Електро-автосам
https://electroavtosam.com.ua/forums/

Активна та реактивна потужність
https://electroavtosam.com.ua/forums/viewtopic.php?f=35&t=4618
Сторінка 1 із 1

Автор:  landswellsong [ 12 лют 2021, 23:10 ]
Заголовок повідомлення:  Активна та реактивна потужність

Випадково виявив, що Zoe на низьких потужностях трьохфазного заряду (холодна батарея, добивка тощо), сильно змінює коефіцієнт потужності, ледь не до 50% реактивної компоненти. Судячи з літератури, це саме поведінка хамелеона і більше нічия. Відповідно деякі станції рахують до сплати повну потужність через обрахунок струмів по фазам чи домноженням струму одної фази на три. Я зараз не розкриватиму моделі/мережі щоб це не було політичним моментом, декому написав, поекспериментую на всіх і прозвітую.

Питання до знаючих людей: як станція має рахувати потужність, лише активну чи повну? Як оператори станцій чи безпосередньо споживачі оплачують?

Автор:  Leon29 [ 13 лют 2021, 17:53 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

landswellsong писав(ла):
Як оператори станцій чи безпосередньо споживачі оплачують?

В правилах написано:
3. Порядок проведения расчетов за перетоки реактивной электроэнергии

3.1. Расчеты за перетоки реактивной электроэнергии с сети энергоснабжающей организации и за генерацию в ее сеть по соответствующими приложениями к Договорам, предусмотренными Правилами пользования электрической энергией, утвержденными постановлением Национальной комиссии регулирования электроэнергетики Украины от 31.07.96 N 28 и зарегистрированными в Министерстве юстиции Украины 02.08.96 за N 417/1442, осуществляются со всеми потребителями (кроме населения), которые имеют суммарное среднемесячное потребление активной электроэнергии за всеми точками учета на одной площадке 5000 кВт. и более.

В дійсності одні платять за реактив, інші не платять. Великі споживачі всі платять, адже для обленерго це гроші з нічого, причому великі гроші.
А ваша Zoe споживає індуктивну чи ємкісну реактивну енергію?

Автор:  landswellsong [ 14 лют 2021, 04:58 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

Leon29 писав(ла):
А ваша Zoe споживає індуктивну чи ємкісну реактивну енергію?

Точно не знаю, припускаю, що індуктивну, бо двигун використовується як трансформатор.

Зробив перший підхід заміряти з показів машини і підрахунком повної потужності так, як рахують «проблемні» станції, а саме сума rms-струмів на rms-напругу по фазі, активну потужність та DC-потужність зарядки батареї рахує безпосередньо машина.
Додаткові файли:
Коментарій до файлу: Потужність
power.png
power.png [ 21.95 КБ | Переглядів: 6225 ]

Додаткові файли:
Коментарій до файлу: Сумарна енергія
energy.png
energy.png [ 19.21 КБ | Переглядів: 6225 ]


Спробую завтра набрати якісніші цифри.

Автор:  Leon29 [ 14 лют 2021, 09:56 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

Якщо індуктивна, то вона легко компенсується конденсаторами. Я підозрюю що ємкісна, тому що пластинки акумуляторів працюють як конденсатор, а їх там дуже багато.

Автор:  landswellsong [ 14 лют 2021, 16:58 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

Схоже таки ємкісна, але з іншої причини, інакше б це стосувалося інших машин теж:
https://canze.fisch.lu/charging-currents-single-phase/
https://www.eqpassion.de/en-gb/Efficien ... d_feedback

Автор:  landswellsong [ 14 лют 2021, 23:00 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

Заміряв 3 станції півгодини. Результат як очікував. Єдине що DC-потужність і активна потужність з мережі дуже підозріло друг друга повторюють майже ідеально, мені здається активна потужність рахується після ККД зарядника. Цьому в принципі відповідає той факт, що на станціях, де рахується лише активна потужність станція наміряла трошки більше, ніж мій метод з сумою потужностей, а станції, які міряють повну потужність майже повністю збігаються по показах з моїм методом добутку струмів на напругу. Станції не називаю поки що. Повну потужність рахував з припущення 230В на кожній фазі, тому графік більш гладенький, ніж покази машини, там різниця ±5 В, але дуже лінь розв'язувати рівняння і отримати реальні значення, бо сенс буде той самий.

Станція 1 («хороша»)
Додаткові файли:
st1-e.png
st1-e.png [ 17.94 КБ | Переглядів: 6141 ]

Додаткові файли:
st1-p.png
st1-p.png [ 23.57 КБ | Переглядів: 6141 ]


Станція 2 («хороша»)
Додаткові файли:
st2-e.png
st2-e.png [ 19.34 КБ | Переглядів: 6141 ]

Додаткові файли:
st2-p.png
st2-p.png [ 20.78 КБ | Переглядів: 6141 ]


Станція 3 («погана»)
Додаткові файли:
st3-e.png
st3-e.png [ 19.92 КБ | Переглядів: 6141 ]

Додаткові файли:
st3-p.png
st3-p.png [ 25.94 КБ | Переглядів: 6141 ]



Цікаві висновки:
  • На «поганих» станціях взимку без обігрівача батареї (треба поставити до речі) буде переплата ледь не вдвічі, так само при «добивці».
  • З урахуванням цінової політики деяких мереж, де DC коштує дорожче, але не набагато — інсталювати в Зойку CCS-контролер і заряжатись на ньому взимку може бути вигідніше (з розрахунку що оператори станції не поміняють алгоритм обрахунку).
  • Оскільки цей ефект проявляється після 16А і менше, перехідник тип1 папа - тип 2 мама заряджатись з J1772 або однофазний тип2 кабель у випадку розеткового виконання можуть себе навіть окупити — примушуючи машину до однієї фази, ми на ту саму потужність передаємо більший струм, а отже менше реактивної потужності додається до рахунку.
  • (Обережно, наркоманська думка!) Оскільки у Зої ємкісна реактивна потужність і її досить легко поставити в умови, коли частка реактивної потужності максимальна, парк Зоєк на заводі можна використовувати для компенсації коефіцієнту потужності: в нормі тримати машини у очікуванні зарядки, при наявності індуктивної рекативної потужності в мережі розрахувати потрібну потужність компенсації включати машини у зарядку із відповідним максимальним дозволеним струмом.

Автор:  SRMotor [ 15 лют 2021, 12:11 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

Дякую. Цікава тема.
Звісно сплачувати потрібно всю енергію, але вартість реактивки менша за активну.

Автор:  landswellsong [ 16 лют 2021, 14:32 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

Озброївсь перехідничком на тип1 і пішов досліджувати останню зарядку з попереднього повідомлення:
Додаткові файли:
Коментарій до файлу: Перехідничок
photo_2021-02-16_12-31-55.jpg
photo_2021-02-16_12-31-55.jpg [ 58.15 КБ | Переглядів: 5948 ]


Режим 3-х фаз:
Додаткові файли:
Коментарій до файлу: Передана енергія, 3 фази
3p-e.png
3p-e.png [ 18.1 КБ | Переглядів: 5948 ]

Додаткові файли:
Коментарій до файлу: Потужність, 3 фази
3p-p.png
3p-p.png [ 18.84 КБ | Переглядів: 5948 ]


Режим 1-ї фази:
Додаткові файли:
Коментарій до файлу: Передана енергія, 1 фаза
1p-e.png
1p-e.png [ 20.22 КБ | Переглядів: 5948 ]

Додаткові файли:
Коментарій до файлу: Потужність, 1 фаза
1p-p.png
1p-p.png [ 15.4 КБ | Переглядів: 5948 ]


Я не дуже впевнений, чи дійсно є така різниця між спожитою активною потужністю й DC на батарею між 1 та 3-ма фазами для Зої, мабуть це можна буде перевірити лише маючи сирі дані з лічильника станції. Так виглядає з урахуванням відомих фактів про низьку ефективність зарядки на малих струмах, що Зойка трохи підбрехує щодо потужності на 3-х фазах. Втім експеримент можна вважати успішним. В обох випадках той самий час (15 хв), та сама DC-потужність (2 кВт, але спочатку після їзди пускало трохи більше), приблизно ті самі 0.5-0.6 кВтг, але покази лічильника станції розрізняються буквально вдвічі. Отакий лайфхак.

Автор:  Ток [ 17 лют 2021, 10:16 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

landswellsong писав(ла):
Випадково виявив, що Zoe на низьких потужностях трьохфазного заряду (холодна батарея, добивка тощо), сильно змінює коефіцієнт потужності, ледь не до 50% реактивної компоненти. Судячи з літератури, це саме поведінка хамелеона і більше нічия. Відпов,...........
Питання до знаючих людей: як станція має рахувати потужність, лише активну чи повну? Як оператори станцій чи безпосередньо споживачі оплачують?

Если коротко, вопрос:
1. Вы оплачиваете реактивную энергию и активную? Если так, на сколько больше оплата?
2. Зарядка с корректором мощности у вас?

Автор:  landswellsong [ 17 лют 2021, 18:33 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

Ток писав(ла):
Если коротко, вопрос:
1. Вы оплачиваете реактивную энергию и активную? Если так, на сколько больше оплата?
2. Зарядка с корректором мощности у вас?

Речь о публичной зарядке, не у себя дома. Часть сетей выставляют к оплате только активную, часть полную. По такой погоде переплата в два раза.

В Зойке вроде как есть корректировка, но она работает от 16А на фазу и выше.

Автор:  Ток [ 17 лют 2021, 19:09 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

Невесело.
Непонятно почему начинает регулироваться коэффициент мощности от 16 ампер.
Нормативы на Западе - что всякое устройство выше 25 ватт должно быть оборудовано корректором мощности.

Выходит что правильно что взимают плату за всю мощность.

Автор:  landswellsong [ 17 лют 2021, 19:12 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

Тут вопрос, что именно «правильно», потому что за полную берут не все сети. Ну и это стоковая машина, сертифицированная на Западе, не самоделка же.

Автор:  Leon29 [ 17 лют 2021, 22:10 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Активна та реактивна потужність

Если так сильно хочется узнать Cos то есть прибор называется ВАФ (вольт ампер фазометр). Можно ещё умным электросчетчиком, но это хлопотно, зато будет вся информация по зарядке. Если интересно могу сыскать б\у счётчик и ТТ (трансформаторы тока).

Сторінка 1 із 1 Часовий пояс: UTC + 2 години
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/