Поточний час: 27 квіт 2024, 21:02

Часовий пояс: UTC + 2 години



Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 84 ]  На сторінку Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6  Наступ.
Автор Повідомлення
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#131033Повідомлення 13 січ 2023, 12:12 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Lviv
Дякував (ла) 22 Подякували 61
Мій електротранспорт: 1квт евел
Так то мабуть ліф чи інші пакети, де нижче 3.3в нічого немає, та ще і під навантаженням нижче розряджати - то вже як смерть для них


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#131519Повідомлення 22 лют 2023, 17:39 
Не в мережі

Звідки: Kyiv. Ukraine
Дякував (ла) 24 Подякували 0
Хочу електротранспорт: 12+12=30VDC
1. Я, чесно, почитав тут вище (але відповіді немає, сорі, чи не занйшов).

2. Будь ласка, порадьте виходячи з ваших знань і досвіду ("по простому" для "не-спеців"):

2.1. - яка "нормальна робоча-мінімальна" напруга розряду для 18650 (не знаю "хімію", та й хто з покупців ел-велика її знає.., скажімо, "від Тесли).
--- Само собою зрозуміло, чим менше розряджати, тим краще...., але...
--- Про критичні мінімальні написано багато. А от скільки "мінімум, щоб жила довго"? Не у примарних % (див. нижче про %), а у реальній напрузі на елементі.
--- Я виставив на БМС "мінімалку" 2,9, з запасом (від 2,7-2,5). Це скажімо, буде "критична мінімалка"... Але думаю, варто знати, "гарну мінімалку" і намагатись не розряджати нижче, лише у "крайньому разі".

2.2. - яка максимальна напруга при заряді... Якщо на БМС виставити менше 4.2 В, тоді захист відключає заряд батареї і ячейки не балансуютья... Я пробував, БМС "смарт" ніби, все бачить і багато чого може. Але слухняно вимикає коли якась ячейка вже 4,15 (скажімо), але до цього не балансує усі ячейки достатньо.
--- Що робите ви, яку "максималку" виставляєте, як балансуєте, експлуатуєте?

2.3. Чи правильно я розумію - що орієнтуватись на % розряду по БМС - це "профанство", ці % і "ємність батареї" (що показує БМС) - залежать від виставленої напруги відключення (виставленої як знизу, так в зверху) ?
Тому краще орієнтуватись на реальну напругу на ячейках?
Тому і маю питання 2.1. вище - про напругу, а не %.

Дуже дякую вам.!!!


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#131523Повідомлення 23 лют 2023, 09:56 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
krsv, ця напруга залежить не тільки від хімії елементу, а і від навантаження (струмів), тому ви хоч обзапитуйтесь, потрібну вам напругу ви в лоб не отримаєте, хтоб вам шо не писав. Але ви можете отримати її самостійно. Спершу виставляете найнижчу напругу(2,5-2,7), перевіряете по ваттмеру скільки взагалі там емність, потім ще один цикл номінальним струмом(вашим єксплуатаційним), і коли в ній по ваттметру залишиться в остатку ~10%, то і буде ваша нижня напруга.

З зарядом та сама історія, віставляете напругу зарядки щоб недозаряджати, але раз в десяток зарядок добиваєте на довго і на повну напругу, щоб відбулася повноцінна балансировка.

Можна ще звісно дивитися по графикам розряду банок різними струмами, котрих в інтернеті навалом, але то вже не точно.

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#131553Повідомлення 24 лют 2023, 22:04 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Lviv
Дякував (ла) 22 Подякували 61
Мій електротранспорт: 1квт евел
а ще краще на бмс виставити балансування на 4.1в, а якщо ємність дозволяє, то взагалі на 4в, довже проживуть)


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#131580Повідомлення 26 лют 2023, 14:10 
Голова клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Україна, Донецьк => Ірпінь
Дякував (ла) 6750 Подякували 2485
Мій електротранспорт: Tesla S
Хочу електротранспорт: е-панцирник
Якщо ну дуже хочеться зберегти життя батареї то верхню межу можна ставити 4,06, а нижню 3,43. Це параметри, які тримає Bolt. А з під нього акумулятори майже завжди гарні.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#132229Повідомлення 12 квіт 2023, 10:44 
Не в мережі

Звідки: Kyiv. Ukraine
Дякував (ла) 24 Подякували 0
Хочу електротранспорт: 12+12=30VDC
Хто як заряджає акум велика, якщо велик стоїть у гаражі.?
Не знімати ж і не носити ж з собою завжди батарейку у квартиру.?
Чи можна залишати на зарядці на ніч? Вона ж відключиться, і БМС батареї теж відключить.

Як варіант - таймер на розетку поставити, яким можна увесь тиждень розписати. Щоб заряджав пару годин, скільки треба, і відключався, чекав до наступного разу. Або навіть у ніч перед днем виїзду щоб заряджав..... ?

Чи забирати додому і заряджати дивитись на це, раптом що....?

Як ви робите?
Дякую.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#132231Повідомлення 12 квіт 2023, 11:47 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
krsv писав(ла):
і БМС батареї теж відключить
БМС вимкне коли на деяких вже буде занадто багато, для тривалого використання то не по феншую.

Для повсякденної зарядки краще недозаряджати (не буде балансровки) , я для того ціпляю послідовно пару-трійку звичайних діодів.
А а щоб була балансировка(довга) без вимкнення БМСки, то ті діоди можна зашунтувати резистором омів на 20, і так заряджати десь раз із десяти.

krsv писав(ла):
Або навіть у ніч перед днем виїзду щоб заряджав..... ?
Держати недозаряджену але добивати перед виїздом то сама гарна практика з усіх можливих. Як то будете реалізовувати, то вже як зумієте, варіантів багато.

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#132236Повідомлення 12 квіт 2023, 14:41 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 408 Подякували 536
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
krsv писав(ла):
Хто як заряджає акум велика, якщо велик стоїть у гаражі.?
Не знімати ж і не носити ж з собою завжди батарейку у квартиру.?
Чи можна залишати на зарядці на ніч? Вона ж відключиться, і БМС батареї теж відключить.

Як варіант - таймер на розетку поставити, яким можна увесь тиждень розписати. Щоб заряджав пару годин, скільки треба, і відключався, чекав до наступного разу. Або навіть у ніч перед днем виїзду щоб заряджав..... ?

Чи забирати додому і заряджати дивитись на це, раптом що....?

Як ви робите?
Дякую.
Батарея не знімається, заряджаю в гаражі. Є дві зарядки, одна повільна 2,5А відрегульована на максимальну напругу 4,1В на елемент, її можна залишати без нагляду, але на ніч не залишаю. Друга зарядка 8А але її напруга може досягти 5В на елемент. Нею заряджаю коли потрібно швидше зарядитись і лише коли знаходжусь в гаражі і строго під нагдядом. Виходжу - вимикаю, ніяких через півгодини прийду і перевірю. Придбав реле часу на розетку, але ще не користувався. Напруга батареї коливається приблизно в діапазоні 3,5-4В на елемент, цього достатньо для моїх дистанцій. Повного заряду вистачає приблизно на 100км. Для батареї корисно триматись в межах амплітуди близької до 3,7В.
БМС це аварійний захист батареї, тому на неї не надійтесь. Параметри БМС завжди за межами допустимих параметрів експлуатації акумулятора щоб не допускати якогось обмеження експлуатації. Коли параметри виходять за межі, тоді вже в роботу втручається БМС як захист від аварії. А це негативно впливає на ресурс батареї. (можна привести такий грубий приклад, кажуть правило коли виходите з дому, вимикайте електроприлади. Або не залишайте електроприлади ввімкненими без нагляду. А ви залишаєте і, кажете ящо щось коротне, то пробка виб'є, або автомат.)
У літієвих акумуляторів є дві неприємності:
1 - вихід з ладу
2 - пожежа
Тому за літієвою батареєю потрібно дивитись як за малою дитиною.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#132243Повідомлення 12 квіт 2023, 19:41 
Не в мережі

Звідки: Kyiv. Ukraine
Дякував (ла) 24 Подякували 0
Хочу електротранспорт: 12+12=30VDC
Дякую, уцілому зрозумів.
Але мою БМСку можна виставити по "усім параметрам" - і відключення по певному заряду на одній із ячейок - який завгодно можна виставити. Тому і питав вище - який варто максимальний нормальний.

І БМС дійсно виключає "прийняття заряду" як виствалено по макс.напрузі ячейки, і тоді зарядка припиняє давати заряд (горить зелена лампа - ніби батарея повна).

Про діоди - не дуже зрозумів, ще порозбираюсь.

Дякую.!


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#132244Повідомлення 12 квіт 2023, 21:23 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
krsv писав(ла):
Про діоди - не дуже зрозумів, ще порозбираюсь.

Кожен діод віднімає на собі десь пів вольта

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#132245Повідомлення 12 квіт 2023, 21:32 
Не в мережі

Звідки: Kyiv. Ukraine
Дякував (ла) 24 Подякували 0
Хочу електротранспорт: 12+12=30VDC
-=TRO=- писав(ла):
krsv писав(ла):
Про діоди - не дуже зрозумів, ще порозбираюсь.

Кожен діод віднімає на собі десь пів вольта


А, типу є номінальна напруга зарядного пристрою і додати кілька діодів щоб її зменшити і тим самим зменшити максимальну напругу заряду "ячейок"...?

Наприклад 58в зменшити до 57... Але це загальна напруга зарядки де гарантія що вона розподіляється між ячейками рівномірна і на якусь не буде йти 4,2+, А на якусь 4,0...

Взагалі то "смарт БМС" хіба варто не довіряти?? вона цілком чітко відключає всю зарядку по виставленим параметрам максималки на ячейку ...


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#132285Повідомлення 14 квіт 2023, 20:12 
Не в мережі

Звідки: Kyiv. Ukraine
Дякував (ла) 24 Подякували 0
Хочу електротранспорт: 12+12=30VDC
Прошу поради з вашої практики як краще ---
1) чи варто батарею герметизувати , тобто одягти термоусадку і торці теж закрити?...

2) чи залишити торці відкритими щоб типу було краще охолодження? Але тоді може потрапляти і пил і волога...

Два конкуруючих варіанти.

Буду одягати термоусадку ближчим часом.

Після цього батарея ще в пластиковому боксі від безперебійника.
Дякую.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#134767Повідомлення 29 жовт 2023, 14:47 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Днепр
Дякував (ла) 1 Подякували 11
Мій електротранспорт: Євровел, перероблено під ручку газа і 36В, двигун Panasonic NUA028
Хочу поділитися деякими своїми спостереженнями.
На початку жовтня вирішив прикупити на ОЛХ трохи бу аккумуляторів 18650 для ліхтариків та саморобних повербанків. Як всі знають, ціна там залежить від залишкової ємності. Знайшов одного продавця з гуманним прайсом, в нього ціна на 1800мАг була 20грн, а на більші номінали вже +- як у інших. Почав вести з ним перемовини про покупку. З ранку майже домовились, а ввечері він мені відповідає - вибач, все продав. Дивлюсь його оголошення, а там ціна на такі вже скоригована на 35 грн :? Зрозуміло, зараз пішов попит... Треба було влітку купувати...
Продають вони аккумулятори від ноутбуків. Ладно, думаю чим я гірший. Знайшов на тому ж ОЛХ продавця, який продає вбиті батареї по 100грн за батарею з 6шт. Батареї наче з Європи і в нього їх тисячі. Попросив його підібрати мені 6шт однакових батарей HP SX06SL на 55Wh. Приїхали. Дати випуску 2009-2011роки. Розібрав. Всередені аккумулятори 5-ти різних типів двох виробників: Samsung та LG. Чотири типи на 2600mAh і два типи на 2800mAh. Таке враження, що виробник ставив туди все, що було під рукою.
Заміряв напругу банок. У кількох найкращих було 2.9В, у двох найгірших 0.008В. У всіх інших десь від 0.7 і до 2.9В. Став їх заряджати з допомогою ТР4056. Далі дав їм відлежатись після зарядки. Міряю напругу - тримають вище 4.1В всі, крім тих двох, що розрядилися в ноль. Ну а потім став їх розряджати током 0.5А і міряти ємність. Результатом здивований. Ємність 300-400mAh мали навіть ті розряджені в ноль, але вони швидко саморозряджалися. Ємність інших можна подивитись на фото. І це для батарей, яким більше 10років і які хто зна скільки валялись розрядженими! Ще дивна річ - нема помітної кореляції між залишковою напругою і ємністю. Але є кореляція між аккумуляторами з однієї батареї.
Якось не дуже відповідає теорії...
Додаткові файли:
18650.jpg
18650.jpg [ 488.06 КБ | Переглядів: 945 ]


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#134799Повідомлення 01 лист 2023, 14:24 
Не в мережі

Звідки: м.Олександрія
Дякував (ла) 1 Подякували 6
Мій електротранспорт: електровелосипед
Karl, мабуть десь так воно і є. Я на початку літа зібрав батарейку 10s4p з таких акумуляторів для газонокосарки й на цей час здивований що саморозряду й розбалансу комірок не бачю. Як набирала заряд батарейка 42v (з bms) так і набирає, але їх ємність біля 60-70 відсотків від нових комірок.
Моїм років біля двадцяти))


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#134800Повідомлення 01 лист 2023, 15:43 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Днепр
Дякував (ла) 1 Подякували 11
Мій електротранспорт: Євровел, перероблено під ручку газа і 36В, двигун Panasonic NUA028
На знижену ємність можна закрити очі, якщо порівняти ціну Ah таких бу аккумуляторів і нових :)
А я тут продовжив свої експерименти. Згадав, що в нас дома десь валяється парочка своїх старих ноутбуків приблизно тих самих років випуску. Розшукав їх, та повитягав 18650. Тут виявилося все набагато гірше. Аккумулятори були на 2000mAh. Одні Самсунг, інші ВАК. Так от у Самсунгів три було зі спрацьованим клапаном, три розряджені десь до 2.5В. Спробував заряджати, ємність не набирають, в кращому випадку 100mAh. Усі викинув.
У ВАК така картина - у двох спрацювали клапани, інші чотири мали напругу 4.17В! Ці чотири мають ємність біля 800mAh.
Я от думаю чому така різниця? Наші ноутбуки експлуатувалися так - від батарей рідко, в основному від розетки. А потім, коли вони з часом "померли", ніхто їх не міняв, просто стояли, щоб не було "дірки" в ноутбуці.
Може ті, що з Європи привезли, мінялись не по факту виходу з ладу, а за регламентом у якихось установах. А потім просто десь валялись...

До речи, знайшов цікаві ресурси по 18650
Ось тут є база данних https://secondlifestorage.com/index.php ... -database/
На цьому ж сайті є форум по бу. Там народ теж пише, що сильно розряджені акумулятори потім нормально працюють...

А ось тут теж база даних, тільки розрядних графіків https://lygte-info.dk/review/batteries2 ... arator.php
Можна порівняти і визначити які елементи можна об'єднувати в одну батарею, а які ні...


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 84 ]              На сторінку Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6  Наступ.

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 78


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group