Раз пошёл вопрос о "делать", то транспортное средство должно соответствовать минимальным требованиям безопасности движения.
Вимоги до безпеки дорожнього руху
- Механічне вимикання напруги батареї від вузлів транспортного засобу (ТЗ) з місця водія 3)
- Блокування педалі газу у момент включення ТЗ 4)
- Наявність плавких запобіжників на контактах акумуляторної батареї 5)
- Блокування руху при обриві управляючих проводів 6)
- Захист ввімкнення реверсивного руху 7)
- Безпечне місце встановлення бака автономного нагрівника (у разі наявності) 8)
- Блокування руху ТЗ під час заряджання його акумуляторів 9)
- Припинення заряджання при надто високій напрузі на окремих акумуляторах 10)
- Індикація температури акумуляторних батарей на панелі приладів
- Відсутність люфтів між акумуляторами та надійність їх кріплення 11)
- Контроль потенціалу відносно контактів акумуляторних батарей на електричній масі ТЗ 12)
- Індикація водію готовності до руху 13)
- Наявність захисту від перекосу фаз на вході зарядного пристрою (у разі наявності заряджання від 3-х фазних мереж)
- Унеможливлення попадання під напругу людини за нормальної експлуатації ТЗ 14)
- Попереджувальний індикатор низького заряду батареї на місці водія 15)
- Кольорове маркування кабелів під високою напругою і/або струмом 16)
- Маркування вузлів знаком «Під напругою» 17)
- Наявність з'єднання електричної маси ТЗ з заземленням зовнішнього джерела заряджання акумуляторів
Роз’яснення
3. В салоні на місце водія повинен бути механічний вимикач або ручка, з’єднана з ним, який відключає акумулятори від контролера та інших електричних блоків. Вимикач повинен бути розрахований на струм не менший, ніж максимальний струм контролера.
4. При нажатій педалі газу включення ТЗ не повинно приводити до його руху.
5. Плавкий запобіжник повинен бути встановлений максимально близько до контакту «-» акумуляторної батареї. Якщо батарея конструктивно розділена на декілька окремих модулів, то запобіжники повинні бути встановлені на контактах «-» кожного модуля. Запобіжники повинні бути розраховані на струм не перевищуючий 120% від максимального струму контролера.
6. ТЗ не повинне рушати з місця при відключенні проводів від педалі газу.
7. Для включення реверсивного руху з нейтрального положення потрібно зробити мінімум дві дії елементами керування. Допускається встановлення тільки електронної блокіровки, яка блокує реверсивний рух при русі вперед зі швидкістю понад 5 км/год.
8. Допускається установка автомобільного автономного нагрівника на рідкому паливі. Бак для палива повинен бути розміщений на місці, передбаченому заводом-виробником для бензобаку.
9. Під час заряджання акумуляторів ТЗ основний двигун(и) не повинен включатися, при будь-яких діях з місця водія.
10. На кожному окремому акумуляторі повинен бути контроль напруги. При перевищенні установленої заводомвиробником акумуляторів напруги хоча б на одному акумуляторі заряджання повинно бути припинено автоматично.
11. Акумулятори не повинні мати люфтів механічного кріплення. Також вони не повинні мати можливості бути витягнутими у будь яку сторону без застосування слюсарного інструменту. Акумуляторні батареї розташовуються не ближче ніж 10 см від бокових, передніх та задніх стінок ТЗ.
12. При замиканні будь якої із клем акумуляторної батареї на корпус ТЗ на місці водія повинно спрацьовувати попередження (світове або звукове).
13. Готовність ТЗ до руху повинна відображатися водію звуковим чи світловим сигналом.
14. У салоні та багажному відсіку ТЗ не повинна бути не захищена від торкання людиною будь-яка проводка. Під капотом та на днищі повинні бути відсутні оголені контакти під напругою більш ніж 60 В постійного струму або вище 25 В змінного струму.
15. Перед автоматичним вимкненням ТЗ по причині низького рівня заряду акумуляторів на місці водія повинно спрацьовувати світлове або звукове попередження.
16. Усі кабелі під напругою більш ніж 60 В постійного струму або вище 25 В змінного струму, а також кабелі, розраховані на струм вище 100 А, що перебувають поза захисних кожухів, мають повинні мати розпізнавальну зовнішню оболонку жовтогарячого кольору. Такі кабелі повинні бути прокладені на максимально можливій відстані від бокових, передніх і задніх стінок корпусу ТЗ.
17. Вузли, захисні кожухи і огородження яких закривають доступ до частин, що перебувають під напругою більш ніж 60 В постійного струму або вище 25 В змінного струму, маркуються знаком «Під напругою» (згідно з стандартами ИСО 3864 та МЕК 417k).