Some precisions. The charging scheme doesn't depend only on voltage threshold but also on pilot meter (Read
this document for more details). You can check the pilot meter value as an ecu parameter named "Ач счетчик первой фазы зарядки" in Russian. By the way, there is an error actually in V3.0: this parameter shows 10Ah more than reality. So you have to subtract 10Ah from the displayed value (i.e. 10Ah means 0Ah and 60Ah means 50Ah). I will correct this in a future release.
Then you can check after a charge that this value is automatically set to 0Ah (10Ah with the error). After driving, you can see the value corresponding to the total energy spent for the trip and that will be used to limit the charge. However, you will notice that once you turned the ignition off, you have to quit the app (wait for the water pump to stop) and come back in the app. This little break will allow the ecu to internally update this value.
So when you think that your charge is too short and doesn't reach the voltage threshold value, it could be due to a too low pilot meter value.
-----
Некоторые уточнения. Схема зарядки не зависит от напряжения измерителя (читайте
этот документ для более подробной информации). Вы можете проверить значение контрольного счетчика в качестве параметра ecu с именем «Ач счетчик первой фазы зарядки» на русском языке. Кстати, в V3.0 есть ошибка: этот параметр показывает на 10 А больше, чем реальность. 10Ah означает 0Ah и 60Ah означает 50Ah. Я буду прав в следующем выпуске.
Затем вы можете проверить, что это значение автоматически установлено на 0Ah (10Ah с ошибкой). После вождения вы можете увидеть значение, соответствующее общей энергии, потраченной на поездку, и это будет использоваться для ограничения заряда. Однако вы заметите, что в ближайшее время вы не сможете уйти от него. Этот небольшой перерыв позволит ECU внутренне обновить это значение.
Поэтому, когда вы считаете, что ваша нагрузка слишком низкая и не достигает порогового значения напряжения, это может быть очень малое значение контрольного счетчика.