Протокол 2 заседания рабочей группы по индивидуальному электротранспорту. Прошу ознакомится и дать свои предложения.
ПРОТОКОЛ ДРУГОГО ЗАСІДАННЯ
спільної Робочої групи Верховної Ради України, Міністерства Інфраструктури України та Української Асоціації Електромобільності з законодавчого регулювання Персональних Електричних Транспортних Засобів (ПЕТЗ англ. PEV)
4 грудня 2019 р., м. Київ, Київський велотрек
Модератори:
ІГНАТОВ ВАДИМ, Асоціація EV-UA
КИТІНА МАРИНА, Міністерство Інфраструктури України
Присутні:
Олексій Балдін, Головний Сервісний Центр МВС
Анна Даниленко, експертка з розвитку велотранспорту, працювала у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА
Наталія Єрмакова, АВЕРЕ Україна
Олексій Кушка, NEXTBIKE Ukraine
Юрій , ГО асоціація власників моноколіс
Сергій Лич, EVEL.UA
Валентин Панченко, MOVEONE, iPOST
Константин Киричук, MOVEONE
Слухали:
Доповідь Ігнатова Вадима щодо результатів голосування по питанням дискусії на засіданні першої Робочої групи, експерти прийшли до висновку про загальну назву - Персональних Електричних Транспортних Засобів (ПЕТЗ англ. PEV). Прийнято до подальшого застосування у цій редакції.
Також було проведено голосування щодо необхідності класифікації Персональних Електричних Транспортних Засобів (ПЕТЗ англ. PEV), не за потужністю електродвигуна, а за максимальної швидкістю руху, межі якої виносяться на обговорення.
Проголосовано:
До 10 км./год – не має обмежень в руху (парки, дитячі зони відпочинку, тротуари тощо)
До 20 км./год обмеження руху у парках або дитячих зонах відпочинку та можливість руху по тротуарам та велодоріжкам. Заборонити рух дорогами для автомобілів та по полосі громадського транспорту.
Ігнатов Вадим запропонував норму, якщо ПЕТЗ має максимальну швидкість понад 20 км./год, ввести обмеження руху по тротуарам та дозволити можливість руху по дорогам для автомобілів по полосі громадського транспорту.
Обмеження максимальної швидкості встановлюється програмно, контролером ТЗ. Дотримання відповідності цім вимогам покладається на виробника або імпортера (продавця). Дотримання швидкості покладається на користувача (власника). Валентин Панченко та Константин Киричук, як представники виробника MOVEONE, підтвердили таку можливість.
Ця, запропонована, норма викликала жваву дискусію, але не виявила інших, більш дієвих способів контролю швидкості на тротуарах та велодоріжках. Було запропоновано покласти функцію контролю швидкості на користувача ПЕТЗ або на співробітників Поліції.
Анна Даниленко, зазначила що у велоспільноті України, на цей час, немає єдиної думки щодо допуску велосипедів та Персональних Електричних Транспортних Засобів для пересування тротуарами. Та що це може бути небезпечно для пішоходів.
Олексій Кушка, в свою чергу, зазначив що нинішня редакція Правил Дорожнього Руху (ПДР) взагалі не дозволяє рух велосипедів тротуарами, але ї не забороняє напряму та не передбачає покарання за це.
Така ситуація частково спричинена недостатнім розвитком спеціалізованої велоінфраструктури (велодоріжок, відокремлених полос руху таке інше) і на оцінкам Анни Даниленко, потребує як мінімум 7-10 років для частково вирішення.
І тому, якщо не дозволяти ПЕТЗ пересування тротуарами, то це зробить неможливим їх розвиток у теперішній час.
Але, як зазначив Вадим Ігнатов, безпека усіх учасників Дорожнього Руху є єдиним пріоритетом, тому треба розробити правила використання ПТЕЗ, що дозволять забезпечити безпеку. Та апаратне обмеження швидкості руху на рівні ПТЕЗ є однією з мір безпеки.
Іншім питанням дискусії була безпека пересування ПТЕЗ дорогами для автомобілів та по полосі громадського транспорту. Була змодельована ситуація за якої велика кількість слабо підготовлених райдерів прокатних (шерінгових) електросамокатів з’являться на дорогах для автомобілів, це може призвести до значного збільшення ДТП. Водночас було зазначено, що користувачі які придбали ПТЕЗ для власного користування, є більш відповідальними та підготовленими для пересування міськими дорогами.
Одним із варіантів вирішення цієї проблеми може бути заборона виїзду ПТЕЗ з максимальною швидкістю до 20 км./год на дороги для автомобілів та полоси громадського транспорту (у тому числі усіх прокатних (шерінгових) електросамокатів). Водночас дозволити рух дорогами для автомобілів та по полосі громадського транспорту ПТЕЗ з максимальною швидкістю понад 20 км./год, за умови державної реєстрації цих ТЗ з метою їх ідентифікації як учасників дорожнього руху та, можливо, страхування відповідальності (обов’язкової або добровільної) їх власників. Та рекомендоване застосування захисної амуніції (шолома) при руху дорогами міста. При цьому такий рух дозволити тільки по дорогам з обмеженням швидкості для автомобілів 50 км./год або нижче.
Олексій Балдін, Головний Сервісний Центр МВС, підтвердив можливість державної реєстрації ПТЕЗ за умови доробки законодавчої бази задля урахування специфіки конструкції та експлуатації Персональних Електричних Транспортних Засобів. Зокрема Сертифікатів відповідності, як документа необхідного для державної реєстрації.
Сергій Лич, зазначив велику потребу у спрощеній процедурі сертифікації та державної реєстрації, з боку малих виробників та аматорів, які самостійно збирають невелику кількість інноваційних Персональних Електричних Транспортних Засобів. Але не мають можливості, у подальшому, легально їх використовувати.
Олексій Балдін вважає, що для врегулювання експлуатації ПТЕЗ достатньо ввести дефініції та правила щодо цієї категорії ТЗ до ПДР. Що є компетенцією Кабінету Міністрів та може бути ініційоване Міністерством Інфраструктури України та Міністерством внутрішніх справ.
Наостанок Анна Даниленко та Олексій Кушка запропонували узгодити та об’єднати необхідні зміни до ПДР з Асоціацією велосипедистів Києва яка, в свою чергу, вже підготувала свої зміни до ПДР.
Наступне засідання Робочої групи постановили провести у другій декаді січня 2020 р.
Голова Робочої групи Ігнатов В.В.
Тел. 0503311475
Email:
vadim.ignatov@gmail.comГрупа у TELERGAM
https://t.me/joinchat/OwB4NxP7cSX6wjGntHOSMwГрупа у FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/WG.PEV/