Електро-автосам
https://electroavtosam.com.ua/forums/

Контактор для авто із пускатєля (ПМ А310) - треба порада
https://electroavtosam.com.ua/forums/viewtopic.php?f=38&t=6073
Сторінка 1 із 1

Автор:  СВШ [ 26 лип 2025, 12:19 ]
Заголовок повідомлення:  Контактор для авто із пускатєля (ПМ А310) - треба порада

Щоб заощадити на контакторі використав пускатєль ПМА 310 (запаралелив контакти)
Але гріїтся втягуюча катушка при підключінні 72v постоянного струму
Пробував різні катушки на 127, 220, 380v
127 і 220 працює, але грієтся
На 380v не срабатує
Підскажіть будь ласка хто знає - чім відрізняються катушки постоянного току від змінного струму?
І що треба зробити (намотати) щоб пускатєль працював від 72v постійного струму?

Додаткові файли:
IMG20250726125409.jpg
IMG20250726125409.jpg [ 169.77 КБ | Переглядів: 373 ]

Автор:  Инженер [ 26 лип 2025, 19:19 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Контактор для авто із пускатєля (ПМ А310) - треба порада

Нормальный контактор сейчас 1200-1500грн. Достаточно стабильный и надёжный.Шо уж тут экономить мне не понятно…Личный опыт (без претензий на стопроцентную истинность), как наверняка и опыт многих форумчан показывает, что применение специализированных под конкретные задачи и функции устройств и механизмов оказывается в конечном счёте дешевле. Про лишний головняк ,сомнительную надежность и непредсказуемые последствия уже не говорю…
(…но это сугубо личное мнение…)

Автор:  -=TRO=- [ 26 лип 2025, 21:17 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Контактор для авто із пускатєля (ПМ А310) - треба порада

Для спрацювання треба більший струм ніж на утримання, тому треба схема яка дає одразу всю напругу, а через декілька секунд зменьшує. Напруга утримання визначається експериментально, в цьому пускателі можна прям викруткою в дірку штрикати щоб розуміти як сильно притягує.
viewtopic.php?f=38&t=4949&p=122674#p122674

Я колись в якості тимчасового рішення в якості такого баласту для пускача підключав підібрану лампочку. У лампочки на холодну опір спіралі меньше разів у 10 ніж в прогрітому стані, тому пускач весело включався, але лампочка дуже вже яскраво світилася і відповідно грілася. Так шо краще всеж таки імпульсний обмежувач.

До речі, є окремі види вмикачів-вимикачів, яки взводяться сервоприводом, а вимикаються катушкою(для швидкого спрацювання захисту), спеціально щоб не жрало постіно струм. При бажанні можна заколхозити, і на звичайний автомат потужну модельну серву прикрутить, буде і вмикать і вимикать.

Автор:  Leon29 [ 27 лип 2025, 07:56 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Контактор для авто із пускатєля (ПМ А310) - треба порада

Як кажуть Гугл в поміч
Магнітні пускачі постійного і змінного струму відрізняються конструкцією котушки, магнітного сердечника, а також способом гасіння дуги. Пускачі змінного струму мають котушку, яка створює змінний магнітний потік, що може призводити до утворення вихрових струмів і втрат на гістерезис. Пускачі постійного струму, в свою чергу, мають котушку, яка створює постійний магнітний потік, що не викликає таких втрат. Крім того, пускачі змінного струму часто використовують пристрій для гасіння дуги, оскільки змінний струм має точки перетину з нулем, де дуга гасне природним чином, а постійний струм - ні.
Основні відмінності між магнітними пускачами постійного та змінного струму:

Котушка:
Змінний струм: Має зазвичай E-подібний сердечник з кільцем короткого замикання для зменшення вібрації та шуму.
Постійний струм: Має циліндричний сердечник без кільця короткого замикання.
Магнітний сердечник:
Змінний струм: Сердечник розсікається для зменшення вихрових струмів та втрат на гістерезис.
Постійний струм: Сердечник суцільний, оскільки вихрові струми не є проблемою.

Опір постійному струму котушки реле постійного струму дуже високий, струм коту шки дорівнює напрузі, поділеній на опір котушки постійному струму. Через це дріт котушки тонкий, а витки численні. Кількість витків у котушці реле змінного струму відносно невелика, оскільки обмеження струму в колі змінного струму в основному відбувається за рахунок індуктивності котушки на додаток до опору котушки. Величина індуктивності XL пропорційна частоті мережі змінного струму. Оскільки частота живлення постійного струму дорівнює нулю, XL=0, якщо реле змінного струму знаходиться в ланцюзі постійного струму, а внутрішній опір котушки також дуже малий, тому відбувається нагрівання котушки та її згоряння . Навпаки, джерело змінного струму не можна перемикати за допомогою реле постійного струму і навпаки через високий внутрішній опір та індуктивність, які можуть ускладнити замикання котушки.

Автор:  СВШ [ 27 лип 2025, 11:42 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Контактор для авто із пускатєля (ПМ А310) - треба порада

Дуже дякую за відповіді
Думаю це допогло не лише мені а і багатьом любителям щось зробити власноруч
Справа у тім що в мене є декілька пускачів на 3 фази для моторів змінного струму. І я подумав що було б непогано заощадити на контакторі
Але дякуючі вашім поясненням стало зрозуміло що вони мають принципову різницю між собою
Тож доведеться купувати контактор постійного струму
Ще раз дякую всім за відповіді, і також сподіваюсь що це знадобиться іншим любителям саморобного електротранспорту

Автор:  -=TRO=- [ 27 лип 2025, 14:56 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Контактор для авто із пускатєля (ПМ А310) - треба порада

Думаю, вам як починаючому контакторщику, ще цю тему не завадить почитати viewtopic.php?f=27&t=5988&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4

Автор:  СВШ [ 31 лип 2025, 08:43 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Контактор для авто із пускатєля (ПМ А310) - треба порада

-=TRO=- писав(ла):
Думаю, вам як починаючому контакторщику, ще цю тему не завадить почитати viewtopic.php?f=27&t=5988&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4

Дякую за посилання
Корисна інформація, думаю стане в нагоді
Взагалі все наше майбутнє буде пов'язано з електротранспортом і всі ці речі варто вивчіти зараз.

Автор:  СВШ [ 31 лип 2025, 08:49 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Контактор для авто із пускатєля (ПМ А310) - треба порада

Знайшов радянський конактор на олх
В ньому лише катушка на 30v. Але думаю перемотати на 72v не є проблема
Ціна смачна, якість хороша

Додаткові файли:
Screenshot_2025-07-31-09-45-12-00_5d7c70ff38f0ddd6c33f573653a27ade.jpg
Screenshot_2025-07-31-09-45-12-00_5d7c70ff38f0ddd6c33f573653a27ade.jpg [ 363.08 КБ | Переглядів: 43 ]

Автор:  mr.Dream [ 31 лип 2025, 15:03 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Контактор для авто із пускатєля (ПМ А310) - треба порада

Робив колись імпульсний прилад з таким функціоналом для нашого Колеги. Можу щось таке зробити



Сторінка 1 із 1 Часовий пояс: UTC + 2 години
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/