Поточний час: 27 квіт 2024, 20:02

Часовий пояс: UTC + 2 години



Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 22 ]  На сторінку 1, 2  Наступ.
Автор Повідомлення
#130912Повідомлення 07 січ 2023, 21:09 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Украина, Киев
Дякував (ла) 34 Подякували 92
Вчора зібрав кіловатний бустер для живлення квартирного інвертора від акумулятора на 48 вольт. Дешево і сердито, із силових компонентів мосфіт, діод шотки і дросель.
На цьому фоні з'явилася думка, що можна таким же чином зробити зарядний пристрій для високовольтного акумулятора на 400 вольт, а якщо трохи розвинути думку і прибрати зі входу бустера електроліти і організувати стабільне живлення ШІМ контролера то вже майже коректор коефіцієнта потужності виходить.

Що ідея працездатна то я не сумніваюся, але в спеціалізованих мікросхемах PFC присутнє детектування переходу через нуль і деякі моменти яких я не зрозумів так як раніше не довелося досконально розібратися з роботою ККП.

Якщо Живити бустер без вхідних електролітів через діодний міст прямо від електромережі то форма споживаного струму в моєму розумінні повинна бути близькою до синусоїдальної.
Може хтось має досвід виготовлення подібних зарядних пристроїв і підкаже чи варте воно того і може я чогось не розумію.

Проблему відсутності гальванічної розв'язки я розумію і безпечність застосування подібного зарядного пристрою хотів би винести за межі даної теми.

_________________
Знание приумножает скорбь и увеличивает размер исходного кода.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#130935Повідомлення 08 січ 2023, 13:51 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
MiViK писав(ла):
Якщо Живити бустер без вхідних електролітів через діодний міст прямо від електромережі то форма споживаного струму в моєму розумінні повинна бути близькою до синусоїдальної.

Навпаки, бустер буде намагатися тримати постійну потужність на виході, а значить брати на вході з меньшої напруги більший струм, буде форма струму обратна сінусоїді, шо теж дуже погано. Щоб була сінусоїда, треба задавач обмежування струму робити з вхідної форми напруги, на батарею при цьому підуть не дуже красиві струмові горбилі (схуднувший по бокам сінус, його квадратична форма), але як що батарея може переварити більшу потужнисть чим ця зарядка - то байдуже, головне рівненько брати струм з мережі. Але я б брав з мережі не чистий сінус, а щось на кшталт суміші сінуса і трапеції (обмежити по струму верхівку сінуса), так можна взяти с мережі більше потужності не перегрузивши дроти і пробки, для мережі це теж гарно, бо трохи компенсує тих споживачів хто бере тільки верхівки (як діодні мости з конденсаторами).

Я колись сам хотів робити подібну зарядку, але всеж таки понижайку (для батареї що нижче напругою за мережеву) без розвїязки, де при прямому ході батарея заряджалась током накачки дросселя-трансформатора, а на обратному ході з половини обмотки дроссель віддавав би накачане в нього подвійним струмом. Головне щоб при цому форма споживання з мережі була б гарною, а в батарею вжеб текло що вийде, вона витримає.
Додаткові файли:
post-31690-1367492647.jpg
post-31690-1367492647.jpg [ 133.86 КБ | Переглядів: 3111 ]
після діодного мосту фільтр чисто щоб згладити ВЧ, мережеву частоту він пропускає.
Сам ШІМ планував шось на зразок UC3842, а задавач струму замішати в обратний звїязок по струму (просто підмішати вхідну напругу в інверсії в третю ногу)

Як що порібен формувач сінуса з міксом трапеції (гармонічний), то прикладую ексель файлик, де процент трапеції можна регулювати від 0 до 1 (якщо задавати більше одиниці, то буде вже з провалами), там візуально видно, генерує таблицю в діапазоні 8 біт (для мікроконтроллера)
Додаткові файли:
Снимоjhggghj.JPG
Снимоjhggghj.JPG [ 132.81 КБ | Переглядів: 3107 ]

Взагалі то цей мікс я робив для живлення моторколеса, для спроби збільшити момент за рахунок несинусоідальної форми... :) п`ятифазного двигуна 8O


Додаткові файли:
5sin0_1.xls [113.5 КБ]
Завантажень: 68

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#130939Повідомлення 08 січ 2023, 19:06 
Не в мережі

Звідки: Житомир
Дякував (ла) 1 Подякували 7
Вже давно використовую активний коректор потужності німецького тебечопа, та буферного акб для живлення зварювального апарату в майстерні. Бо живлення там іноді буває і 160в, а сама мережа більше 1кВт не спроможна передати. Працює чудово, стабілізація і регулювання напруги і обмеження струму. У мене виставлено 298в (акб 72s), 1а. Кулєр убрав, блок ледь теплий. Я спочатку зробив на 330в, під 80s. Зварювальный (Патон) та смпс працюють, але хуавеєвські блоки живлення r4850g не бажають вмиктися при напрузі 300в і вище. Довелось переробити.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#130940Повідомлення 08 січ 2023, 19:08 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Украина, Киев
Дякував (ла) 34 Подякували 92
-=TRO=- писав(ла):
Навпаки, бустер буде намагатися тримати постійну потужність на виході, а значить брати на вході з меньшої напруги більший струм, буде форма струму обратна сінусоїді, шо теж дуже погано.

Мені здавалося що сильно підняти струм в мінімумах синусоїди завадить мала напруга та індуктивність дроселя. Ну і разом з цим на зворотній зв'язок по напрузі добавити фільтруючу ємність так щоб мілісекунд на 20-30 стала RC вийшла.
Але то все мої фантазії...
Знайшов не дорогий контроллер PFC обвязка можна сказати не складніша за звичйний бустер, тільки жаль в DIP корпусі нічого нема, так макетувати легше.
Може є десь підбірка інфи в одному місці по PFC, а то дуже ледаче по крупинкам з даташитів та апноутів збирати? Зустрічав що є різні режими роботи PFC з розривними та не розривними струмами і тому подібне...
-=TRO=- писав(ла):
Я колись сам хотів робити подібну зарядку, але всеж таки понижайку (для батареї що нижче напругою за мережеву) без розвїязки, де при прямому ході батарея заряджалась током накачки дросселя-трансформатора, а на обратному ході з половини обмотки дроссель віддавав би накачане в нього подвійним струмом.

Недавно на ремонт попався блок живлення зібраний на мікросхемі контролера PFC , а по силовій схемотехніці звичайний флайбек. 2 в 1 так сказати, як на мене вірне рішення, і блок живлення розвязаний і коеф. потужності гарний.

_________________
Знание приумножает скорбь и увеличивает размер исходного кода.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#130941Повідомлення 08 січ 2023, 19:18 
Не в мережі

Звідки: Житомир
Дякував (ла) 1 Подякували 7
MiViK писав(ла):
Якщо Живити бустер без вхідних електролітів через діодний міст прямо від електромережі то форма споживаного струму в моєму розумінні повинна бути близькою до синусоїдальної.

Так воно і є. Саме такий принцип коректора потужності - пропорційність струму вхідній напрузі.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#130943Повідомлення 08 січ 2023, 20:31 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
Kvan, Так воно має бути в справжніх коректорах, але його бустер сам так не запрацює, його ще треба навчити пропорційності (переробивши схему), а як воно буде без переробки я вже писав вище.

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#130950Повідомлення 09 січ 2023, 13:17 
Не в мережі

Звідки: Житомир
Дякував (ла) 1 Подякували 7
Залежить від реалізації. Якщо закриття ключа відбувається після досягнення певного струму, то споживання буде більш-меньш однаковим на всьому періоді. А взагалі-то в розповсюджених телеком бж активний коректор доволі надійна частина. Можна порівняно недорого придбати щось непрацююче і використовувати тільки коректор в якісній реалізації. Висока вирогідність що він там буде справний.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#130955Повідомлення 09 січ 2023, 14:57 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
Kvan писав(ла):
Залежить від реалізації. Якщо закриття ключа відбувається після досягнення певного струму, то споживання буде більш-меньш однаковим на всьому періоді.
Скоріш за все не буде, бо при меньшій напрузі живлення, для накачки дросселя до того певного струму, треба більше часу (більший процент ШИМу), шо означає більший струм споживання... а в загалі треба дивитись по якій схемі в старртопіка зібраний той бустер, та на якому типі працює схема (розривні струми чи нє, там поведінка трохи відрізняється)

Взагалі то все танцює від споживача, а споживач за ШІМ період, і за мережевий період, жре однакову потужність, і по зворотньому зв'язку напруги (думаю бустер в старртопіка вихідну напругу стабілізує) він змусить бусстер видавати цю однакову потужність на всьому мережевому періоді, і йому нема куди діватися окрім як підвищувати струм споживання при меньшій напрузі.
В мікросхемах коректорів закладений більш хитрий зворотній зв'язок, там зворотній зв'язок підтримується середній за мережевий період, а в продовж періода відхиляється пропорційно вхідної напруги. Це дає мережеву пульсацію на вихідному конденсаторі коректора, але струм споживання виходить сінусний. Але деякі "коректори" працюють просто бустерами стабілізуючи вихідну напругу (схема значно простіше), і в таких на вході струм споживання зовсім не сінус, а має вид зубів з великими карієсними дірками.

Додаткові файли:
Снимокssdff.JPG
Снимокssdff.JPG [ 233.13 КБ | Переглядів: 2975 ]
Ось наприклад бустер взагалі без зворотьнього зв'язку по напрузі (зараз для прикладу не потрібен), струм обмежує лише захист по струму на шунті ключа. Нагрузкою віступає просто тіпа батраея 18в. До моста напруга 10в 50Гц. Зелені то струм на шунті, червоні то форма після діодного моста, а жовті, то струм з моста, як бачимо коли спрацьовує обмежувач струму(обмежується зелений струм на ключі), форма струму після моста стає інверсна сінусу, і робить в тих сінусних зубах великі карієсні дірки.

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131035Повідомлення 13 січ 2023, 18:28 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Украина, Киев
Дякував (ла) 34 Подякували 92
Хто має практичний досвід підкажіть як мікросхеми PFC ведуть себе при живленні силової частини не пульсуючим постійним струмом?

_________________
Знание приумножает скорбь и увеличивает размер исходного кода.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131045Повідомлення 14 січ 2023, 11:49 
Активіст форуму
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Тернопіль
Дякував (ла) 0 Подякували 30
А чим мікросхема PFC відрізняється від звичайноі мікросхеми ШИМ?
Да нічим.

Тільки кіловаттний однотранзісторний мабудь слабкуватий. У прямоході треба 800+ вольтовий ключ (хоча колись симулював - якщо розмагнічування по вторинній обмотці зробити то можна і менш), у обратноході ж - сильноточний ключ.

Ото косий міст саме воно - якщо саме просте.

_________________
Навіщо займатися електрикою якщо не в змозі опанувати навіть мову.
https://www.youtube.com/watch?v=M8JfGYuut0w


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131048Повідомлення 14 січ 2023, 14:17 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Украина, Киев
Дякував (ла) 34 Подякували 92
tesljar писав(ла):
А чим мікросхема PFC відрізняється від звичайноі мікросхеми ШИМ?
Да нічим.


Відрізняється тим що має коло контролю переходу через нуль. А власне самих переходів через нуль на постійному струмі не буде.

Решта посту взагалі не зрозуміло до чого відноситься.

_________________
Знание приумножает скорбь и увеличивает размер исходного кода.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131049Повідомлення 14 січ 2023, 16:41 
Активіст форуму
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Тернопіль
Дякував (ла) 0 Подякували 30
MiViK писав(ла):
Відрізняється тим що має коло контролю переходу через нуль. А власне самих переходів через нуль на постійному струмі не буде.


Яку роль постійний струм відіграє у роботі схеми, а також яке таке важливе значення має перехід через нуль?

У книжці Сємьонова приведена схема простішого активного корректору на звичайеій мікросхемі серії ТОР щє перших поколінь. Зайвого мотлоху в тій схемі немає. Схема його приліплена внизу. Рахуй що це готова зарядка.

Да й до звичайного бустеру підключати аккумулятор з напругою менш чим у мережі - стрьомно))). Або робити КЗ цього бустєра.
Якщо хіба що зробити інвертуючий бустер. Тоді да.


Додаткові файли:
TOP.jpeg
TOP.jpeg [ 19.17 КБ | Переглядів: 2801 ]

_________________
Навіщо займатися електрикою якщо не в змозі опанувати навіть мову.
https://www.youtube.com/watch?v=M8JfGYuut0w
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131054Повідомлення 14 січ 2023, 21:05 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Украина, Киев
Дякував (ла) 34 Подякували 92
tesljar писав(ла):
Яку роль постійний струм відіграє у роботі схеми, а також яке таке важливе значення має перехід через нуль?

Думаю що контроль переходів потрібен для внесення корекції в зворотній звязок для забезпечення синусоїдальності споживаного струму.

tesljar писав(ла):
У книжці Сємьонова приведена схема простішого активного корректору на звичайеій мікросхемі серії ТОР щє перших поколінь. Зайвого мотлоху в тій схемі немає. Схема його приліплена внизу. Рахуй що це готова зарядка.

Заряджати таким можна але до коректора коефіцієнта потужності ця схема відношення майже не має, це докладно пояснено в цій темі вище.

tesljar писав(ла):
Да й до звичайного бустеру підключати аккумулятор з напругою менш чим у мережі - стрьомно))). Або робити КЗ цього бустєра.
Якщо хіба що зробити інвертуючий бустер. Тоді да.

Заряджати планується акумулятор з діапазоном робочих напруг від 330 до 404 Вольта. Тому точки зору економіки думаю якраз PFC саме те.

_________________
Знание приумножает скорбь и увеличивает размер исходного кода.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131062Повідомлення 15 січ 2023, 10:58 
Активіст форуму
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Тернопіль
Дякував (ла) 0 Подякували 30
MiViK писав(ла):
tesljar писав(ла):
У книжці Сємьонова приведена схема простішого активного корректору на звичайеій мікросхемі серії ТОР щє перших поколінь. Зайвого мотлоху в тій схемі немає. Схема його приліплена внизу. Рахуй що це готова зарядка.

Заряджати таким можна але до коректора коефіцієнта потужності ця схема відношення майже не має, це докладно пояснено в цій темі вище.

Що означає не має? Це ККМ у чистому виді. На виході дає постоянку у 420 вольт.

Ви бажаєте зайнятися його виготовленням?

_________________
Навіщо займатися електрикою якщо не в змозі опанувати навіть мову.
https://www.youtube.com/watch?v=M8JfGYuut0w


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131064Повідомлення 15 січ 2023, 12:18 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Украина, Киев
Дякував (ла) 34 Подякували 92
Ви стверджуєте, що споживаний струм на вході по такій схемі буде мати форму синусоїди?
Виготовляти не хочу у TOP 202 дуже мала потужнісь враховуючи мої потреби.

_________________
Знание приумножает скорбь и увеличивает размер исходного кода.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 22 ]              На сторінку 1, 2  Наступ.

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 33


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group