Поточний час: 27 квіт 2024, 11:15

Часовий пояс: UTC + 2 години



Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 34 ]  На сторінку Пред.  1, 2, 3  Наступ.
Автор Повідомлення
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135503Повідомлення 20 січ 2024, 11:15 
Власник електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: между морем и степью
Дякував (ла) 43 Подякували 111
Мій електротранспорт: Hyundai KONик
Хочу електротранспорт: Новую батарейку на Fiat 500E
-=TRO=- писав(ла):
При малому зазорі після згорання плавкої частини на постійній напрузі може залишитися дуга, яка сама по собі не погасне,


Подтверждаю! Сам когда-то на лабораторных работах убедился.

Была лаба по эффекту Холла. Соответственно, очень мощный электромагнит: пара бобин наподобие как от сварочной проволоки, намотанные до заполнения каким-то тонким ПЭВ-ом. Всё это счастье на П-образном сердечнике, с малюсеньким зазором, куда и вставлялись образцы. Специально спросили у преподов — сказали, индуктивность конструкции несколько сотен генри. Питалось это счастье от =36 вольт постоянки, а коммутировалось — "школьным" открытым рубильником. И, я думаю, это было сделано с дальним прицелом...

При попытке выключения электромагнита, — повторяю, всего 36 вольт!!! — в рубильнике зажглась какая-то искорка. Ну понятно — индуктивная нагрузка, все дела... Отвожу ручку рубильника дальше — а оно не гаснет! Отвожу ещё дальше — всё так же тянет дугу!!! 8O ... в общем, где-то до полутора сантиметров в итоге удавалось растянуть дугу.

Получается, для нас эта лаба была не столько по эффекту Холла, сколько наглядная демонстрация того, что одно только значение "напряжения" не может служить полной характеристикой системы. Даже на низких напряжениях надо быть осторожным, а при разработке своих девайсов учитывать "окружение". Попробовали бы мы, например, вот в этой лабе вместо рубильника задействовать какой-нибудь полупроводниковый ключ, из доступных в те времена П210 или КТ805!... ;)

_________________
Gray©at.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135504Повідомлення 20 січ 2024, 12:34 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
GrayCat, індукційне навантаження то трохи іньша справа, бо фізика нам каже що в катушці струм не може зникнути або змінитися миттево, тому напруга при розмиканні буде злітати до небес(десятки і сотні киловольт) поки не буде пробитий зазор дугою або поки не проб'є свою ізоляцію. Тому катушки на постоянці ніхто без зворотніх діодів (або супрессорів) не використовує. На катушках АС пускачів використовують RC ланцюжки які не дають злетіти напрузі до пробивних значень (енергія встигає розсіятися на резисторі та на активому супротиву катушки)

Karl писав(ла):
....DC автомати....300В вимикає без дуги.
Як я вже писав, ручне вимикання то ще не показник. Бо довжина дуги залежить не тільки від напруги, а й ще від струму розмикання (зварювальники знають). Тобто реальний іспит це коли автомат розімкнуло від перевантаження струмом (такому де вплив конденсаторів нагрузки вже не спасає). Думаю на КЗ ви його не перевіряли :D Тому навть з DC автоматом я рекомендую запобіжник з довгим зазором.

До речі, бачив запобіжники де плавка вставка була підпружинена, і при розмиканні її буквально висмикує з зазору, щоб мінімізувати залишки струмопровідних продуктів згорання в зазорі.

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135505Повідомлення 20 січ 2024, 14:08 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Днепр
Дякував (ла) 1 Подякували 11
Мій електротранспорт: Євровел, перероблено під ручку газа і 36В, двигун Panasonic NUA028
-=TRO=- писав(ла):
Як я вже писав, ручне вимикання то ще не показник. Бо довжина дуги залежить не тільки від напруги, а й ще від струму розмикання (зварювальники знають). Тобто реальний іспит це коли автомат розімкнуло від перевантаження струмом (такому де вплив конденсаторів нагрузки вже не спасає). Думаю на КЗ ви його не перевіряли :D Тому навть з DC автоматом я рекомендую запобіжник з довгим зазором.

Так, на к.з. не перевіряв. Тільки вручну вимикав на максимальному робочому струмі системи. Для сонячних панелей цей струм становить близько 80% від струма к.з. В мене це біля 4А, так що експеримент був більш-менш коректний.

Цитата:
До речі, бачив запобіжники де плавка вставка була підпружинена, і при розмиканні її буквально висмикує з зазору, щоб мінімізувати залишки струмопровідних продуктів згорання в зазорі.

Ще існують плавкі запобіжники, засипані піском. Мабуть теж щоб гасити дугу.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135506Повідомлення 20 січ 2024, 15:33 
Не в мережі

Звідки: м.Олександрія
Дякував (ла) 1 Подякували 6
Мій електротранспорт: електровелосипед
Панове, оці величезні дуги що ви описуєте, то під навантаженням чі завжди так?
Бо в мене на вєліках між батарейкой і контролером стоять звичайні автомобільні запобіжники на 20 ампер і я їх на зиму знімаю а навесні ставлю назад. Ну цвіркне трохи при встановлені, бо заряд конденсатора в контролері, а при розмиканні й того нема..
Що я роблю не так?


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135508Повідомлення 20 січ 2024, 15:43 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
Karl, по перше у вас швидше за все навантаження у вігляді перетворювача с вхідними конденсаторами, при штатному вимкненні там нема де взятися різниці напруги для виникнення дуги, я про те вже писав. По друге ваш автомант розрахований на постійну напругу, тому на номінальних струмах повинен розмикати без наслідків.

Приклад з довідника чисто для інформації:
Цитата:
В пристрої типу С - НЕ СПРАЦЮЄ електромагнітний розщіплювач при 5 кратному струмі КЗ, але майже миттево спрацює при 10 кратному.
Тепловий розщіплювач спрацює вже при 5 кратному струмі, але для цього йому потрібні секунди (поки нагріється біметалична пластина)

Пенсіонер писав(ла):
...Що я роблю не так?
Тему читаєте не уважно.
Напругу свого запобіжника мабудь знаете... чи всеж таки ні.... (це не запитання, а натяк, бо коли настане час йому спрацювати, те як він це зробить може стати неприємною несподіванткою)

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135509Повідомлення 20 січ 2024, 16:08 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Днепр
Дякував (ла) 1 Подякували 11
Мій електротранспорт: Євровел, перероблено під ручку газа і 36В, двигун Panasonic NUA028
-=TRO=- писав(ла):
Karl, по перше у вас швидше за все навантаження у вігляді перетворювача с вхідними конденсаторами, при штатному вимкненні там нема де взятися різниці напруги для виникнення дуги, я про те вже писав. По друге ваш автомант розрахований на постійну напругу, тому на номінальних струмах повинен розмикати без наслідків.


Насправді різниця напруги там таки є і чимала. Напругу МРРТ в мене контроллер виставляє приблизно 250-260В. Якщо батареї в цей час відімкнути, то на батареях встановиться напруга х.х. приблизно 310-320В.
В усякому разі звичайний АС тумблер 250В 16А згорів там з піротехнічними ефектами :D І був замінений на ці автомати. Зауважу, що я їх там дійсно використовую саме як вимикач, а не автомат.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135510Повідомлення 20 січ 2024, 16:14 
Не в мережі

Звідки: м.Олександрія
Дякував (ла) 1 Подякували 6
Мій електротранспорт: електровелосипед
-=TRO=- писав(ла):
Пенсіонер писав(ла):
...Що я роблю не так?
Тему читаєте не уважно.
Напругу свого запобіжника мабудь знаете... чи всеж таки ні.... (це не запитання, а натяк, бо коли настане час йому спрацювати, те як він це зробить може стати неприємною несподіванткою)

Я ж написав - звичайний автомобільний запобіжник.
Й вони в мене не раз згоряли, я й від зарядного гнізда до аккума 5ти амперні ставлю, й коротив зарядне гніздо щупом мультиметра не раз (bms симетрична)..
І завжди горів автомобільний запобіжник без феєрверків.
І ще, чі ставлять спеціальні автомати в свої вєліки відомі виробники єлектровелосипедів?


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135512Повідомлення 20 січ 2024, 16:33 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
Пенсіонер писав(ла):
-=TRO=- писав(ла):
Напругу свого запобіжника мабудь знаете...
Я ж написав - звичайний автомобільний запобіжник.
Тоб то не знаєте, і тепер ваше везіння вважаєте за правило. Зрозуміло. Але я як людина маюча це за профессію віддаю перевагу робити вибір комплектуючих напевно, особливо коли діло стосується вогненебезпечного літія(краще перебдіти ніж сгоріти).

До речі ось цікава табличка для тих хто використовує автомати.
Додаткові файли:
С16.jpg
С16.jpg [ 91.52 КБ | Переглядів: 373 ]

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135513Повідомлення 20 січ 2024, 16:36 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Днепр
Дякував (ла) 1 Подякували 11
Мій електротранспорт: Євровел, перероблено під ручку газа і 36В, двигун Panasonic NUA028
Пенсіонер писав(ла):
І ще, чі ставлять спеціальні автомати в свої вєліки відомі виробники єлектровелосипедів?


Автомати не бачив. Розбирав батарею Panasonic на 26В і ще якусь заводську на 36В. І там, і там по виходу стояли плавкі запобіжники в керамічному корпусі. Вони були довжиною десь 4-5см. Мабуть такі довгі щоб таки загаситу дугу.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135514Повідомлення 20 січ 2024, 16:51 
Не в мережі

Звідки: м.Олександрія
Дякував (ла) 1 Подякували 6
Мій електротранспорт: електровелосипед
Karl писав(ла):
Пенсіонер писав(ла):
І ще, чі ставлять спеціальні автомати в свої вєліки відомі виробники єлектровелосипедів?


Автомати не бачив. Розбирав батарею Panasonic на 26В і ще якусь заводську на 36В. І там, і там по виходу стояли плавкі запобіжники в керамічному корпусі. Вони були довжиною десь 4-5см. Мабуть такі довгі щоб таки загаситу дугу.

В тій батарейці RiH виробництва Тайваню, з німецького чі голландського вєліка, 36v 12a/h з якої я
починав, стояли звичні автомобільні запобіжники на токи що вище писав, на "видачі" й зарядці.
Так і собі робив.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135515Повідомлення 20 січ 2024, 16:59 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Днепр
Дякував (ла) 1 Подякували 11
Мій електротранспорт: Євровел, перероблено під ручку газа і 36В, двигун Panasonic NUA028
Знайшов таки один такий запобіжник з розборки фабричної батареї. Здається теж RIH була. Через нього була ввікнута одна гілка батареї 2Р
Зняв термоусадку. Цей трохи коротший, десь 3см. І він скляний. Хоча точно помню, що були і довгі керамічні.
На цьому написано 125V, 30A, SOC.
Ну і додам, що ці запобіжники в батареях це "захист останньої надії". Якщо захист BMS не спрацює.


Додаткові файли:
fuse.jpg
fuse.jpg [ 414.05 КБ | Переглядів: 369 ]
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135516Повідомлення 20 січ 2024, 17:20 
Не в мережі

Звідки: м.Олександрія
Дякував (ла) 1 Подякували 6
Мій електротранспорт: електровелосипед
Karl писав(ла):
Знайшов таки один такий запобіжник з розборки фабричної батареї. Здається теж RIH була. Через нього була ввікнута одна гілка батареї 2Р
Зняв термоусадку. Цей трохи коротший, десь 3см. І він скляний. Хоча точно помню, що були і довгі керамічні.
На цьому написано 125V, 30A, SOC.
Ну і додам, що ці запобіжники в батареях це "захист останньої надії". Якщо захист BMS не спрацює.

Я ставлю китайські "колодки" з кришкою під
запобіжники. Такі й на моєму тайваньському RIH
стояли. (зелений на фото)
Й не забуваємо що ми обговорюємо електрику велосипедів а не мотоциклів автомобілів чі літаків. Бо там токи і напруги можуть бути кратно більші.


Додаткові файли:
IMG_20240120_170600.jpg
IMG_20240120_170600.jpg [ 334.68 КБ | Переглядів: 366 ]
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135524Повідомлення 21 січ 2024, 10:58 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Днепр
Дякував (ла) 1 Подякували 11
Мій електротранспорт: Євровел, перероблено під ручку газа і 36В, двигун Panasonic NUA028
Поліз подивився на свої запобіжники в шухляді, так на стандартних прямо написано, що вони на 32В. А на сайтах пишуть, що і міні теж на 32В. Вирішив провести "лабораторну роботу" і спалити парочку міні на 30А за допомогою інверторного зварювального апарата. У нього на холостому ході напруга 92В. Накрутив йому максимальний струм 160А. Згоряють десь через 1секунду після замикання. Дуги не було, просто короткий яскравий спалах. Але я не остаточно впевненний в коректності експерименту, бо точно не знаю яка там була напруга під час перегоряння. Невідомо як швидко в апараті вмикається ця високовольтна "допомога підпалювання дуги", а з осцилографом затіватися не хочеться.


Додаткові файли:
fuse2.jpg
fuse2.jpg [ 392.69 КБ | Переглядів: 350 ]
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135528Повідомлення 22 січ 2024, 15:34 
Не в мережі

Звідки: м.Олександрія
Дякував (ла) 1 Подякували 6
Мій електротранспорт: електровелосипед
Трохи не туди, але..
Якось я купив на базарі пару автоматів, з "боїнга" як рекламував продаван))
Ну то таке. Бо є в мене в планах перейти на сонячну зарядку в теплий період року. А там, щоб безпечно лазити можливо буде проблема комутації, бо контролер та аккуми там будуть постійно зъ'єднані в період
експлуатації сонячних батарей і прийдеться "рвать" зъєднання під навантаженням, бажано щоб без дуги й таке інше коли потрібно буде втручання в систему.
І в мене питання - чі можливо міняти параметри токів спрацювання таких штучок як на
фото? Ну там щось підігнути чі пружинку змінити?
Ну щоб використати те що є.


Додаткові файли:
IMG_20240122_145522.jpg
IMG_20240122_145522.jpg [ 446.64 КБ | Переглядів: 308 ]
IMG_20240122_145606.jpg
IMG_20240122_145606.jpg [ 356.99 КБ | Переглядів: 308 ]
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Запобіжник на батарею
#135529Повідомлення 22 січ 2024, 17:37 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Днепр
Дякував (ла) 1 Подякували 11
Мій електротранспорт: Євровел, перероблено під ручку газа і 36В, двигун Panasonic NUA028
Пенсіонер писав(ла):
І в мене питання - чі можливо міняти параметри токів спрацювання таких штучок як на
фото? Ну там щось підігнути чі пружинку змінити?
Ну щоб використати те що є.

Ну мабуть Вам для цього прийдеться один розібрати, щоб подивитися на якому принципі він працює - електромагнітний, чи на перегріві. Або розшукати на нього даташит.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 34 ]              На сторінку Пред.  1, 2, 3  Наступ.

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 69


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group