Електро-автосам
https://electroavtosam.com.ua/forums/

Розробка систем автоматического передзаряду.
https://electroavtosam.com.ua/forums/viewtopic.php?f=27&t=5988
Сторінка 1 із 1

Автор:  Алексей В [ 05 січ 2025, 17:31 ]
Заголовок повідомлення:  Розробка систем автоматического передзаряду.

Шановні колеги, пропоную спільними зусиллями розробити схему автоматичного передзаряду. У багатьох контролерах моторів керування передзарядом передбачено, але є багато моделей без цієї функції. В таких випадках використовують ручний передзаряду, наприклад через лампу розжарювання, або постійний передзаряду, як у схемах підключення Келлі, або зовсім без нього. Всі ці способи не зручні в експлуатації, і навіть небезпечні. Тому є сенс розробити автоматичну незалежну систему, яку можна під'єднати до будь-якого контактора з будь-яким навантаженням(контролер двигуна, зарядний пристрій, dcdc).
Логіку роботи бачу наступну: сигнал замкнення контактора 12В борової мережі подається на прилад, заживлюючи його, прилад в свою чергу шунтує виводи контактора через резистор передзаряду і вимірює напругу на резисторі. Коли напруга знизиться до безпечного значення, прилад подає сигнал на замикання силових виводів контактора. Вимикання контактора відбувається вимкненням 12В з живлення приладу.
Ланцюги вимірювання напруги і живлення приладу повинні бути гальванічно розв'язані.
Комутування резистора можна реалізувати електромеханічним реле, або напівпровідниковим ключем. Резистор має бути винесений за межі корпусу приладу на окремих виводах. Так буде зручно підбирати його номінал і забезпечити теплорозсіювання.
Хочу почути думки колег з цього приводу, ідеї зауваження, критику. А можливо це херня непотрібна нікому)))

Автор:  Инженер [ 05 січ 2025, 18:51 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

Так универсального ведь не получится. Батареи самодельщиков разнятся от скажем 20-30В до 400В.Соответственно резисторы будут разные, время разное, да и реле предзаряда тоже наверное …
А так да, я б наверное тоже предпочёл бы купить такое устройство.
К сожалению это из области электроники и программировании, в чём я «недалёк», поэтому ничего конструктивного и дельного сказать не могу…

Автор:  Leon29 [ 05 січ 2025, 19:01 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

Якщо контактор управляється напругою, то є різні реле часу за пару гривень із регульованою затримкою наприклад від 1 до 10с. Ви кнопочку нажали, підключився резистор і через пару секунд контактор. Нічого винаходити не потрібно.

Автор:  Goga65 [ 06 січ 2025, 08:59 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

Колись у кінці журналу "Юный Техник" була рубрика "Зачем просто, если можно сложно" щось у цьому роді... Я вже десятий рік користуюсь предзарядом на лампочках,(на єл-Пежо та й на Фаві, й ще два проекти так само робили) ні разу збою не було, а саме головне що бувало контактор не включишь а на газ натиснеш - просто лампочка засвіте,гадаю з резістором так не обійдеться...а галогенки G4 20-80Вт дозволяють у малих розмірах це все зробити...
(Усі проекти були на напругу АКБ до 170в....)

Автор:  Алексей В [ 06 січ 2025, 09:28 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

Goga65 писав(ла):
Я вже десятий рік користуюсь предзарядом на лампочках
Користуйтеся і далі цим колхозом. Я не хочу.

Автор:  Алексей В [ 06 січ 2025, 10:22 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

Leon29 писав(ла):
Якщо контактор управляється напругою, то є різні реле часу за пару гривень із регульованою затримкою наприклад від 1 до 10с. Ви кнопочку нажали, підключився резистор і через пару секунд контактор. Нічого винаходити не потрібно.

Це більш адекватне рішення ніж галогенка, я сам так робив кілька разів, це працює. Проблема в тому що ті дешеві китайські реле затримки не дуже надійні, а достатньо надійних на ринку немає.

Автор:  Leon29 [ 06 січ 2025, 20:27 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

Алексей В писав(ла):
Проблема в тому що ті дешеві китайські реле затримки не дуже надійні, а достатньо надійних на ринку немає.
Доводилось монтувати такі https://www.eti.ua/produktsiya-ua/autom ... ime-relays Зауважень не було.

Автор:  zvit [ 07 січ 2025, 11:00 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

Доброго дня! В мене не Таврії прредзаряд працює по такій схемі вже скоро десятіліття нарікань немає .
Опис : при подачі на команди "вкл запалювання" зпрацьовує реле Рп яке підключає потужний резистор предзаряду конденсаторів контроллеру. якщо все гаразд і напруга зросла до необхідної (виставляється пдбором резасторів подільника на вході TL431) то відкриваються транзистори КТ209 та MOSFET який підключає обмотку контактора ТКД .
Живиться цей вузол від окремого ДС-ДС який ще заживлює прилади контролю вольтметри, амперметри, ардуіно. ( адапттер 12 В 2А білий Дойче телеком починає працювати від 36в до 220в). Тому з'єднання -12 та -В це не з мінусом борт мережі.

Додаткові файли:
predzaryad.jpg
predzaryad.jpg [ 621.97 КБ | Переглядів: 8265 ]

Автор:  yuri [ 07 січ 2025, 11:15 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

По сути тоже реле времени, хотя нет, это компаратор.

Автор:  anatoli [ 07 січ 2025, 14:04 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

В простих зварювальних інверторах, реле шунтування предзаряду просто заживлене від службового БП, а службовий БП живиться від загальних конденсаторів. Тому поки не зарядяться конденсатори , не запуститься внутрішній БП приладу. А коли вже напруга достатня, то 12 вольт з виходу БП підтягує шунтуюче реле. Все просто і без ніяких таймерів і логіки. При обриві зарядного резистора, конденсатори не зарядяться і не з'явиться 12 вольт.І відповідно запуску не буде.

Автор:  anatoli [ 07 січ 2025, 14:04 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

Те саме в контролерах Келлі, контар вмикається від внутрішнього БП.

Автор:  NAT [ 07 січ 2025, 19:56 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

zvit писав(ла):
Доброго дня! В мене не Таврії прредзаряд працює по такій схемі вже скоро десятіліття нарікань немає .
Опис : при подачі на команди "вкл запалювання" зпрацьовує реле Рп яке підключає потужний резистор предзаряду конденсаторів контроллеру. якщо все гаразд і напруга зросла до необхідної (виставляється пдбором резасторів подільника на вході TL431) то відкриваються транзистори КТ209 та MOSFET який підключає обмотку контактора ТКД .
Живиться цей вузол від окремого ДС-ДС який ще заживлює прилади контролю вольтметри, амперметри, ардуіно. ( адапттер 12 В 2А білий Дойче телеком починає працювати від 36в до 220в). Тому з'єднання -12 та -В це не з мінусом борт мережі.

Можливо я не бачу всієї схеми авто, але яку функцію виконує реле РП ? Чому тоді резистор не під"єднати на постійній основі паралельно силовим контактам?? Так як це зроблено в мануалах куртіса. Всеодно те реле постійно ввімкнене. То навіщо воно? Ввімкнув силовий автомат і почався предзаряд. А далі - так, питань до схеми немає. Піднялась напруга - спрацювала ТЛка відкрила польовик. Навіть якщо буде обрив резистора то напруга не підніметься і заряду не буде. Схема не спрацює. То навіщо те реле? Скажіть які можуть бути погані наслідки коли мінус борт мережі і мінус силової батареї спільні. Дякую

Автор:  zvit [ 07 січ 2025, 21:40 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

Відповідаю для NAT:
1.Реле Рп потрібно тому що потрібно відключати мій контроллер від батареї на період стоянки (окремого силового автомату немає) , бо він споживає (хоч і невеликий) струм.
2. Є загальні вимоги електробезпеки щодо електромобілів, які потребують щоб силові кола були ізольовані від бортової мережі та корпусу авто. Тому потрібно мати окремі службові джерела живлення та оптопари чи проміжні реле.

Автор:  Дмитрий_Липко [ 08 січ 2025, 14:53 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Розробка систем автоматического передзаряду.

Я дуже давно робив включення контактора через схему затримки, а предзаряд напряму від сигналу включення контактора. Схему затримки під рукою не маю, але там щось було аля один транзистор пару резисторів і конденсатор.

Взагалі вважаю, що треба робити по правильному, повинен бути контроллер який вимірює напругу на інверторі, і поки пред заряд не зробить потрібну напругу на ньому то не включати контактор. Тим самим і є захист від обриву предзаряду, що рятує контактор від залипання.

Ну і питання для чого використовувати лампи накалу, коли керамічний резистор 35-50ватт зараз коштує мабуть дешевше лампи)) Кому треба, можу дати посилання на Алі.

Сторінка 1 із 1 Часовий пояс: UTC + 2 години
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/