Електро-автосам https://electroavtosam.com.ua/forums/ |
|
Питання про роботу "синусного" контроллера електровелосипеда https://electroavtosam.com.ua/forums/viewtopic.php?f=46&t=6024 |
Сторінка 1 із 1 |
Автор: | andrewkolob [ 09 квіт 2025, 12:11 ] |
Заголовок повідомлення: | Питання про роботу "синусного" контроллера електровелосипеда |
Хочу розібратися де там та синусоїда на "синусному" контролері.Питання про форму та принцип подачі імпульсів з контролера, в даному випадку "синусного", на мотор колесо. Прошу підтвердити чи спростувати.Чисто моя думка, імпульси формуються як на картинці , тільки замість синусоїди прямокутні імпульси Додаткові файли: Amfm3.PNG [ 1.22 КБ | Переглядів: 3218 ] Далі фото з мого контролера. Є несуча частота 15.6кГц, її добре видно і вона добре синхронізується, прямокутні імпульси Додаткові файли: Далі , якщо декілька разів спробувати сінхронізувати осцилограф, то побачимо таку картину. Це без датчиків холу , піймалася трапеція на частоті 3.57кГц, як і повинно бути без датчиків холу Додаткові файли: Якщо підключити датчики холу, то контролер переходить у синусній режим. На осцилографі маємо таку картину, дуже погано синхронізується Додаткові файли:
|
Автор: | Goga65 [ 09 квіт 2025, 16:34 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
І чому контролери звуться "синусні" ![]() |
Автор: | andrewkolob [ 09 квіт 2025, 17:31 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
Я теж хочу це зрозуміти . Може є кращий контролер ніж у мене, хоча навряд чи.Хай форумчани подивляться у себе осцилограмму |
Автор: | Leon29 [ 09 квіт 2025, 19:38 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
Думаю що там реалізовано як на синусному інверторі 220В. Тобто шириною ШИМ сигналу. Враховуючи те, що типів контролерів і виробників дуже багато, то якість сигналу може бути геть різна. Виглядає це приблизно так: Додаткові файли: 1.png [ 12.46 КБ | Переглядів: 3137 ] Додаткові файли: images2.png [ 8.51 КБ | Переглядів: 3137 ] Додаткові файли: 3.jpg [ 6.9 КБ | Переглядів: 3137 ] На осцилографі ви можете бачити імпульси. Також на контролері може змінюватись напруга і частота "синусоїди". Як там китайчики реалізували лише їм відомо. Додаткові файли: 4.jpg [ 10.33 КБ | Переглядів: 3136 ] |
Автор: | anatoli [ 10 квіт 2025, 23:11 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
в любому інверторі транзистори працюють в дискретному режимі. бо якщо їх загнати в лінійний режим, то там половина потужності піде в тепло. в контролерах двигуна синусоїдаллна форма формується ШИМ. І лінійність синусоїдальної форми залежить від частоти того шим, і від добротності індуктиної складової обмоток двигуна. |
Автор: | -=TRO=- [ 11 квіт 2025, 03:14 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
По перше, щось на зразок сінусоїди я і бачу. Що до трапецій, то як що давати чистий синус як ви того бачите на ідеальних картинках то буде недонапруга, щоб це зрозуміти знайдіть діаграмму трьох ідеальних синусоід і знайдіть максимальну різницю напруги між двома фазами, і ви побачите що ця різниця дуже меньше ніж повний розмах (ніж між вершинами горбів). Тому щоб використати максимальне заповнення між фазами треба модіфікувати сінуси, і зазвичай всі модіфіковані бо ніхто не хоче втрачати потужність і ККД. І як що взяти і об'єднати всі три фази через резистори, то після фільтрації побачимо що цей імітований міжфазний нуль гуляє відносно живлення по трапеції (в простих реалізаціях) або по сінусу (в дорогих промислових рішеннях де є вимоги по імпульсним завадам і кращому ККД, потребує більш потужного контроллера). Тому навіть як що при вимірюванні напруги на фазі поставити фільтр який сгладить заповнення, ви там чистих сінусоід ніколи не побачити, бо там буде замішана ота трапеція для компенсації напруги. В реалі якість сінуса контроллера по напругам фаз побачити майже неможливо, бо сінус має значення не напруг а струму. Тому самий кращій засіб оцінити якість синусу контроллера це додати в одну фазу шунт, пропустити сигнал з нього через фільтр щоб згладити заповнення процентів на 70-90 (RC ланцюжок підійде). Але як що ви то спробуєте робити без навантаження, то на бюджетних(не промислових) ви і там теж сінуса не побачите, треба тормозити двинун фізично, наприклад штатними гальмами байка. І навіть в цьому випадку ви побачите струм однієї фази, а межфазний струм (бо на справді лише його форма має значення) взагалі поміряти неможливо (тільки якщо обмотка в трикутнику і залізти в двигун і в розрив вершини вкорячити шунта). Лізти так глибоко в формування сінусу(СТРУМУ) контроллера є сенс як що ви збираєтеся розробляти свій контроллер ,чим я і займався деякий час в напівхобійному варіанті, тому і копав багато теорії. Головне зрозуміти, що форма напруг і струмів дуже сильно відрізняються на осцилограммі, тому дивитися треба на все. І головне зрозуміти Що огинаюча лінія заповнення контроллера(по суті напруга контроллера) прикладується до форми напруги яку генерить мотор як генератор (зазвичай сінус, але бувають незначні відхилення), і різниця між цими напругами (між генерацією і подачею) і породжує форму струму. Сам я ганяю на звичайних блочних(не сінусних контроллерах). По перше тому шо дешевше, а я виходить жмот, і на різницю в ціні сінус-не_сінус я маю ще один запасний контроллер на полиці. По друге я не вірю що різниця ККД між синус-блочний буде реально помітна без приборів, бо блочний теж не такий відстій як можна подумати бо вміє по зворотньому зв'язку з шунта тримати обмеження струму. По третє мені шум колеса від блочного комутування не заважає, мені до ворога на ньому не підкрадатися, я навпаки ще пробував між фазами дінаміки ціпляти (звісно не напряму), щоб гучно було коли газую, а то пішаки не чують мене і лякаются коли я до них вже близько. |
Автор: | anatoli [ 11 квіт 2025, 20:31 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
Осцилографом видно повне значення змінного струму, вольтметр показує діюче значення змінного струму. Між фазами буде лінійна напруга. Змінний струм можна побачити з шунта, можна трансформатором струму. Прості контролери роблять або один прямокутний імпульс, або в кращому разі трапецію на дві сходинки . А це просто втрата кпд. |
Автор: | -=TRO=- [ 15 квіт 2025, 03:58 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
anatoli писав(ла): Осцилографом видно повне значення змінного струму.... Це де? Як що тицяти в шунт то згоден, як шо ні, то до фрази є питаннячки. anatoli писав(ла): ... вольтметр показує діюче значення змінного струму.... Ті самі питаннячки..., Вольтметром? Струму?anatoli писав(ла): ...Між фазами буде лінійна напруга. Як що про фази з розетки, то ок, а в разі контроллера слово "лінійна" теж потребує пояснення.anatoli писав(ла): ..Прості контролери роблять або один прямокутний імпульс, або в кращому разі трапецію на дві сходинки . А це просто втрата кпд. Щось це мені схоже на опис роботи примітивних інверторів (12в ПС в 220в ЗС), на дві сходинки то в них "модіфікований" сінус зветься. В яких контроллерах двигунів ви то бачили?
|
Автор: | GrayCat [ 26 квіт 2025, 17:38 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
Во-первых, как тут уже написали, форма ТОКА в обмотках образуется кучей факторов, в том числе и индуктивностью обмоток, и вполне может быть близкой к синусоидальной. Несмотря на абсолютно ужасную осциллограмму напряжения! ![]() Во-вторых, в реальных контроллерах очень часто применяют не "математическую" синусоиду, а так называемый ЖОПО-СИНУС — погуглите что это и для чего. В третьих, поездив и на "блочном" и на "синусном" контроллере, скажу вот что. По "звуку" — разница вообще не принципиальна. Для людей. А вот собакам — синусный гораздо больше "нравится" ![]() ![]() |
Автор: | pops0417 [ 28 черв 2025, 06:19 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
Все правильно. У Вас контроллер нормально работает. А что до осциллографа то он показал мгновенные значения напряжения и видим что на фото. А ток в цепи как раз изменяется по синусоидальному закону т.к. в ней есть реактивная нагрузка - катушка мотора. Если хотите увидеть синусоиду то смотрите хотя бы через простейший RC фильтр. Короче и проще - смотрите эпюры на самом шунте. ( А если бы осциллограф мог показывать эпюры магнитного поля то Вы бы видели синусоиду ![]() |
Автор: | lu4 [ 29 черв 2025, 16:39 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
Ну синусність "синусного" дешевого контролера це чисто умовне судження можливо здійснене програмним чином бо мені траплялися "сінусні" модифікації які по платі абсолютно не відрізнялись від типу " меандрових". З нюансів що збільшують ККД у "сінусних" - практично усі мають м'який старт тобто задемфоване натискання газу як би різко не натиском на газ нарощування потужності буде відносно плавне - 2-3 секунди до максимуму (враховуючи невелику потужність двигунів має сенс - лишньої потужності яка не здатна до реалізації у залізі і йде тільки на нагрів менше - ККД вище. Крім того відмітив (не у всіх) "сінусних контролерів" меньшу максимальну швидкість (на 5-10%) та скоріше починається "рассінхрон" двигуна тобто (вирогідно) комутаційне невстиганння контролера за двигуном. |
Автор: | николай1010 [ 29 черв 2025, 16:52 ] |
Заголовок повідомлення: | Re: Питання про роботу "синусного" контроллера електровелоси |
Доброго всем вечера. А не подскажете , что за контролер с пометкой фок.Второй год на нем ежу доволен . А что из себя представляет не знаю .Покупал на али. |
Сторінка 1 із 1 | Часовий пояс: UTC + 2 години |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |