Вирішив на цьому форумі створити тему про власний проект, який дуже довго тягну і кінця і краю не видно ))) Фотографій буде багато, тому я їх позменшував. Та й буду прикріпляти вибірково, а не все підряд. Поїхали!
В лютому 2015 року я надумав сконструювати собі центральнопривідний безпедальний транспорт. Почало все як завжди, з примітивного креслення.
Додаткові файли:
01.jpg [ 176.65 КБ | Переглядів: 7706 ]
був придбаний задній литий обід від якогось мопеду типу дельта чи альфа 17"
Додаткові файли:
02.jpg [ 178.16 КБ | Переглядів: 7706 ]
далі приступив до зварки рами
Додаткові файли:
03.jpg [ 173.27 КБ | Переглядів: 7706 ]
Додаткові файли:
04.jpg [ 212.86 КБ | Переглядів: 7706 ]
Додаткові файли:
05.jpg [ 239.96 КБ | Переглядів: 7706 ]
Додаткові файли:
07.jpg [ 185.65 КБ | Переглядів: 7706 ]
Планував використовувати 1 колекторний двигун 1кВт на 36В, живлячи його від 60В.
Додаткові файли:
06.jpg [ 103.89 КБ | Переглядів: 7706 ]
Був придбаний комплект шківів і зубчатий ремінь профілю XL. Розрахункова тяга ремею мала бути в районі 30кг.
Далі було принятор рішення замінити ремінь ланцюгом, але щоби було менше шуму та ударних вібрацій - ланцюг вибрав промисловий з найменшим доступним кроком: 6мм роликовий. Але він продавався довжиною по 5м мінімум
Додаткові файли:
20.jpg [ 359.92 КБ | Переглядів: 7702 ]
Додаткові файли:
21.jpg [ 161.99 КБ | Переглядів: 7702 ]
Додаткові файли:
22.jpg [ 69.33 КБ | Переглядів: 7669 ]
Шків на промвалу замінив на зірку.
Додаткові файли:
23.jpg [ 74.89 КБ | Переглядів: 7702 ]
Додаткові файли:
24.jpg [ 102.67 КБ | Переглядів: 7702 ]
Після вкачуванна в мотор більше 3кВт колектор не витримав знущань і почорнів. Ланцю витримав.
Додаткові файли:
25.jpg [ 206.03 КБ | Переглядів: 7702 ]
Додаткові файли:
26.jpg [ 170.72 КБ | Переглядів: 7702 ]
Після цього було вирішено придбати ще один такий мотор і комутівати їх послідовно-паралельно пакетником. Тяга - швидкість. Спершу ланцюг дав один на дві ведучі зірки
Додаткові файли:
27.jpg [ 125.99 КБ | Переглядів: 7702 ]
А згодом дізнався, що для ланцюга таке застовування недопустиме. Звісно, ланцюг від перекосу розклепувало і рвало.
Поміж те зробив фермовий підсилювач стакану.
Додаткові файли:
28.jpg [ 106.38 КБ | Переглядів: 7702 ]
А згодом поставив два ланцюги, по одному на кожен двигун
Додаткові файли:
30.jpg [ 159.91 КБ | Переглядів: 7702 ]
Додаткові файли:
31.jpg [ 162.4 КБ | Переглядів: 7702 ]
переробив мозги шим контролера
Додаткові файли:
32.jpg [ 143.25 КБ | Переглядів: 7702 ]
Добавив захист ручки газу від замикання сигналу на +5В (пробою) і провірку положення при включенні.
Додаткові файли:
33.jpg [ 85.06 КБ | Переглядів: 7670 ]
Так, як мотори колекторні, пробой фетів контролера грозив вильотом в стратосферу. Тому переробив автоматичний вимикач, перемемотавши соленоїд зі струмової обмотки на багатовиткову і на руль винів кнопку "аварійне відключення"
Додаткові файли:
34.jpg [ 194.41 КБ | Переглядів: 7702 ]
Зробив датчик струму на герконах і включив його в зворотній звязок ШИМ контролера для захисту від завеликого фазного струму
Додаткові файли:
35.jpg [ 123.59 КБ | Переглядів: 7702 ]
Згодом переробив вісь промвалу з аутранера на інранер. Раніше в мене втулка з шківами-шестернями оберталась на підшипнику навколо статичної осі. Тепер віст обертається в підшипниках.
Додаткові файли:
36.jpg [ 139.01 КБ | Переглядів: 7702 ]
Все було прекрасно, за виключенням складної трансмісії і шуму ланцюга від високих обертів. Мотори в послідовному включенні давали дурну тягу, не було гори, на яку не зміг виїхати - або буксував або перевертався.
Згодом зробив контролер на ардуіно, з дисплеєм, обмеження батарейного і фазного струмів. При першому ж випробуванні попав в невелику аварію
Але так, як ланцюги потребували постійного догляду, бо тягнулись змазка вилітала від великих обертів, еру двох колекторних моторів вирішив завершити.
Далі почались інтимні ігри з генератором. Спершу включив його з рідною обмоткою збудження, встановивши фальшротор для датчиків хола.
Додаткові файли:
39.jpg [ 239.24 КБ | Переглядів: 7701 ]
Потім виточив шків під поліклиновий ремінь
Додаткові файли:
37.jpg [ 179.95 КБ | Переглядів: 7701 ]
Додаткові файли:
38.jpg [ 117.6 КБ | Переглядів: 7701 ]
Експерименти з ланцюгом
Додаткові файли:
41.jpg [ 298.22 КБ | Переглядів: 7701 ]
Потім була перемотка статора, установка магнітів на ротор, випробування... в результаті я був дещо розчарований його ККД і вирів все таки придбати "людський" мотор, зробивши собі подарунок на день народження.
GoldenMotor HPM3000B
Додаткові файли:
42.jpg [ 165.48 КБ | Переглядів: 7701 ]
Порівняння його фазних дротів з дротами 500Вт ДД мотора )))
Спершу вирішив використати той промвал, що був. Перша ступінь - поліклин, друга ступінь - ланцюг мото. Була виготовлена втулка для кріплення ведучого шківа. Щоби посадити її на вал, потрібно було вбити в розріз клин, посадити, а потім його вибити. Сиділа мертво без ніяких шпонок )
Додаткові файли:
44.jpg [ 278.97 КБ | Переглядів: 7696 ]
Додаткові файли:
45.jpg [ 152.72 КБ | Переглядів: 7696 ]
Додаткові файли:
46.jpg [ 170.59 КБ | Переглядів: 7696 ]
В перервах виготовив задній ліхтар (стоп-габартт-поворот)
Додаткові файли:
47.jpg [ 228.87 КБ | Переглядів: 7696 ]
Біда поліклинового ременя, як і всіх гладких - потрібна сильна натяжка для хорошого зчеплення. І коли мокрий - буксував, посвистуючи )) Із існуючих деталей вирішив зварганити ланцюгову передачу першого ступеню.
Додаткові файли:
48.jpg [ 203.04 КБ | Переглядів: 7696 ]
Але мотор виявився надто сильним, і ланцюг успішно порвався
Далі була спроба зробити контролер на ардуіно.
Додаткові файли:
49.jpg [ 183.1 КБ | Переглядів: 7696 ]
Але щось пішло не так, я вирішив не тратити час. Хоча все на 90% працювало. Слабак я, не зміг завершити )
А далі з гаражних технологій перемістився в майстерню Екрос. Де трохи доробив напильником байка: поміняв кут рульового стакану, укоротив та опустив підсрачник та поприварював елементи кріплення. Напівавтомат все таки рулить, перший раз ним варив ))
Додаткові файли:
110.jpg [ 131.74 КБ | Переглядів: 7688 ]
Додаткові файли:
111.jpg [ 90.85 КБ | Переглядів: 7688 ]
Додаткові файли:
112.jpg [ 213.8 КБ | Переглядів: 7674 ]
Паралельно з цим зробив крішки з алюмокомпозиту.
Додаткові файли:
113.jpg [ 199.27 КБ | Переглядів: 7674 ]
Додаткові файли:
114.jpg [ 99.22 КБ | Переглядів: 7688 ]
Додаткові файли:
115.jpg [ 106.51 КБ | Переглядів: 7688 ]
Але звук масивного ланцюга мене дратував. А після того, як я його змазав і прокатався з дружиною, пришлось прати її джинси )))) і я рішуче вирішив позбутись його, замінивши на синхронний ремінь.
Також вирішив замінити вилку на більш-менш кращу. Купив рокшокс домейн 200мм двохкоронку, але по технічних причинах прийшлось вкоротити хід до 170мм. І так достатньо)
Вопрос к специалистам . А почему переднюю подвеску не сделать по примеру задней (на маятнике) , как у советских мотороллеров?
_________________ Мы не настолько богаты , чтобы ездить на бензине . Мы не настолько здоровы , чтобы дышать выхлопными газами . Поэтому мы ездим на электричестве . больше 200 000 кмна асинхронном электро приводе Славянка .
Бу придбаний коплект для конверсії: ведучий шків на 22 зуби, перехідна самозажимна конічна втулка "тапербуш" (рекомендую!) та сам ремінь. Профіль HTS 8M 20mm
Додаткові файли:
301.jpg [ 100.23 КБ | Переглядів: 7675 ]
Додаткові файли:
302.jpg [ 112.78 КБ | Переглядів: 7675 ]
Великий шків вирішив робити композитний. Несуча частина металева, а профіль для ременю з поліпропілену. Шків на 125 зубів. одночасно в зачепленні коло 70. Сила розподіляється рівномірно ) Хоч і малював профіль правильно, беручи інформацію з даташиту, перед виготовленням відповідальної частин все ж вирішив виготовити на ЧПУ оригінал-макет.
Додаткові файли:
303.jpg [ 124.42 КБ | Переглядів: 7675 ]
Додаткові файли:
304.jpg [ 390.56 КБ | Переглядів: 7675 ]
Після цього вже мені виготовили вінець
Додаткові файли:
305.jpg [ 180.75 КБ | Переглядів: 7675 ]
Момент істини
Додаткові файли:
306.jpg [ 303.39 КБ | Переглядів: 7675 ]
Ну і щасливий фінал
Додаткові файли:
307.jpg [ 559.17 КБ | Переглядів: 7675 ]
короткий малоінформативний огляд, більше демонстрація роботи контроллера келлі синусника, яким доречі замінив блочник і тішуся тихою роботою)
Хоча ні, ще не фінал.... )))) ще багато вкладень буде в нього ) Але скажу одне. Після переходу на ремінь я забув, що таке трансмісія. Чисто, тихо, не потребує догляду. Ремінь не тягнеться.
_________________ Мы не настолько богаты , чтобы ездить на бензине . Мы не настолько здоровы , чтобы дышать выхлопными газами . Поэтому мы ездим на электричестве . больше 200 000 кмна асинхронном электро приводе Славянка .
Коротко про батарею. Збірка 7s3p сконвертована в 21s без розборки. Алюмінієві пластини вирішив не паяти, так як з практики сама ідеальна пайка відвалилась за 2 роки. Робив накладки з латуні, а вона паяється уже ідеально Зараз в зборці одна банка здохла, а одна втратила 6 ампергодин і має жосткий саморозряд, що бмс ледве справляється) А все тому, що висадив колись батарею, орієнтуючись на загальну напругу. Тепер тільки з БМС!
В перспективі планую розширити до 26s, заряджаючи до 3,45В, щоби отримати 89,7 повний заряд та 84 "робочих" вольт (контролер до 90).
Звідки: м.Львів 993 Мій електротранспорт: Електровелосипед і електроавтомобіль Puli 2E
Ярославе, ти пройшов великий шлях в експериментах...чи має право на життя проміжний вал ? І яке виконання (ремені,ланцюги,шківи,редуктор в маслі, і.п.) на твою думку було найкращим?
Ви не можете створювати нові теми Ви не можете відповідати на повідомлення Ви не можете редагувати свої повідомлення Ви не можете видаляти свої повідомлення Ви не можете додавати додаткові файли