Поточний час: 28 бер 2024, 15:23

Часовий пояс: UTC + 2 години



Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 84 ]  На сторінку Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6  Наступ.
Автор Повідомлення
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#97678Повідомлення 26 січ 2020, 22:06 
Член клубу
Не в мережі

Звідки: Ужгород
Дякував (ла) 124 Подякували 174
Хочу електротранспорт: ВАЗ 2105
Расказ О существующих, разрабатываемых и невозможных аккумуляторах:




Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#123588Повідомлення 27 лист 2021, 11:48 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 406 Подякували 530
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla




Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130667Повідомлення 23 груд 2022, 00:44 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: Жмеринка
Дякував (ла) 34 Подякували 12
Мій електротранспорт: электровел
Вітання шановним щирим українцям!
Виникло наступне питання: як низька ступінь розряду впливає на ресурс ліферу та інших літіїв? Я розумію що в наших банках не сидить магічний повелитель літію відкидаючи на рахівницях від зазначеного виробником числа у даташиті по одному за кожне ввимкнення зарядки, але питання є актуальним у сьогоденні з огляду на поширенні рекомендації тримати павер-банки зарядженими... :? :irre:
Дякую

_________________
електровел:
на базі Nishiki Blazer
MXUS ZWG XF15F 36В 400Вт редукторне, переднє 26"
KUNTENG KT48ZWSM 25A 48В
16S * LiFePO4 3.2V 20Ah циліндри ZTT 43*180 - Daly BMS LiFePo4 16S 40A => SmartBMS від mr.Dream
KT LCD-3
фара Arctic V2


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130670Повідомлення 23 груд 2022, 02:40 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 406 Подякували 530
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
Пагубно впливає. Відповідь ви можете знайти на початку теми в декількох статтях. Наприклад "Что заставляет батарею умирать", "Как продлить жизнь литиевой батарее"


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130671Повідомлення 23 груд 2022, 08:31 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: Жмеринка
Дякував (ла) 34 Подякували 12
Мій електротранспорт: электровел
Трохи уточню (а то бачу що сформульоване запитання може бути сприйняте не одностайно) - мається на увазі не гликокий розряд (нижче паспортної нижньої допустимої напруги), а (часте) заряджання після невеликого розряджання (скажімо від 100% заряду до 90-85-80%)

_________________
електровел:
на базі Nishiki Blazer
MXUS ZWG XF15F 36В 400Вт редукторне, переднє 26"
KUNTENG KT48ZWSM 25A 48В
16S * LiFePO4 3.2V 20Ah циліндри ZTT 43*180 - Daly BMS LiFePo4 16S 40A => SmartBMS від mr.Dream
KT LCD-3
фара Arctic V2


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130673Повідомлення 23 груд 2022, 14:07 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Украина Киев
Дякував (ла) 7 Подякували 114
Мій електротранспорт: 2WD планетарный полный привод е-велосипед
Хочу електротранспорт: Tesla M3 4WD
В банке аккума ионы лития не приходят и не уходят никуда. Количество ионов одинаково у нового и очень старого аккума. Что тогда делает из нового старый аккум? Это полиэтиленовый сепаратор! Ионы проходят через него в одну или другую стороны. С циклами разряд-заряд все доступные ионы через сепаратор тысячи раз,забивая ионные каналы сепаратора.
Размер иона в реальности не такой как написано в учебниках. Он не одинаков,к иону часто приклеивается "прицеп" от побочных продуктов реакции окисления-восстановления и он с ним наглухо блокирует движение в канале. Каналов много и остальные пропускают ионы.
Кроме того,катод пористый и его поры со временем забивают "мертвые ионы",которые уже потеряли способность выйти из зашлакованного катода.
В итоге, забитый шлаком "мертвыми ионами" катод и забитый сепаратор "прицепами".
Такой аккум уже старый,при зарядке 1-2% ионов могут достичь катода,а с учетом застрявших в его порах "мертвых ионов" у него через 30-40 секунд наступает ионное насыщение и напряжение становится как у полностью заряженного аккума.
Пленки сепараторов есть у китайцев https://ru.made-in-china.com/co_th-material/product-group/lithium-ion-battery-separator_hisnryyrg_1.html
Но заменить дешевый сепаратор или отмыть от шлаков катод нельзя.
Таким образом,старый литиевый аккум содержит в себе все изначальное количество ионов лития и 2 грязные детали :?
Какой вывод из этого? Чем реже полный путь проходят ионы через сепаратор туда-сюда,тем медленнее забивается сепаратор и катод.
Незабитый рабочий катод имеет 70-80% вакантных пор.
Путь надо делать коротким (разряд до 3,7...3,9В) ,заряжать катод до 70-80% (4.00...4.10В)


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130675Повідомлення 23 груд 2022, 16:11 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 406 Подякували 530
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
alex_step писав(ла):
Трохи уточню (а то бачу що сформульоване запитання може бути сприйняте не одностайно) - мається на увазі не гликокий розряд (нижче паспортної нижньої допустимої напруги), а (часте) заряджання після невеликого розряджання (скажімо від 100% заряду до 90-85-80%)

Тоді не від 100%, бо це також вбиває акумулятор, а близько середини. Наприклад 3,8-3,6В (для 3,7 вольтових акумуляторів). Але тоді втрачаєте запас енергії. У статті там є про це і приведено приклад акб супутників. Ден Туманов в кінці зробив правильний висновок.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130677Повідомлення 23 груд 2022, 21:29 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: Жмеринка
Дякував (ла) 34 Подякували 12
Мій електротранспорт: электровел
Leon29 писав(ла):
alex_step писав(ла):
Трохи уточню (а то бачу що сформульоване запитання може бути сприйняте не одностайно) - мається на увазі не гликокий розряд (нижче паспортної нижньої допустимої напруги), а (часте) заряджання після невеликого розряджання (скажімо від 100% заряду до 90-85-80%)

Тоді не від 100%, бо це також вбиває акумулятор, а близько середини. Наприклад 3,8-3,6В (для 3,7 вольтових акумуляторів). Але тоді втрачаєте запас енергії. У статті там є про це і приведено приклад акб супутників. Ден Туманов в кінці зробив правильний висновок.
Але ж зарядники працюють не за такими параметрами напруги, а винаходити "ласапет" заново якось не комільфо...
Чи можливо отримати ПРАКТИЧНІ поради, а не теоретичні розсусолювання?

_________________
електровел:
на базі Nishiki Blazer
MXUS ZWG XF15F 36В 400Вт редукторне, переднє 26"
KUNTENG KT48ZWSM 25A 48В
16S * LiFePO4 3.2V 20Ah циліндри ZTT 43*180 - Daly BMS LiFePo4 16S 40A => SmartBMS від mr.Dream
KT LCD-3
фара Arctic V2


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130678Повідомлення 23 груд 2022, 21:50 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 285 Подякували 1001
Мій електротранспорт: >
alex_step писав(ла):
Чи можливо отримати ПРАКТИЧНІ поради, а не теоретичні розсусолювання?

Ви поставили сугубо теоритичне питання
alex_step писав(ла):
Виникло наступне питання: як низька ступінь розряду впливає на ресурс ліферу та інших літіїв?

в чисто теоритичній темі, а тепер волаєте великими літерами що вам не дають практичних рішень.... :wallbash:
тай ще обзиваєте цілком коректні розвернуті відповіді "розсусолювання" , це вже хамство....
Схаменіться!!!, люди витрачали свій час на допомогу вам... де ваша адекватність? .....

Тому порада - Відкриваєте нову тему, де описуете конкретно для якого пристрою з якою конфігурацією батареї вам треба ПРАКТИЧНЕ рішення. А то вводних данних не дав крім випадкового "повербанки", а вже "харчами перебирає" ....

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130679Повідомлення 23 груд 2022, 23:01 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 406 Подякували 530
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
alex_step писав(ла):
Чи можливо отримати ПРАКТИЧНІ поради, а не теоретичні розсусолювання?
Приїхати до вас зарядити вам акумулятор? Бо пояснення вам це теорія.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130682Повідомлення 24 груд 2022, 10:41 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: Жмеринка
Дякував (ла) 34 Подякували 12
Мій електротранспорт: электровел
Leon29 писав(ла):
Тоді не від 100%, бо це також вбиває акумулятор, а близько середини. Наприклад 3,8-3,6В (для 3,7 вольтових акумуляторів).

... це ж навіть до напруги балансування не дотягує.... 8O

_________________
електровел:
на базі Nishiki Blazer
MXUS ZWG XF15F 36В 400Вт редукторне, переднє 26"
KUNTENG KT48ZWSM 25A 48В
16S * LiFePO4 3.2V 20Ah циліндри ZTT 43*180 - Daly BMS LiFePo4 16S 40A => SmartBMS від mr.Dream
KT LCD-3
фара Arctic V2


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130683Повідомлення 24 груд 2022, 11:01 
Site Admin
Аватара користувача
В мережі

Звідки: город Киев
Дякував (ла) 417 Подякували 1115
Мій електротранспорт: Nissan Leaf
Как бы не первый раз возникает вопрос, да и написано на тему эксплуатации аккумуляторов было немало, но все равно возникают и возникают вопросы… Попробую ответить.

Для продления жизни аккумов производитель обычно рекомендует избегать крайних режимов (всех), это как бы понятно, но тогда получается какая-то недоэксплуатация…
Практика показывает, что батареи машин, которые ездят ежедневно, чувствуют себя лучше, чем те, которые ездят изредка. Потому что если стоят, то либо полностью заряженные, либо разряженные. При этом теряют емкость, внутреннее сопротивление… Что на что влияет больше – не скажу. Могу только предположить, например, что больше влияет не столько сам факт зарядки или разрядки на 100%, сколько время нахождения в таком состоянии.

Давать какие-то советы трудно, потому что сейчас развелось много разных литий-ионных химий (причем, могут быть в одинаковых баночках!), и наверняка есть такие, что предпочитают быть полностью заряженными, а другим почти по-барабану, в каком они состоянии (хоть в ноль высаженные, как, например, перспективные натрий-ионные). А многие воспринимают любой авторитетный совет как универсальный, и любой ценой стараются ему следовать, да еще и придумывают что нибудь, для «лучшести»…

Что касается затронутой темы, то могу только поделиться своим опытом:
Батареи литий-ион (из старых химий), что находятся в режиме ожидания, заряжаю на 80-90%. Это как бы выше рекомендованных, но зато снижает уровень «недоэксплуатации».
Свинцово-кислотные – заряженные 100% (это их любимое состояние). Никель-кадмий вроде предпочитает быть разряженным, но у меня часть таких хранится заряженными годами, и вроде неплохо себя чувствуют.

_________________
Чем скуднее знания, тем категоричней суждения.

"Глупцы все, кто глупцами кажутся и половина тех, что не кажется". (Бальтасар Грасиан)


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130700Повідомлення 25 груд 2022, 08:48 
Голова клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Україна, Донецьк => Ірпінь
Дякував (ла) 6733 Подякували 2480
Мій електротранспорт: Tesla S
Хочу електротранспорт: е-панцирник
Навіть невеличке зниження напруги одразу знижує емність на 5%. Якщо це невеличке зниження триває більше 2-3 годин то на 15%. Перевірено досвідом в електро-таксі.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#130703Повідомлення 25 груд 2022, 15:21 
Власник електромобіля, член клубу
Не в мережі

Звідки: м Львів
Дякував (ла) 225 Подякували 180
Мій електротранспорт: EQA300
Stalker_W писав(ла):
Навіть невеличке зниження напруги одразу знижує емність на 5%. Якщо це невеличке зниження триває більше 2-3 годин то на 15%. Перевірено досвідом в електро-таксі.
Поясніть?

_________________
Пробіг на електротязі 22000


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#131013Повідомлення 12 січ 2023, 11:53 
Голова клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Україна, Донецьк => Ірпінь
Дякував (ла) 6733 Подякували 2480
Мій електротранспорт: Tesla S
Хочу електротранспорт: е-панцирник
Та що тут пояснювати. Тримаєте акумулятор при напрузі 2,5В 2-3 години і отримуєте падіння SOH на 15%.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 84 ]              На сторінку Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6  Наступ.

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 41


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group