Електро-автосам
https://electroavtosam.com.ua/forums/

Нужна помощь по доработке электробайка.
https://electroavtosam.com.ua/forums/viewtopic.php?f=46&t=6014
Сторінка 1 із 6

Автор:  СергейБ [ 21 бер 2025, 09:25 ]
Заголовок повідомлення:  Нужна помощь по доработке электробайка.

Добрый день, наигрался с электросамокатами, построил с нуля электровелосипед, дошла очередь и до электробайка. Был куплен недоделанный проект, собрана батарея, сделаны многие доделки и переделки и наконец то тестовые заезды. Сразу возникли вопросы, которые ввели в ступор после эксплуатации электровелосипеда. Сначала ТТХ: использована рама от питбайка КТМ с 18 колесами, едет отлично, мягенько, но тяжеловат. Мотор BLDC MY1020 48V 43A 2000 Ватт 4300 оборотов (похожий viewtopic.php?f=33&t=4935). Контроллер ноунейм, по словам продавца 48/60/72V 80А, стоят 24 мосфета, похоже на правду. АКБ собран на EVA 40135 20A 16S1P, смарт BMS Jikong на 60 ампер. передаточные отношение 9/74 и 11/74. Теперь вопросы:

1) электробайк в любом режиме потребляет на полную, 40 ампер, расход около 50-55 ватт на км, нормально ли это ? после 16 ватт/км на велосипеде при той же скорости как то дико. Причем даже на холостую, просто крутя колесо в воздухе потребление 400 ватт ! Скорость около 40 км.

2) поднял напряжение до 60 вольт, скорость выросла до 45 км/ч ( при 11/74), и до 50 км/ч ( при 9/74). Ток остался тот же. Мотор сильно греется, руку не обжигает, но удержать невозможно. Может ли это быть связано с тем что мотор не развивает номинальные обороты и из за этого низкий КПД. На холостом ходу переключатель скоростей работает, обороты меняются под нагрузкой нет, стабильно 40 ампер потребление, 55-60 ватт/км.

3) почему упирается в 40 ампер ? а) АКБ, в даташите пишут 3С (60 ампер), б) контроллер,24 мосфета должны пропускать больший ток в) мотор, по идее с увеличением напряжения должен был и ток вырасти на четверть.

4) сколько теоретически надо вкачать мощности что бы развить скорость 55-60 км/ч и какое при этом потребление считается нормальным ?

Автор:  СергейБ [ 21 бер 2025, 09:30 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

Электробайк.

Додаткові файли:
1.jpg
1.jpg [ 210.09 КБ | Переглядів: 6245 ]
6.jpg
6.jpg [ 237.53 КБ | Переглядів: 6245 ]

Автор:  СергейБ [ 21 бер 2025, 09:31 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

контроллер.

Додаткові файли:
3.jpg
3.jpg [ 229.98 КБ | Переглядів: 6245 ]
5.jpg
5.jpg [ 225.27 КБ | Переглядів: 6245 ]
4.jpg
4.jpg [ 248.36 КБ | Переглядів: 6245 ]

Автор:  СергейБ [ 21 бер 2025, 09:36 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

мотор.

Додаткові файли:
7.jpg
7.jpg [ 201.74 КБ | Переглядів: 6245 ]
8.jpg
8.jpg [ 197.27 КБ | Переглядів: 6245 ]

Автор:  -=TRO=- [ 22 бер 2025, 20:14 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

СергейБ писав(ла):
3) почему упирается в 40 ампер ? а) АКБ, в даташите пишут 3С (60 ампер), б) контроллер,24 мосфета должны пропускать больший ток в) мотор, по идее с увеличением напряжения должен был и ток вырасти на четверть.
Обмежувати струм вміє лише контроллер. При збільшенні напруги загальна потужність вироста і збільшується струм лише на моторі (фазний струм), а з батареї струм залишається той самий(контроллер за тим слідкує). Щоб контроллер давав більше струм треба знайти в контроллері шунт і трохи зменьшити його опір (лудити шунт, або можна до тих трьох шунів що в вас стоять додати четвертий, там як раз місце є бо розраховано на п'ять шунтів).

Що стосується гарячого двигуна, температура може не тільки піджарити лак на обмотках але і розмагнітити магніти, тому я б на вашому місці думав в сторону примусового охолодження (якісь серверний вентилятор ватт на 50+, через перетворювач або вони бувають і на 48в). При форсуванні двигуна обов'язкова прокачка системи охолодження двигуна.

Байк жре в суммі кілька єнергій : Це втрати двигуна і редукції, втрати на жування резини і на нерівності грунта (коли перекачана меньше жре), опір повітря (пригинайтеся і буде меньше жерти або швидше їхати), і втрати на під'єм (коли їдемо вгору).

Автор:  СергейБ [ 23 бер 2025, 14:08 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

То споживання 50-60 ват на кілометр це нормально ? Я просто читаю тут у деяких на перероблених скутерах з 2-3 кВт мотор колесами бере в два раза менше а їде в півтора раза бистріше.

Автор:  -=TRO=- [ 24 бер 2025, 16:56 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

Для 40км/г 2квт то дохрена, а для 50+ то норма. В мене на елекровелі на одному моторі 700вт - 43км/г, на 2моторах 1400вт вже 53км/г. Після 30км/г кожен приріст +10км/г дається подвоєнням потужності. Використовувати двигун на максимумі то завжди не економічно.

Всякі скуто-мото проти вело це теж додаткові втрати на тяжкіший накат (+20-70% в залежності від важкості). Коли ще був мир і москалі в крим катали, то той шо на мотоциклі витрачав в два рази більше ніж велосипедисти, всі теж дуже дивувалися.

Автор:  СергейБ [ 25 бер 2025, 08:44 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

В мене електровелосипед, редукторний мотор 350 ватт, вкачую 800 то розганяється до 45, середній розхід 16 ватт/км, тому і дивуюсь. А тут тільки колесо вивішене і розкручене споживає 400-500 ватт !!!??? це ще воно нікуди не іде.

Автор:  anatoli [ 25 бер 2025, 10:01 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

струм обмежує контроллер, але ж мотор має номінал 42 ампери фазного струму. 2 квт для мотоцикла це нема нічого. мій скутер 10 дюймів колесо 1,5 квт написано, на розгоні має 70-80 ампер з батареї і 120 ампер фазного струму, при 62 вольти на батареї. 4 квт на розгоні, при швидкості 65 струм 35-40 ампер з батареї.

Автор:  andrewkolob [ 25 бер 2025, 15:44 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

На моє переконання, мотор не в режимі працює . Єфективнисть роботи близька до 100% при 4300 обертів

Автор:  anatoli [ 25 бер 2025, 18:33 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

9 польсних башмаків, а скільки магнітів? на малих обертах цей двигун нормально не працюватиме

Автор:  СергейБ [ 26 бер 2025, 09:23 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

Поставил ведущую звезду на 9, стало повеселее, резвее набирает обороты, скорость выросла до 52 км/ч, по подсчетам приблизительно номинал оборотов. Но хочется скорости больше а потребления меньше. Я так понимаю для номинала оборотов на 11 звезде надо больше мощности вкачивать. Собрал дополнительную небольшую батарею на 60 вольт, подкину параллельно основной в зарядный разъем. Хочу посмотреть что же все таки душит, контроллер или АКБ.

Автор:  -=TRO=- [ 26 бер 2025, 11:13 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

andrewkolob писав(ла):
На моє переконання, мотор не в режимі працює . Єфективнисть роботи близька до 100% при 4300 обертів

Ну те шо максимальна швидкість так чітко залежить від комплекту зірочок і від вольтажу батареї як раз вказує що двигун як раз в більш-меньш в режимі, максимальних оборотів досягає(з урахуванням допустимої просадки при навантаженні). Так, фазні струми на розгінних режимах і в гору там скоріш за все вище за номінальні, але то норма для короткочасних режимів для двигунів (звісно як що стартопік не в горах живе і не пре вгору по крутому серпантину більш ніж по 10 хвилин).

Що стосується ефективності, то гляньте для кращих вдигунів номограму ККД (залежність ККД від напруги і струму) то ви побачите що там на самому кращому піку немає навіть 95%, а 85% для робочих режимів то вже гарний показник. Тому двигун і гріється на ті 400Вт+, думаю там при тапці в підлогу у старттопіка і 70% немає, що норма для маленьких китайських двигунів бо вони форсовані ще з заводу(тому і рекомендував додати дуйчик, до того ж холодна мідь має меньший опір і як результат дає кращий ККД). Але навіть гарний примусовий обдув ситуацію кардинально не покращить, для моцика треба двигун більшої потужності і щоб на холостих стільки не жрав (цікаво скільки жре взагалі без ціпка і колеса).

Колись робив собі шпаргалку (експресс табличку) взявши данні з симулятора. Спершу отримав необхідний момент для плоскача, а потім порахував на який вугол під'єму в гору цей момент потягне. (щоб порівняти близькі навантаження мотора по однаковому моменту для підїєму і їзди по рівному), може комусь сгодиться.
Додаткові файли:
скорость_угол.JPG
скорость_угол.JPG [ 91.72 КБ | Переглядів: 5863 ]
По цій табличці можна побачити скількі потрібно механічної потужності для їзди по рівному (а різниця з показами ватметру то це втрати в двигуні, трансміссії, додатково на жування більшої резини, і поправка як що вага іньша)

Автор:  СергейБ [ 26 бер 2025, 12:37 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

Провел тестовый забег на двух АКБ, по асфальту, ничего не поменялось, тот же упор в 40 ампер 2500 ватт. Получается проблема с контроллером ? Но как так? 24 мосфета должны выдавать 80 ампер, причем на холостом ходу переключение скоростей работает, обороты двигателя меняются, значит душилка не включена, а по факту под нагрузкой постоянно 40/2500 и на переключение скоростей не реагирует.

Автор:  СергейБ [ 26 бер 2025, 12:39 ]
Заголовок повідомлення:  Re: Нужна помощь по доработке электробайка.

Если верить Вашей табличке то на скорости 50 км/ч должно брать 1,1 кВт, пускай вес больше - 1,5 кВт, куда деваются еще 1000 ватт ?

Сторінка 1 із 6 Часовий пояс: UTC + 2 години
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/