Електро-автосам
https://electroavtosam.com.ua/forums/

контролер для кареточного двигуна
https://electroavtosam.com.ua/forums/viewtopic.php?f=46&t=5864
Сторінка 1 із 2

Автор:  Nikita [ 16 лип 2024, 17:15 ]
Заголовок повідомлення:  контролер для кареточного двигуна

Добридень добродії! У мене проблема з кареточним двигуном, дуже не хочу лізти в сам двигун, бо немає інструменту щоб розпресувать без пошкоджень. В двигун встроєні два датчики холла, але вони видають аналоговий сигнал. Судячі з усьго вони розташовани під 90 градусів, та щей ї орієнтовані не на сновне поле в статорі а на свій магніт (частота коливань в 7 раз менше ніж на виводі фази). Перетворення двуфазної інформації з кордінатної сітки 90 градусів в коордінатну сітку трьох фаз 120 градусів, для емуляції трьох датчиків холла немає сенсу із-за різниці в частоті. Приєднав контроллер який працює без датчиків холлу, все працює без навантаження, з навантаженням двигун проскальзує, зривається синхронізація. Проскальзує на різних обертах, причому якщо сильно не газувать (орієнтуватись на електромагнітний шум від навантаження на двигун) то можна ї кататись. Приєднав інший (наче б то сінусний) контроллер, по відчуттям потужність зросла, але проскок нікуді не дівся.. Питання, шукать третій контроллер? Хто ставив на кареточний двигун без датчиків які контролери? У мене Continental.
Дякую за відповіді та ідеї..

Автор:  digitrex [ 17 лип 2024, 06:45 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Скільки не перепробував контроллерів але жоден нормально без датчиків холла не працював, шум, нагрів, відсутність тяги на старті, підвищений розхід акб. Правда в мене були тільки прямоприводні мотори, без редукторів.
Можливо є сенс встановити третій датчик хола?

Автор:  Nikita [ 17 лип 2024, 08:45 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

digitrex писав(ла):
Скільки не перепробував контроллерів але жоден нормально без датчиків холла не працював, шум, нагрів, відсутність тяги на старті, підвищений розхід акб. Правда в мене були тільки прямоприводні мотори, без редукторів.
Можливо є сенс встановити третій датчик хола?

Проблема в розбиранні двигуна, відсутні инструменти.. та й встановлювати потрібно три дискретних датчика і в інше місто..

Додаткові файли:
Коментарій до файлу: Це сигнал з аналогових датчиків холла:
IMG20240625120539.jpg
IMG20240625120539.jpg [ 289.18 КБ | Переглядів: 3143 ]
Коментарій до файлу: Це сигнал з одного датчика холла і з фази:
IMG20240626234218.jpg
IMG20240626234218.jpg [ 314.4 КБ | Переглядів: 3143 ]

Автор:  Пенсіонер [ 17 лип 2024, 12:46 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Nikita писав(ла):
Добридень добродії! У мене проблема з кареточним двигуном, дуже не хочу лізти в сам двигун, бо немає інструменту щоб розпресувать без пошкоджень. В двигун встроєні два датчики холла, але вони видають аналоговий сигнал. Судячі з усьго вони розташовани під 90 градусів, та щей ї орієнтовані не на сновне поле в статорі а на свій магніт (частота коливань в 7 раз менше ніж на виводі фази). Перетворення двуфазної інформації з кордінатної сітки 90 градусів в коордінатну сітку трьох фаз 120 градусів, для емуляції трьох датчиків холла немає сенсу із-за різниці в частоті. Приєднав контроллер який працює без датчиків холлу, все працює без навантаження, з навантаженням двигун проскальзує, зривається синхронізація. Проскальзує на різних обертах, причому якщо сильно не газувать (орієнтуватись на електромагнітний шум від навантаження на двигун) то можна ї кататись. Приєднав інший (наче б то сінусний) контроллер, по відчуттям потужність зросла, але проскок нікуді не дівся.. Питання, шукать третій контроллер? Хто ставив на кареточний двигун без датчиків які контролери? У мене Continental.
Дякую за відповіді та ідеї..

Це у вас такий мотор?
https://www.tradeinn.com/bikeinn/ru/bro ... 38528220/p

Автор:  -=TRO=- [ 17 лип 2024, 14:32 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Теоритично, задача під силу навіть для маленького мікроконтроллера з шустрим двоканальним АЦП.
Два АЦП запустити на максимальну щвидкість (щоб на максимальній швидкості не було затримки, хоча її можна компенсувати програмно, при такій розумній компенсації можна навіть взяти навіть дешевий мікроконтроллер з одним коммутованим ацп), далі по двум аналоговим сигналам вираховуємо кут з тією роздільною здатністью що зможемо, ділимо весь диапазон на 42 сектора (7 помножити на 6 комбінацій 3х датчиків холла), і далі по таблиці відаємо іммітацію 3х датчиків холла. Все.

Для тих хто з промраммуванням мікроконтроллерів не в ладах, простіше буде надрукувати на плівці лазерного принтеру оптичний диск на потрібну кількість секторів, та поставити три оптичні сенсори (то не є дифіцит)

Автор:  Nikita [ 17 лип 2024, 16:02 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Пенсіонер писав(ла):
Це у вас такий мотор?


Додаткові файли:
Знімок екрана 2024-07-17 165610.png
Знімок екрана 2024-07-17 165610.png [ 443.42 КБ | Переглядів: 3109 ]
IMG20240620225939.jpg
IMG20240620225939.jpg [ 451.11 КБ | Переглядів: 3109 ]

Автор:  Nikita [ 17 лип 2024, 16:16 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

-=TRO=- писав(ла):
Теоритично, задача під силу навіть для маленького мікроконтроллера з шустрим двоканальним АЦП.
Два АЦП запустити на максимальну щвидкість (щоб на максимальній швидкості не було затримки, хоча її можна компенсувати програмно, при такій розумній компенсації можна навіть взяти навіть дешевий мікроконтроллер з одним коммутованим ацп), далі по двум аналоговим сигналам вираховуємо кут з тією роздільною здатністью що зможемо, ділимо весь диапазон на 42 сектора (7 помножити на 6 комбінацій 3х датчиків холла), і далі по таблиці відаємо іммітацію 3х датчиків холла. Все.

Для тих хто з промраммуванням мікроконтроллерів не в ладах, простіше буде надрукувати на плівці лазерного принтеру оптичний диск на потрібну кількість секторів, та поставити три оптичні сенсори (то не є дифіцит)

Чомусь вирішив що виробнику не доречно встановлювати датчики не в основному полі двигуна і реалізував аналогову схему перетворення фаз 2х90 на 3х120, але коли зєднав і почав розбиратись чому зовсім не працює зясував ньанс з частотою. Цікаво швидкодії ардуіно достатньо буде опрацювати запропонований алгорітм?

Додаткові файли:
IMG20240626121517.jpg
IMG20240626121517.jpg [ 629.57 КБ | Переглядів: 3106 ]
IMG20240626232541.jpg
IMG20240626232541.jpg [ 284.82 КБ | Переглядів: 3106 ]

Автор:  -=TRO=- [ 18 лип 2024, 13:35 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Nikita писав(ла):
..Цікаво швидкодії ардуіно достатньо буде опрацювати запропонований алгорітм?
Щоб щось казати напевно, треба знати максималаьні електричні оберти (фазну частоту) вашого двигуна, помножити то мінимум на 48 (2канали * 4 кратність похибки кута * 6 коммутацій), і як що АЦП потягне таку частоту з запасом, то теритично можно .
Щоб напевно (щоб не гратися з компенсуванням тормознутого АЦП), є плати сумісні з ардуіно на СТМ32 в яких доволі шустрий двоканальний АЦП за ціну меньше двох баксів. Ось тільки програму потрібно буде писати з отладкою в залізі з реальним осцилографом, бо для СТМок нема толкового симулятора (по типу протеуса для АВР ардуінок, де можна віртуальним осцилографом всі косяки бачити).

Автор:  Пенсіонер [ 18 лип 2024, 14:41 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Nikita писав(ла):
Пенсіонер писав(ла):
Це у вас такий мотор?

Звісно ви можете спробувать відновити електроніку мотора.
Наприклад я так роблю на несправних моторах бафанг BBS: - викидаю вбудований контролер та переробляю магнітний діск системи PAS на меньше число полюсів. Виводю назовні силові провода мотора, сигнальні шлєйфи холлів мотора та PAS . Потім вибір китайських контролерів та інших засобів керування майже необмежений.
..але якщо хочеться помучітись(с)

Автор:  Nikita [ 22 лип 2024, 09:16 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Пенсіонер писав(ла):
Nikita писав(ла):
Пенсіонер писав(ла):
Це у вас такий мотор?

Звісно ви можете спробувать відновити електроніку мотора.
Наприклад я так роблю на несправних моторах бафанг BBS: - викидаю вбудований контролер та переробляю магнітний діск системи PAS на меньше число полюсів. Виводю назовні силові провода мотора, сигнальні шлєйфи холлів мотора та PAS . Потім вибір китайських контролерів та інших засобів керування майже необмежений.
..але якщо хочеться помучітись(с)

Відновлювати там нема чого, батарея, блок керування, зарядний блок і блок двигуна спілкувалися по can bus. Так як зарядне відсутнє, кулібіни сплили мікроконторолер в блокі керування коли намагались зарядити батарею..
Так от питання як раз і є в виборі контроллера для безхольного варіанту..

Автор:  Пенсіонер [ 22 лип 2024, 12:30 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Nikita, по перше вам таки треба розібратись з мотором, зняти планетарний редуктор і побачити який там мотор бо все що ви собі уявили може виявитись зовсім не тим що там є. Наприклад мотор виявиться колекторним а оті сигнали здвинуті по фазі виявляться сигналами системи торксенсора мотора.
Ранувато ви шукаєте порад по контролеру..

Автор:  Nikita [ 24 лип 2024, 11:37 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Пенсіонер писав(ла):
Nikita, по перше вам таки треба розібратись з мотором, зняти планетарний редуктор і побачити який там мотор бо все що ви собі уявили може виявитись зовсім не тим що там є. Наприклад мотор виявиться колекторним а оті сигнали здвинуті по фазі виявляться сигналами системи торксенсора мотора.
Ранувато ви шукаєте порад по контролеру..

Двигун трифазний синхронний, і проблема у проскальзуванні ротора виявлена під час експлуатації, сигнали торк сенсора не можуть бути в двигуні апріорі. На фото все є, там вже викинутий рідний контроллер і все підготовлено до підєднання зовнішньго. Звісно редуктор знімався, далі запресована кришка двигуна з підшипником, проблема в тому як її розпресувати не ушкодивши статор.

Автор:  Пенсіонер [ 24 лип 2024, 14:07 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

"далі запресована кришка двигуна з підшипником, проблема в тому як її розпресувати не ушкодивши статор."
Чі нема в тій кришці різьбових отворів для розпресовки вкручуваням туди гвинтиків?, як це зроблено на бафангах.

Автор:  Nikita [ 25 лип 2024, 09:15 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Пенсіонер писав(ла):
"далі запресована кришка двигуна з підшипником, проблема в тому як її розпресувати не ушкодивши статор."
Чі нема в тій кришці різьбових отворів для розпресовки вкручуваням туди гвинтиків?, як це зроблено на бафангах.

У кришці двигуна наявні три прямокутні пази по зовнішньому радіусу розміром 4 на 10 мілліметрів, які використовуються для кріплення зовнішньої пластикової шестерні планетарного редуктора за допомогою зачепів по типу ластівкового хвоста. Ну і ще в станині є пряпокутний отвір через який виведено обмотку статора, одна з сторін цього отвору і є кришка двигуна. Зачепитись нема як, от би корпус підігріти а на кришку налить азоту...

Автор:  Пенсіонер [ 25 лип 2024, 11:14 ]
Заголовок повідомлення:  Re: контролер для кареточного двигуна

Може спробувать *хлопнуть* мотором об стіл щоб інерцією маси ротора кришку й з підшипниками трохи видавило, там ще й магнітне поле держе добре..

Сторінка 1 із 2 Часовий пояс: UTC + 2 години
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/