [ 124.42 КБ | Переглядів: 7860 ]


Додаткові файли:
304.jpg
304.jpg [ 390.56 КБ | Переглядів: 7860 ]


Після цього вже мені виготовили вінець
Додаткові файли:
305.jpg
305.jpg [ 180.75 КБ | Переглядів: 7860 ]


Момент істини
Додаткові файли:
306.jpg
306.jpg [ 303.39 КБ | Переглядів: 7860 ]


Ну і щасливий фінал :)
Додаткові файли:
307.jpg
307.jpg [ 559.17 КБ | Переглядів: 7860 ]


короткий малоінформативний огляд, більше демонстрація роботи контроллера келлі синусника, яким доречі замінив блочник і тішуся тихою роботою)




Хоча ні, ще не фінал.... :ugly: )))) ще багато вкладень буде в нього ) Але скажу одне. Після переходу на ремінь я забув, що таке трансмісія. Чисто, тихо, не потребує догляду. Ремінь не тягнеться.

Автор:  Вячеслав М [ 05 груд 2017, 12:37 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Дуже зворушлива технiчна iсторiя , дякую ! :bravo:

Автор:  mr.Dream [ 05 груд 2017, 13:05 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Коротко про батарею. Збірка 7s3p сконвертована в 21s без розборки. Алюмінієві пластини вирішив не паяти, так як з практики сама ідеальна пайка відвалилась за 2 роки. Робив накладки з латуні, а вона паяється уже ідеально :) Зараз в зборці одна банка здохла, а одна втратила 6 ампергодин і має жосткий саморозряд, що бмс ледве справляється)
А все тому, що висадив колись батарею, орієнтуючись на загальну напругу. Тепер тільки з БМС!

В перспективі планую розширити до 26s, заряджаючи до 3,45В, щоби отримати 89,7 повний заряд та 84 "робочих" вольт (контролер до 90).

Додаткові файли:
401.jpg
401.jpg [ 134.3 КБ | Переглядів: 7847 ]
402.jpg
402.jpg [ 89.02 КБ | Переглядів: 7847 ]
403.jpg
403.jpg [ 56.5 КБ | Переглядів: 7847 ]
404.jpg
404.jpg [ 86.64 КБ | Переглядів: 7847 ]
405.jpg
405.jpg [ 82.94 КБ | Переглядів: 7847 ]
406.jpg
406.jpg [ 123.41 КБ | Переглядів: 7847 ]
407.jpg
407.jpg [ 108.68 КБ | Переглядів: 7847 ]

Автор:  jan4511 [ 05 груд 2017, 13:29 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Дуже круто вийшло, нехай продовжує дарувати задоволення від їзди !
Доречі яка вага байка та як і з чого виготовлено заднє крило ?
Дякую !

Автор:  Володимир [ 07 груд 2017, 02:51 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Легкий мото міддрайв від mrDream. Історія і муки творчос

Ярославе, ти пройшов великий шлях в експериментах...чи має право на життя проміжний вал ? І яке виконання (ремені,ланцюги,шківи,редуктор в маслі, і.п.) на твою думку було найкращим?

Сторінка 1 із 2 Часовий пояс: UTC + 2 години
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/