Електро-автосам
https://electroavtosam.com.ua/forums/

Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?
https://electroavtosam.com.ua/forums/viewtopic.php?f=35&t=5528
Сторінка 1 із 3

Автор:  krsv [ 04 черв 2023, 22:17 ]
Заголовок повідомлення:  Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

Доброго дня. Будь ласка, поділіться досвідом - як правильно має працювати зарядний пристрій літієвої батареї (18650) на завершення заряду?
У мене - коли ячейка досягає скажімо 4,2В (як налаштуєш на BMS), BMS вимикає заряд. Але після припинення подавання напруги звісно елементи не залишаються на 4,2В. У кращому випадку в районі 4,0, або навіть менше.
Але проблема у чому - після першого вимикання BMS , зарядний пристрій вже "думає", що заряд повний і більше не включається, горить зелена лампочка що батарея повна...
Наскільки я розумію, після першого вимикання на 4,2 В, заряд можна було б продовжити, до декількох таких вимикань. І тоді би заряд ячейки можна було б підняти до, скажімо 4,1 після припинення заряду...
А так виходить, що ячейки рідко бувають більше 4В. І тим більше, що це найпотужніша, ячейка чи найшвидша яка досягла максимальної виставлених значень на BMS, і відключила батарею від заряду.
А інші ячейки при цьому можуть бути і 3,9 чи й менше.
Як потрібно завершувати заряд?
як має працювати зарядний пристрій ?
може порадите модель?

чи може якось можна внести зміни регулювати існуючий мій ? (модель пізніше додам)...

Чесно, пошукав, погуглив, але щось не знаходиться нічого толкового...

Дякую дуже!

Автор:  IoN1 [ 04 черв 2023, 22:35 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

Залишити зарядку ввімкнутою, час від часу зелений колір зміниться на червоний, і так циклічно поки бмс не вирівняє батарею. Звісно якщо бмс з балансом. Якщо розбіг великий то вирівнювання може затягнутися на кілька днів

Автор:  krsv [ 04 черв 2023, 22:45 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

IoN1 писав(ла):
Залишити зарядку ввімкнутою, час від часу зелений колір зміниться на червоний, і так циклічно поки бмс не вирівняє батарею. Звісно якщо бмс з балансом. Якщо розбіг великий то вирівнювання може затягнутися на кілька днів

Дякую, але...
Зарядка повторює /поновлює заряд лише якщо напруга батареї зменшилась суттєво.
Тобто доливати до заповнювати заряд цей зарядний пристрій не хоче...
Я не знаю "звідки він знає " заряд батареї ,
дійсно вимірює його чи що...

Автор:  GrayCat [ 05 черв 2023, 00:02 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

Ну, вообще-то, одно из ключевых отличий литиевых аккумуляторов от других систем (никель, свинец) — как раз в том, что нужно ОТСЕКАТЬ заряд по достижении порога. Никаких "доливок" или "капельных" дозарядов. Возобновлять ток можно только при падении напряжения на 0.15...0.25 В от порога, а у исправных ячеек без нагрузки такое может происходить через несколько дней/недель.

Так что всё правильно!

Автор:  -=TRO=- [ 05 черв 2023, 01:46 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

krsv писав(ла):
,,,У мене - коли ячейка досягає скажімо 4,2В (як налаштуєш на BMS), BMS вимикає заряд.,,,,

Ранувато... Відсічка повинна бути більше ніж напруга заряду (вона ж балансування), і як що ви балансуєте на меньшій напрузі, то і напруга зарядки повинна бути знижена, бо так і буде відсікати (фаза СС буде обриватися або взагалі без фази СV, або фаза СV буде прервана дуже рано).

А взагалі, при заряді віднсно потужними зарядками, часта ситуація коли при спрацюванні БМС напруга падає ніжче балансировочнї напруги, але більше напруги відновлення, тут маємо глухий кут (зарядка не йде, а балансири не можуть опустити напругу до напруги включення).
В мене така ситуація була, лікувати можна по різному, я зменьшував фінальний струм заряду за допомогою пари діодів послідовно з зарядкою зашунтованих резистором. Тоді струм в кінці заряду падає до такого, що вимкнення БМСки або взагалі не стається, бо балансири встигають вирівняти, або при відсіканні не приводить до падіння напруги на банках нижче баласировочного, і батарея встигає трохи побалансуватися.

Щоб щось конкретне радити треба точно знати як працює зарядка (струм, напругу, коли вмикає, коли вимикає) , геть усі пороги БМС(чи можна їх корегувати), та внутрішній опір батареї (яке падіння після відсічки і при якому струмі)

Автор:  horobey [ 05 черв 2023, 06:24 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

є ще варіант поставити активний балансир який постійно балансує комірки незважаючи на напругу. зазвичай у нього є кнопка відключення якщо балансування уже не потрібно. у мене такий стоїть на байку, після заміни свинця на тітанат.

Автор:  IoN1 [ 05 черв 2023, 11:32 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

Скиньте фото бмс та зарядки

Автор:  krsv [ 05 черв 2023, 21:46 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

-=TRO=- писав(ла):
krsv писав(ла):
,,,У мене - коли ячейка досягає скажімо 4,2В (як налаштуєш на BMS), BMS вимикає заряд.,,,,

Ранувато... Відсічка повинна бути більше ніж напруга заряду (вона ж балансування), і як що ви балансуєте на меньшій напрузі, то і напруга зарядки повинна бути знижена, бо так і буде відсікати (фаза СС буде обриватися або взагалі без фази СV, або фаза СV буде прервана дуже рано).

А взагалі, при заряді віднсно потужними зарядками, часта ситуація коли при спрацюванні БМС напруга падає ніжче балансировочнї напруги, але більше напруги відновлення, тут маємо глухий кут (зарядка не йде, а балансири не можуть опустити напругу до напруги включення).
В мене така ситуація була, лікувати можна по різному, я зменьшував фінальний струм заряду за допомогою пари діодів послідовно з зарядкою зашунтованих резистором. Тоді струм в кінці заряду падає до такого, що вимкнення БМСки або взагалі не стається, бо балансири встигають вирівняти, або при відсіканні не приводить до падіння напруги на банках нижче баласировочного, і батарея встигає трохи побалансуватися.

Щоб щось конкретне радити треба точно знати як працює зарядка (струм, напругу, коли вмикає, коли вимикає) , геть усі пороги БМС(чи можна їх корегувати), та внутрішній опір батареї (яке падіння після відсічки і при якому струмі)


BMS така JBD-SP15SO20A-P14S-30A

BMS максималка відсічки на всю батарею була виставлена менше 58в., 57,95 типу щоб безпечніше. А зарядка мабуть дає 58.
Я виставив тепер на BMS 58.8, це 4,2*14.

Максималка на ячейку виставлена 4,2В.
Судячи з усього саме максималка ячейки відключає BMS, тому що одна ячейка трошки швидше інших
Інші параметри і назва BMS на фото
і фото зарядки теж.
Дякую дуже!

Додаткові файли:
Screenshot_2023-06-05-21-04-45-455_com.jiabaida.bms.jpg
Screenshot_2023-06-05-21-04-45-455_com.jiabaida.bms.jpg [ 102.25 КБ | Переглядів: 7396 ]
Screenshot_2023-06-05-21-04-51-925_com.jiabaida.bms.jpg
Screenshot_2023-06-05-21-04-51-925_com.jiabaida.bms.jpg [ 121.35 КБ | Переглядів: 7396 ]
Screenshot_2023-06-05-21-05-07-530_com.jiabaida.bms.jpg
Screenshot_2023-06-05-21-05-07-530_com.jiabaida.bms.jpg [ 119.96 КБ | Переглядів: 7396 ]
Screenshot_2023-06-05-21-06-00-124_com.jiabaida.bms.jpg
Screenshot_2023-06-05-21-06-00-124_com.jiabaida.bms.jpg [ 105.93 КБ | Переглядів: 7396 ]
Screenshot_2023-06-05-21-06-07-012_com.jiabaida.bms.jpg
Screenshot_2023-06-05-21-06-07-012_com.jiabaida.bms.jpg [ 88.79 КБ | Переглядів: 7396 ]

Автор:  krsv [ 05 черв 2023, 21:49 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

Зарядка

Додаткові файли:
IMG_20230605_200938.jpg
IMG_20230605_200938.jpg [ 265.67 КБ | Переглядів: 7396 ]
IMG_20230605_200146.jpg
IMG_20230605_200146.jpg [ 363.14 КБ | Переглядів: 7396 ]

Автор:  anatoli [ 06 черв 2023, 21:11 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

Виставте напругу зарядного з розрахунку 4,15-4,17 на елемент. І тоді вона буде заряджати максимально ваші елементи.

Автор:  krsv [ 06 черв 2023, 21:41 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

anatoli писав(ла):
Виставте напругу зарядного з розрахунку 4,15-4,17 на елемент. І тоді вона буде заряджати максимально ваші елементи.

Тобто, виміряти фактичну напругу зарядного пристрою і якось зменшити її,
тими ж самими діодами як радив вище TRO?
Дякую!!

Автор:  a48lock [ 07 черв 2023, 12:21 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

У мене схожа БМС, напруга балансування 4.12В, заряджаю до ~4.15В - зарядку вимикаю і залишаю на балансуванні. Але у мене зарядний пристрій на ~58.1B (14s). Напруга за неділю простою може знизитись до 4.10В.
Бажано модернізувати зарядний пристрій на нижчу напругу.

Автор:  Den Tumanov [ 07 черв 2023, 14:13 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

Для долгой службы батареи лучше зарядить до 80% 4.0 В на банку и снимать с зарядки,даже если она еще продолжает заряжать.
Тесловоды США так же имеют простое правило: выдернул шнур зарядки - расходуй сегодня все что залилось. Не впрок на завтра - сегодня залил и сразу выкатал этот заряд. Не держать заряженным аккум в готовности. Заряд только в тот день,когда его тут же потратишь.

Автор:  krsv [ 07 черв 2023, 17:31 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

Батарея у стані 54 В. Це 3.8. 3.9 по ячейками.
Зарядка горить зелений діод і не дає струм.
Думає, що батарея повна. Як вона "знає" вирішує це?
Хотів виміряти напругу зарядки, але не виходить.
Pack overvoltage release - виставив менше,53В.
Все одно зарядка не вмикається.

Автор:  -=TRO=- [ 07 черв 2023, 18:16 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Зарядка електровел. літій. Алгоритм завершення заряду?

krsv писав(ла):
Зарядка горить зелений діод і не дає струм.
Думає, що батарея повна. Як вона "знає" вирішує це?
Здається мені вона не думає, швидше за все то БМС на батарею не пропускає. До речі зелений не означає що струм зовсім н йде, просто струм впав нижче якогось мінімума. Якись дешманьский напругометр на зарядці відсік би багато питань, у мене після зарядки або підключений ватметр, або вольтметр і амперметр вже в ній є, або вкорячені мною в зарядку. Не люблю тикатися тестером або гадати на пальцях.

До речі, чим меньша різниця між "overvoltage" і "overvoltage release" тім скоріше зарядний струм знову відновиться після відсічки. Велика різниця між ними як раз і не дає повторно вмикатися (доки батарея не розрядиться до "overvoltage release").

Сторінка 1 із 3 Часовий пояс: UTC + 2 години
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/