Поточний час: 29 бер 2024, 00:22

Часовий пояс: UTC + 2 години



Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 17 ]  На сторінку 1, 2  Наступ.
Автор Повідомлення
 Заголовок повідомлення: SAFT 6V сервіс води (Ni-Cd)
#111778Повідомлення 19 жовт 2020, 22:24 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: Стрий
Дякував (ла) 0 Подякували 3
Мій електротранспорт: Peugeot 106 Electric
Історія
Почну з самого початку.
Купив Peugeot 106 (2002р.) в серпні 2019, після купівлі до дому проїхав 60км і 10-20км на другий день.
В такому режимі(80-90 км на одній зарядці) проїздив пів року. Нічого не задумуючись про сервісне обслуговування АКБ та двигуна.
Проходили дні а за ними місяці. Я їздив 50-70 км в день, іноді і менше 30, але одного дня, то була зима, орієнтовно грудень-січень я помітив, що при 40% зарядки на панелі засвітилась лампа зарядки.
З кожним тижнем я проїжджав менше і менше км на одній зарядці і в березні я зрозумів, що потрібно провести сервіс води і перевірити стан щіток на двигуні.
Я просто перестав користуватись автомобілем, іноді його підзаряджав.
І ось я вирішив написати на форумі.(через пів року :wallbash: )

Основним недоліком на той момент мені здалось кріплення кронштейна електродвигуна, звідки підтікало масло.
Знявши двигун я вирішив що потрібно провести ревізію двигуну всіх важливих вузлів.
Електродвигун виявився в досить нормальному стані, як мені тоді здалось.
Після розбору двигуна я виявив величезну кількість вугільного пилу всердині. Опір ізоляції силової обмотки статора відносно корпусу був менше 20кОм. Я віддав статор для сушки і пропитки ізоляції лаком. Після чистки і сушки статора опір ізоляції відновився до близько 5-10 МОм.
Потім у мене виникли деякі складнощі, і до розборки я повернувся аж в серпні.


Знявши NI-CD акумулятори, я виявив 4 акумулятори з напругою ~4 В, на інших елементах напруга була ~6.4 В.
При візуальному огляді практично у всіх банках низький рівень електроліту.
Всі акумулятори з різних партій і з різною датою виготовлення:
99р 1шт.
01р 7шт.
02р 5шт.
05р 2шт.
12р 5шт.

Також 6шт. типу SAFT STM5 100-MR (без охолодження)

Заміряв внутрішній опір елементів 4,16 - 5,27 мОм, один АКБ має внутрішній опір 101мОм Напруга на ньому 6,3В - 99року виготовлення.

Як краще зробити, вирівняти всі АКБ по напрузі до 5В і тоді встановити на авто і включити сервісну зарядку, чи окремо заправити водою той АКБ з високим внутрішнім опором і прогнати його на 3-5 цикли, щоб подивитись на залишкову ємність.
Десь читав, що можна змінити в контролері кількість елементів,це на випадок якщо піддослідний АКБ не відновить ємність


Востаннє редагувалось Oleg.UA 20 жовт 2020, 18:18, редаговано 1 раз.

Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води
#111784Повідомлення 20 жовт 2020, 10:41 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Германия, Дюссельдорф
Дякував (ла) 331 Подякували 937
Мій електротранспорт: Citroen Saxo, Renault Kangoo Electrcity, Elect'road & Cleanova II Plus
1. Нужно замерить емкость всех "здоровых" блоков, т.е. всех где было ~6В. После замера емкости (разряд до 5В) не заряжать.
2. Те блоки где одна или пара ячеек в КЗ использовать нельзя!
3. Просто добавлять воду тоже нельзя, на форуме об этом писали. Добавить воду можно легко, когда блоки установлены в ЭМ, запускается специальный режим зарядки. Если до этого дойдет покажу все в деталях.
4. NiCd в таком возрасте будет постепенно выходить из строя. У Вас уже несколько блоков с одной/парой ячеек в КЗ и в добавок 6 блоков с кенги (те что без охлаждения). Получается Вам нужно заменить около половины блоков и нет гарантии, что через месяц, три, год Вы не столкнетесь снова с проблемой выхода из строя блока/блоков (КЗ ячеек).

5. Мой личный совет. Подумайте о замене на литий. Хотя бы на те же 50-60км. Родное ЗУ можно перенастроить на литий. А батарейку на ~6кВтч с БМС можно поставить за ~1.000$. Добавить в параллель всегда сможете и увеличите пробег. На литии машинку всегда можно подзарядить, она становится легче, т.е. шустрее, соответственно и расход немного меньше, а динамика ощутимо лучше.

В родные ящики с минимальной переделкой хорошо подходят консервы с ниссан лиф. Минимум 16 штук, т.е. 32S (120В), максимум 21-42 консервы 42S (157В). Вариантов много. Некоторые устанавливали все 48 консерв с лифа, получая 120В и 120-180Ач в зависимости от SOH консерв.

С уважением,

Александр.

_________________
кВт•ч≠кВт≠кВт/ч

Проехал на электротяге
25 000 км

Мы не унаследовали планету Земля у наших отцов, мы отбираем ее у наших детей!


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води
#111785Повідомлення 20 жовт 2020, 12:40 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: Стрий
Дякував (ла) 0 Подякували 3
Мій електротранспорт: Peugeot 106 Electric
Що скажете про такі акумулятори Lifepo4? https://aliexpress.ru/item/1005001560208623.html

Після місяця простою напруга на тих елементах де була напруга 4В піднялась до 5.5-6В, можливо елементи ще не в КЗ.
Як провести тест на ємність? Які ознаки що блок має КЗ?
Для тестів маю лабораторний блок живлення 1кВт. І електронну нагрузку 150 Вт.

Навіщо міняти блоки без охолодження, якщо вони живі?

Про доливку води я в курсі. Процедура викликає багато питань.

Хочу тимчасово встановити блоки в салон, без охолодження. Думаю тиждень два помоніторити напругу на блоках після заправки водою.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води
#111786Повідомлення 20 жовт 2020, 13:02 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Германия, Дюссельдорф
Дякував (ла) 331 Подякували 937
Мій електротранспорт: Citroen Saxo, Renault Kangoo Electrcity, Elect'road & Cleanova II Plus
1. С этими lifepo аккумуляторами у меня опыта нет. Для саксы все равно какая химия. Лифера нужно 38-40шт минимум.

2. Тест на емкость. Зависит от температуры. Я при комнатных 20°С заряжал в режиме СС/СV до 8,7В током 20А. Бывало блок нагревался до 45-50°С и напряжение после 8,4В наоборот падало и я зарядку останавливал. Разряжал до 5В током 20А. Пару блоков имели 70Ач, я их после 5В разряжал до 0,1В током 2А и потом зарядка 2А до 5,5В и до 8,7В уже 20А и так за 2-3 цикла емкость выростала до 108-110Ач.

3. Блоки без охлаждения не охлаждаются! Логично же ;) В кенге они обдуваются вентиляторами, а в саксе только СВО.

4. Имею зарядку icharger 4010. Если блоки заряжать в режиме никеля 5S, то они будут заряжены до менее чем 8В и блоки получали эффект памяти, поэтому заряжал в режиме LiPo 2S до 4,35В на ячейку, что в сумме 8,7В.

5. Сервис воды делается легко. Все покажем и расскажем. Включить спец.режим зарядки. Подождать Х часов, не отключая зарядку долить воды и все. Детали потом.

С уважением,

Александр.

_________________
кВт•ч≠кВт≠кВт/ч

Проехал на электротяге
25 000 км

Мы не унаследовали планету Земля у наших отцов, мы отбираем ее у наших детей!


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води
#111788Повідомлення 20 жовт 2020, 13:19 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: Стрий
Дякував (ла) 0 Подякували 3
Мій електротранспорт: Peugeot 106 Electric
Ще одне питання. В блоках низький рівень електроліту. В деяких банках 2-3 см нижче верху пластин. Насправді може ще нижче.

Як краще зробити, вирівняти всі блоки до 5 вольт, поставити на авто, провести сервісну зарядку і потім зняти з авто і прогнати кожен елемент заряд-розряд.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води
#111789Повідомлення 20 жовт 2020, 13:25 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Германия, Дюссельдорф
Дякував (ла) 331 Подякували 937
Мій електротранспорт: Citroen Saxo, Renault Kangoo Electrcity, Elect'road & Cleanova II Plus
С такой разницей по емкости любой вариант опасен.

Зарядка для доливки воды "перезарядит" блоки максимум на 25Ач, и это нужно всем блокам, для разогрева и поднятия уровня электролита. А если некоторые блоки будут только на 5-10Ач перезаряжены то доливать нельзя.

Есть другой режим, форматирования блоков, заряжает 15ч силой тока 10А, т.е. 150Ач, но в этом режиме нет фазы "подогрева" ячеек для доливки воды, и боюсь многие блоки эту зарядку не переживут. Может все-таки литий?

С уважением,

Александр.

_________________
кВт•ч≠кВт≠кВт/ч

Проехал на электротяге
25 000 км

Мы не унаследовали планету Земля у наших отцов, мы отбираем ее у наших детей!


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води
#111790Повідомлення 20 жовт 2020, 13:42 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: Стрий
Дякував (ла) 0 Подякували 3
Мій електротранспорт: Peugeot 106 Electric
Можливо є спосіб заправки водою і перезарядки блоків поштучно?
:?
Перехід на літій з кожним Вашим повідомленням стає більш неминучим
:?


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води
#111794Повідомлення 20 жовт 2020, 15:59 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Германия, Дюссельдорф
Дякував (ла) 331 Подякували 937
Мій електротранспорт: Citroen Saxo, Renault Kangoo Electrcity, Elect'road & Cleanova II Plus
Что бы поштучно залить, нужно знать емкость каждого блока. Если в блоке 110Ач и Вы заряжали его с 0%, то его нужно зарядить в 2 этапа.
1ый зарядить до 100%, т.е. +110Ач силой тока не больше 1С.
2ой перезарядить еще 25Ач силой тока в 5А в течении 5ч.
После перезарядки СРАЗУ нужно доливать воду пока не будет полно, т.е. больше даже мл не влезает. Дистиллированная вода должна быть хотя бы 25-30°С.

Есть еще желание работать с никелем?

Я советую литий, т.к. сам ездил на никеле год, много кому помогал с заменой никеля, а он в силу своего возраста выходит из строя снова и снова. Все кто перешел на литии были лишь в восторге.

С уважением,

Александр.

_________________
кВт•ч≠кВт≠кВт/ч

Проехал на электротяге
25 000 км

Мы не унаследовали планету Земля у наших отцов, мы отбираем ее у наших детей!


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води
#111797Повідомлення 20 жовт 2020, 16:29 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: Стрий
Дякував (ла) 0 Подякували 3
Мій електротранспорт: Peugeot 106 Electric
Якщо я правильно зрозумів, то перезарядки потрібна щоб максимально розігріти електроліт, і піднявся його рівень.
Чи можна просто зарядити блок до 100%, до 7в. І під кінець зарядки розігріти блок будь-яким способом до 40°


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води
#111798Повідомлення 20 жовт 2020, 16:41 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Германия, Дюссельдорф
Дякував (ла) 331 Подякували 937
Мій електротранспорт: Citroen Saxo, Renault Kangoo Electrcity, Elect'road & Cleanova II Plus
Тут я точно или достоверно сказать не могу. Да и 7В очень мало.

Блоки до 2002 г.в. имеют слабый сепаратор и выходили через 10-15 лет работы. В общем геморрой с никелем еще тот...

С уважением,

Александр.

_________________
кВт•ч≠кВт≠кВт/ч

Проехал на электротяге
25 000 км

Мы не унаследовали планету Земля у наших отцов, мы отбираем ее у наших детей!


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води
#111799Повідомлення 20 жовт 2020, 17:01 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: Стрий
Дякував (ла) 0 Подякували 3
Мій електротранспорт: Peugeot 106 Electric
Інструкція для аналогічних блоків Ferak.
Щось корисне в ній є?


Додаткові файли:
IOI Ferak 2015 Ru LR.pdf [1.8 МБ]
Завантажень: 244
ELEKTROLYT_FERAK_EN_RU.pdf [3.71 МБ]
Завантажень: 324
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води => заміна на LiFePO4
#111806Повідомлення 20 жовт 2020, 20:01 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Германия, Дюссельдорф
Дякував (ла) 331 Подякували 937
Мій електротранспорт: Citroen Saxo, Renault Kangoo Electrcity, Elect'road & Cleanova II Plus
На форуме есть даташит на никель.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... kApAJZFG_D

Додаткові файли:
SAFT-technical-manual (3).pdf [216.92 КБ]
Завантажень: 331


С уважением,

Александр.

_________________
кВт•ч≠кВт≠кВт/ч

Проехал на электротяге
25 000 км

Мы не унаследовали планету Земля у наших отцов, мы отбираем ее у наших детей!


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води => заміна на LiFePO4
#111825Повідомлення 21 жовт 2020, 12:27 
Голова клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Україна, Донецьк => Ірпінь
Дякував (ла) 6736 Подякували 2480
Мій електротранспорт: Tesla S
Хочу електротранспорт: е-панцирник
По одному сервис воды можно делать как и вместе. Заряжаем до ~8,5 В (с пересчётом на температуру), добиваем ещё 25Ач током до 5А. И сразу же заливаем дисциплинированную воду комнатной температуры до момента вытекания из другого патрубка.


А по поводу лиферов - это очень хороший вариант для таких моделей. Можно поставить такое количество, чтоб при верхнем напряжении заряда на банке получалось по 3,6-3,7В. И тогда заряжаться штатной зарядкой без защит (но с активной или хотя бы пассивной балансировкой). А рабочее напряжение тогда получится в правильных пределах хорошо заряженного никеля.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води => заміна на LiFePO4
#111827Повідомлення 21 жовт 2020, 13:09 
Творець електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Германия, Дюссельдорф
Дякував (ла) 331 Подякували 937
Мій електротранспорт: Citroen Saxo, Renault Kangoo Electrcity, Elect'road & Cleanova II Plus
Вадим, я не понял в чем преимущество лифера, т.к. с прогой Checkelec в ситроенах и пежо можно настроить ЗУ под любое напряжение вплоть до 172В (в саксе и пежо106), выше проблема с дсдс.
Но нужно использовать помимо балансиров и БМС, которая разорвет один проводок с GND, будет имитация открытого лючка зарядки и само ЗУ прекратит процесс зарядки. Иначе сами знаете как бывает, по общему напряжению еще не максимум, а одна ячейка уже в конкретном перезаряде.

С уважением,

Александр.

_________________
кВт•ч≠кВт≠кВт/ч

Проехал на электротяге
25 000 км

Мы не унаследовали планету Земля у наших отцов, мы отбираем ее у наших детей!


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: SAFT 6V сервіс води => заміна на LiFePO4
#111924Повідомлення 23 жовт 2020, 20:54 
Голова клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Україна, Донецьк => Ірпінь
Дякував (ла) 6736 Подякували 2480
Мій електротранспорт: Tesla S
Хочу електротранспорт: е-панцирник
Я просто забыл, что это не Кенга, в который мы ничего поменять не можем.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 17 ]              На сторінку 1, 2  Наступ.

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 15


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group