https://mind.ua/news/20216134-grandiozn ... -ilon-maskГрандіозний Battery Day: чим дивував Ілон МаскВідмова від кобальту, нові акумулятори, дешевий електрокар та топова Model S з найбільшим запасом ходу у світіЯк і було анонсовано 22 вересня американський автовиробник Tesla провів захід під назвою Battery Day. Пряма трансляція відбувалась на сайті компанії.
Попри грандіозні обіцянки, які підігрівали інтерес, як до компанії, так і до її революційних технологій, за день до заходу Ілон Маск «остудив очікування», заявивши, що хоча на Battery Day буде оголошено про великі зміни, у Tesla піде пара років, щоб втілити їх в життя.
Революція в галузі – Tesla випускатиме власні акумулятори.
Як і більшість автомобільних компаній, Tesla закуповує акумулятори у великих виробників, тому може зосередитися на своїй основній місії: створення електромобілів. Компанія Маска купує їх у Panasonic, LG і CATL.
Ще до заходу, Маск, традиційно через Twitter, повідомив, що для того, щоб задовольнити власний попит автовиробнику доведеться самостійно випускати акумулятори, але і від закупівель у інший виробників компанія не відмовиться
На заході ж, він презентував новинку від Tesla, яка отримала індекс 4680 (перші дві цифри означають діаметр циліндра в міліметрах, а дві другі – його довжину). Ємність нових акумуляторів в п'ять разів більша, ніж у колишніх типу 2170. Між тим, запас ходу електрокару з такими акумуляторами збільшиться всього на 16%,а не уп’ятеро. Найважливішою характеристикою новинки є те, що в перерахунку на кіловат-годину нові акумулятори на 14% дешевше попередніх.
Експериментальна лінія із виробництва нових акумуляторів буде запущена протягом року, а повноцінне виробництво розпочнеться, за попередніми оцінками, до кінця 2022 року.
Зустрічайте, Model S Plaid – електрокар із найбільшим запасом ходу у світі
Маск під час заходу представив топову версію Model S, яку компанія винагородила збільшеною батареєю та трьома електромоторами замість двох. Від нуля до сотні автівка розганяється за менш ніж 2 сек, максимальна швидкість складає 322 км / год.
Маск розповів, що автівка під час проходження випробувань на трасі Нюрнбургринг побила абсолютний рекорд для серійних машин. Сам гендиректор Tesla час проходження кола не розкрив, однак досі рекорд належав Lamborghini Aventador SVJ – 6 хв 44,97 сек.
Ціна вказана на сайті Tesla і становить $139 990. Авто стане доступним наприкінці 2021 року.
При надії: у Tesla скоро з’явиться новий катодний завод
Маск сказав, що Tesla збудує новий катодний завод для своїх акумуляторів в Північній Америці, що є частиною прагнення знизити витрати на ланцюжок поставок і спростити виробництво катодів. Компанія також анонсувала, що внесе поліпшення в свій технологічний процес, що здешевлює катоди на 76% і не продукуватиме стічні вод
Де саме з’явиться завод компанія не розповіла, однак у липні Маск натякав на місто Талса в Оклахомі, як потенційне місце для майбутніх проектів.
Ні кобальту.
Маск анонсував, що Tesla планує відмовитися від використання кобальту в своїх катодах. Кобальт часто добувають в умовах, які порушують права людини, що дало поштовх до пошуку інших матеріалів для його заміни.
Маск не назвав терміни, коли компанія перестане використовувати кобальт, але сказав, що це значно здешевить батареї автовиробника.
Нова мета – автомобіль за $25 000
Маск оголосив, що протягом наступних трьох років у продаж надійде відносно дешевий електрокар, базова ціна якого складатиме $25 000. Ходять чутки, що новинка отримає назву Model C, але це питання ще остаточно не узгоджене. Деталей про автівку наразі практично не відомо.
Не електрокарами єдиними: Tesla може стати електроенергетичною компанією
Як повідомляє The Verge, раніше цього року Tesla представила новий продукт під назвою Autobidder, який дозволяє клієнтам продавати енергію назад в мережу, коли вона їм не потрібна. Можна назвати це віртуальною мережею електростанції. Як пише видання, Tesla також подала заявку на роль постачальника електроенергії у Великобританії.
В мережі також з’явились світлини з однієї презентації компанії, з яких випливає, що нові акумуляторні елементи власного виробництва Tesla будуть «підходити для транспортних засобів, прив'язаних до електромережі».
«За допомогою інтелектуальної мережі водій повинен мати можливість зробити свій автомобіль доступним для зарядки або розрядки, коли він стоїть вдома або на роботі, щоб встановити максимальні і мінімальні точки зарядки, щоб була можлива наступна необхідна поїздка… Це матиме величезне значення для володіння електромобілями Tesla і того, як клієнти можуть монетизувати свої автомобілі в якості батарей на колесах. Але не чекайте, що Маск оголосить Tesla другим пришестям PG & E. Хоча є сенс в тому, щоб зайняти позицію на енергетичних платформах, Tesla все ще далека від того, щоб стати власною компанією», – йшлося в презентації.