Поточний час: 13 черв 2025, 16:18

Часовий пояс: UTC + 2 години



Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 13 ] 
Автор Повідомлення
#115468Повідомлення 21 лют 2021, 09:43 
Не в мережі

Звідки: м. Луцьк
Дякував (ла) 10 Подякували 10
Мій електротранспорт: електровелосипед
Спочатку коротко про мій електровелосипед. Збирав сам на основі ось такого дорожника. Призначення, в основному їзда по місту. На роботу, на базар, по справах. А також у ліс на гриби, на рибу і т. д.
Мотор колесо переднє редукторне 350 W, 36-48 V. Замовляв разом з контролером і ручкою газу з вольтметром. Задній привід була перекидка на 7 швидкостей. Зараз поміняв на 3-швидкісну планетарку.
Акумулятор LiFePO4, 48V, 20Ah. Збирав сам. Ліфер вибрав через великий ресурс і морозостійкість. У минулому році вийшов на пенсію, тому хотілося, щоб на мій вік вистачило. А зважаючи, що останні зими (крім теперішньої) теплі і без снігу, передбачалась і зимова експлуатація. До речі, у грудні їздив при -6 С˚ 30 км.
Коробку для нього клеїв з епоксидки і склотканини. Журавля малював теж сам.
Додаткові файли:
P_20200321_095717.jpg
P_20200321_095717.jpg [ 305.86 КБ | Переглядів: 6817 ]

Додаткові файли:
P_20200318_212834.jpg
P_20200318_212834.jpg [ 245.74 КБ | Переглядів: 6817 ]

Додаткові файли:
P_20200330_201311.jpg
P_20200330_201311.jpg [ 279.61 КБ | Переглядів: 6817 ]

Додаткові файли:
Elektrovel.jpg
Elektrovel.jpg [ 232.71 КБ | Переглядів: 6817 ]

_________________
Я не спец, просто хочу знати...


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#115469Повідомлення 21 лют 2021, 09:47 
Не в мережі

Звідки: м. Луцьк
Дякував (ла) 10 Подякували 10
Мій електротранспорт: електровелосипед
Катаюсь на ньому з липня минулого року. До Нового року наїздив близько 1200 км. З повної зарядки пробіг становив 60-85 км. В середньому 70. Максимальна швидкість 35 км/год. (по рівній дорозі і без вітру). В основному (80%) їздив на моторі. Педалями допомагаю на підйомах, на старті, і часом для розігріву чи розминки. Також на педалях долаю важкі ділянки, де неможливо їхати швидко і докатую коли розрядився акумулятор.
Досвіду роботи з акумуляторами раніше не мав. Тому були сумніви що мій працює з повною віддачею. То ж перед новим роком розібрав акумулятор, купив тестер ємності і провів перевірку кожої банки. Розряджав струмом 7,5 А. Отримав ось такі результати.
№ Ah
1 24,73
2 23,80
3 23,80
4 23,60
5 23,59
6 23,27
7 23,25
8 23,12
9 23,03
10 22,95
11 22,90
12 22,88
13 22,86
14 22,70
15 22,37
16 21,80

А тапер питання до знавців, чи це нормальні результати, чи потрібна заміна слабких банок, і скільки на цьому можна виграти? Чи потрібно міряти ще і внутрішній опір і як це правильно зробити? Чи збирати і їздити далі так як є, що порадите?
Додаткові файли:
Akum test1.jpg
Akum test1.jpg [ 275.35 КБ | Переглядів: 6816 ]

_________________
Я не спец, просто хочу знати...


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#115471Повідомлення 21 лют 2021, 10:34 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: Poltava
Дякував (ла) 41 Подякували 132
Мій електротранспорт: Chevrolet Volt
Як по мені то зібрати і їздити далі
70 км чималий пробіг на одному заряді.
Тут машиною по місту 50 км накатуєш і вистачає.
А там за кілька років винайдуть новий тип АКБ чи вдосконалять теперішні. Принаймі нових тесл американці взимку наб'ють от і будуть елементи :D


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#115481Повідомлення 21 лют 2021, 12:45 
Не в мережі

Звідки: м. Луцьк
Дякував (ла) 10 Подякували 10
Мій електротранспорт: електровелосипед
ПетрК писав(ла):
Микола 60+ писав(ла):
Акумулятор LiFePO4, 48V, 20Ah. Збирав сам
Микола 60+ писав(ла):
Отримав ось такі результати.
№ Ah
1- 24,73

В 20АЧ-овом аккуме вы намеряли 24,7 АЧ ?
Вы уверены в этом ? :D
И да , если в этом нет ошибки , то разброс емкости слишком большой как для полугодичного срока эксплуатации.
Такого не может быть .

Тестер китайський, можливо і ампери китайські :D
Міряв двічі. Перший раз розряджав на 4-х амперах, але на дуже слідкував за початковою напругою (деякі банки трохи просідають після зарядки) . Другий раз вже вирівнював напругу перед розрядкою. Результати обох вимірів відрізняються мало.
Додаткові файли:
P_20210126_172812_vHDR_On.jpg
P_20210126_172812_vHDR_On.jpg [ 167.51 КБ | Переглядів: 6780 ]

_________________
Я не спец, просто хочу знати...


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#115483Повідомлення 21 лют 2021, 13:04 
Власник електровелосипеда
В мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 431 Подякували 607
Мій електротранспорт: Електровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: BYD
Микола 60+ писав(ла):
Досвіду роботи з акумуляторами раніше не мав. Тому були сумніви що мій працює з повною віддачею. То ж перед новим роком розібрав акумулятор, купив тестер ємності і провів перевірку кожої банки. Розряджав струмом 7,5 А. Отримав ось такі результати.
№ Ah
1 24,73
2 23,80
3 23,80
4 23,60
5 23,59
6 23,27
7 23,25
8 23,12
9 23,03
10 22,95
11 22,90
12 22,88
13 22,86
14 22,70
15 22,37
16 21,80

А тапер питання до знавців, чи це нормальні результати, чи потрібна заміна слабких банок, і скільки на цьому можна виграти? Чи потрібно міряти ще і внутрішній опір і як це правильно зробити? Чи збирати і їздити далі так як є, що порадите?

Це ви дані так по сортували по зменшенню, чи такі результати отримали?
Нормальна ємкість банок, не потрібно їх вдосконалювати. При вашому 350Вт двигуні внутрішнім опором можна не заморочуватись. Для довгого життя банок не заряджайте їх до 100% і не розріджайте в 0%, це для них шкідливо. Краще тримати в діапазоні 25-85%. Літій не має єфекту пам'яті, тому часті підзаряди йому не страшні. Краще два рази зарядити по 50% в середині діапазону, ніж один раз 0-100%.
Про акумулятори трохи можна почитати в темі viewtopic.php?f=32&t=2151
Якщо у вас нема БМС з балансуванням, то важливо періодично контролювати напругу на кожній банці, щоб вони випадково не вийшли за свої межі робочої напруги. А це за звичай стається при повному заряді і повному розряді.
Поки у вас батарея розібрана, можна зробити балансування банок методом з'єднити всі паралельно на добу, але перед цим всі повинні бути заряджені приблизно однаково.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#115485Повідомлення 21 лют 2021, 13:36 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
Погоджусь із Leon29, з невеликою поправкою. Одним паралельним з'єднанням ліфери не балансуються. Щоб іх зрівняти за зарядом потрібно паралельно з'єднані елементи зарядити до напруги 3,6...3,65 В. Це особливість ліферу, він про одному й тому ж значенні ЕРС (ЭДС) у межах 3,2-3,3 В може мати різний рівень заряду.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#115487Повідомлення 21 лют 2021, 14:36 
Не в мережі

Звідки: м. Луцьк
Дякував (ла) 10 Подякували 10
Мій електротранспорт: електровелосипед
Leon29 писав(ла):
Це ви дані так по сортували по зменшенню, чи такі результати отримали?
Нормальна ємкість банок, не потрібно їх вдосконалювати. При вашому 350Вт двигуні внутрішнім опором можна не заморочуватись. Для довгого життя банок не заряджайте їх до 100% і не розріджайте в 0%, це для них шкідливо. Краще тримати в діапазоні 25-85%. Літій не має єфекту пам'яті, тому часті підзаряди йому не страшні. Краще два рази зарядити по 50% в середині діапазону, ніж один раз 0-100%.
Про акумулятори трохи можна почитати в темі viewtopic.php?f=32&t=2151
Якщо у вас нема БМС з балансуванням, то важливо періодично контролювати напругу на кожній банці, щоб вони випадково не вийшли за свої межі робочої напруги. А це за звичай стається при повному заряді і повному розряді.
Поки у вас батарея розібрана, можна зробити балансування банок методом з'єднити всі паралельно на добу, але перед цим всі повинні бути заряджені приблизно однаково.

Так, результати посортував для кращої наглядності. БМС присутня, до 30 А (короткочасно), балансувальні струми до 30 мА.
Додаткові файли:
Plata balans2.jpg
Plata balans2.jpg [ 198.88 КБ | Переглядів: 6751 ]

При першому збиранні напругу вирівнював, але напевно з часом вона розбалансовується, а БМС не справляється. Зарядний пристрій маю для ліфера 48В, 8А
Після повної зарядки напруга (по вольтметру на ручці газу швидко палає до 54-53,9 В без навантаження) Потім тримає стабільно. А коли доходить до 51 В. то означає що лишилось 5-7 км. пробігу.
І ще одне, найслабша банка має ще і механічне пошкодження по моїй вині. Для кріплення кришки коробки взяв задовгий болт, він тирчав всередину і ось таке вийшло. Отвір в глибину десь 8 мм.
Додаткові файли:
дефект.jpg
дефект.jpg [ 173 КБ | Переглядів: 6751 ]

Але я не знаю чи найнижча ємність цієї банки є результат цього пошкодження чи так співпало.

_________________
Я не спец, просто хочу знати...


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#115488Повідомлення 21 лют 2021, 15:58 
Власник електровелосипеда
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Ternopil
Дякував (ла) 83 Подякували 601
Якщо відчувається солодковато-спиртовий запах з отвору цього елементу, то вже запущений безповоротний процес деградації. 8 мм в глибину, повезло що не жахнув звідти дим з вогнем. Хрча ліфер і відносно стійкий до пошкодження, але всеиж таки певну енергію за дуже короткий час віддає.

З якої до якої напруги відбувалась провірка ємності? Результат дуже хороший, якшо прилад не сильно його завищив.

_________________
моя Smart BMS


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#115500Повідомлення 21 лют 2021, 20:42 
Не в мережі

Звідки: м. Луцьк
Дякував (ла) 10 Подякували 10
Мій електротранспорт: електровелосипед
mr.Dream писав(ла):
Якщо відчувається солодковато-спиртовий запах з отвору цього елементу, то вже запущений безповоротний процес деградації. 8 мм в глибину, повезло що не жахнув звідти дим з вогнем. Хрча ліфер і відносно стійкий до пошкодження, але всеиж таки певну енергію за дуже короткий час віддає.

З якої до якої напруги відбувалась провірка ємності? Результат дуже хороший, якшо прилад не сильно його завищив.

Запах дійсно є, слабкий але є. Мабуть доведеться шукати заміну.
Ємність міряв від 3,6 В до 2,75 В. У першому замірі на 4-х Амперах ємність була ще вища, але не набагато, десь на 1%. А різниця між банками практично однакова.

_________________
Я не спец, просто хочу знати...


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138098Повідомлення 30 жовт 2024, 11:18 
Не в мережі

Звідки: м. Луцьк
Дякував (ла) 10 Подякували 10
Мій електротранспорт: електровелосипед
Вітання всім! Ото ж 5-й рік експлуатації електровела. На лічильнику 8700. За цей час багато чого було... побував у двох аваріях, міняв ще одну банку в акумуляторі, кілька разів розбирав мотора, врешті поміняв контролер. Усі ремонти робились якось поспіхом, тому майже не фоткав і тим більше не знімав відео. Головне, що мій "елетроровер" їздить, приносить користь і задоволення!


Додаткові файли:
P_20240915_121336.jpg
P_20240915_121336.jpg [ 336.3 КБ | Переглядів: 2085 ]

_________________
Я не спец, просто хочу знати...
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138099Повідомлення 30 жовт 2024, 11:23 
Не в мережі

Звідки: м. Луцьк
Дякував (ла) 10 Подякували 10
Мій електротранспорт: електровелосипед
Отже по порядку. Ще коли довелося міняти пошкоджену банку, я купив 5 штук. з чотирьох вирішив зробити 12 вольтовий акум, і надалі мати запас банок про всяк випадок. Виявилось, як у воду дивився. Наступного року коли вже була війна, у ровері здохла ще одна банка, пробіг впав до рівня 40-45 км. Після заміни стало знову 60+. а з 12 вольтового акума зробив ліхтар, який дуже виручав у час блекауту.
А цього літа почалися проблема за проблемою. У червні коли їхав з роботи, щось стукнуло в моторі і з'явився сторонній різкий звук, (наче бляхою по асфальту шкребти) і майже пропала тяга. Передивився купу відео по темі зі схожими випадками, вималювалось дві причини. Або відклеїлись магніти, або накрились "холли". Розібрав двигун. Магніти дійсно були відклеєні, але не всі . Мабуть саме це спричиняло неприємний звук у двигуні у певному діапазоні швидкостей, які я спостерігав ще раніше. Коротше, всі магніти познімав, почистив від старого клею і переклеїв. Але проблема залишилась, двигун так само "ричав" і не тягнув. Знову розібрав, замовив датчики Холла. Поміняв їх не перевіряючи ( літо... нема часу, а без ровера як без ніг!). Після збиряння ЗАПРАЦЮВАЛО! але не довго. При значному навантаженні знову проявлялося "ричання", а після кількох поїздок взагалі пропало живлення.
Замовив я новий контролер майже такий як був 36-48В. 350Вт Тільки що тут писало 17А. Став він на старе місце, хоч по розміру був на кілька міліметрів вищий , але вужчий... І нарешті дійсно ЗАПРАЦЮВАЛО! Хоча робота мотора стала інакша. Потужність явно збільшилась. Раніше розганявся чисто на моторі максимум 36 км/год, з новим контролером легко 38-39 (до 40 ніяк не дотягував, хоч з педалями доходило до 42-43), але був провал потужності в діапазоні 30-34 км/год. коли доходило до 29-30 мотор видавав звук наче ревербератор і далі не розганявся. Коли трохи допомогти педалями і розігнатися більше 34 звук ревербератора зникав і мотор далі легко розганявся до 38 км/год. І виникла ще одна неприємна особливість, при старті з нульової швидкості мотор видавав ривки, наче удари з частотою приблизно 2-3 Гц. Щоб їх уникнути доводилось стартувати на педалях і дуже плавно газувати, що не завжди вдавалось. Зрештою це призвело до провороту осі, слава Богу кабель не порвався. Але підсилювачі дропаутів все ж поставив.


Додаткові файли:
контролер шилд.png
контролер шилд.png [ 228.31 КБ | Переглядів: 2084 ]
P_20240915_120621.jpg
P_20240915_120621.jpg [ 283.44 КБ | Переглядів: 2084 ]

_________________
Я не спец, просто хочу знати...
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138100Повідомлення 30 жовт 2024, 11:24 
Не в мережі

Звідки: м. Луцьк
Дякував (ла) 10 Подякували 10
Мій електротранспорт: електровелосипед
Коротше, звик вже до нового стилю їзди, тішився кілька місяців, що все працює, а останнім часом, буквально тиждень тому знову з’явилось «ричання» на старті і зменшилась потужність. Якщо на старті різко газнути то ричить дуже голосно, а при старті з педалями і плавному газуванні звук слабкий і короткочасний (менше секунди), але все одно присутній. І розганяється на моторі до швидкості максимум 30-32, правда ефект ревербератора зник. Уже не знаю куди дивитися…

_________________
Я не спец, просто хочу знати...


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138101Повідомлення 30 жовт 2024, 20:43 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Рівне
Дякував (ла) 94 Подякували 40
Мій електротранспорт: Поки що тільки електровело, хоч і не один
Хочу електротранспорт: Рухаюсь далі - швидше, дальше, міцніше...
в першу чергу холи перевірити.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 13 ]             

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: Babylon, Leon29 і гості: 51


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group