У Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України відбулося громадське обговорення законопроекту “Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо стимулювання зростання попиту на екологічні види транспорту та зниження енергетичної залежності України)” N4205а від 01.07.2014 року, який на три роки зменшує податкове навантаження на ввезення електромобілів в Україну. Проект закону пройшов перше читання та отримав підтримку більшості профільних міністерств та громадських організацій. Проект закону пропонує тимчасово (до 2018 року) звільнити від оподаткування операції із ввезення на митну територію України електромобілів, а також операції з підакцизними товарами з реалізації легкових автомобілів, які оснащені електричними двигунами (крім гібридних двигунів) з кількістю місць для сидіння не більше дев'яти.
Експерт Реамінаційного пакету реформ (РПР) Костянтин Євтушенко наголосив, що нині в Україні головною проблемою для запровадження екологічних видів транспорту є відсутність державної підтримки.
«Саме тому,- зазначає К.Євтушенко, - ми в РПР поставили завдання розробити відповідну державну програму. Адже розуміємо, якщо кошти, які витрачаються на імпорт нафтопродуктів, у тому числі з Росії, направити на розвиток внутрішніх резервів енергетичного потенціалу, ми не лише допоможемо економіці держави за рахунок вирівнення платіжного балансу, але й покращимо екологічну ситуацію в Україні. І звичайно, ці кроки вплинуть на формування позитивного екологічного та інноваційного іміджу нашої країни у світі».
Як пояснив експерт, кожна середньостатистична автівка викидає 3 тонни вуглекислого газу (СО2) на рік. Тільки 5% автівок, зареєстрованих в м. Києві, викидають понад 300 тисяч тонн CO2 щорічно. При цьому власник легкового авто на 100 км шляху витрачає близько 100 гривень, у той час, як аналогічний електромобіль, - 5-7 гривень на 100 км.
«Ці показники стимулюють уряди розвинених країн підтримувати виробників електромобілів та надавати пільги споживачам. Так, сума компенсації за придбання електромобіля у США становить $7,500, у Франції - €7,000, Естонії - до 50% але не більше €18,000, Китаї – за легковик $10,000 (до $18,000 у Пекіні), автобус — $82,000», - зазначає Костянтин Євтушенко.
_________________ Мы не настолько богаты , чтобы ездить на бензине . Мы не настолько здоровы , чтобы дышать выхлопными газами . Поэтому мы ездим на электричестве . больше 200 000 км на асинхронном электро приводе Славянка .
|