Поточний час: 27 квіт 2024, 17:36

Часовий пояс: UTC + 2 години



Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 16 ]  На сторінку 1, 2  Наступ.
Автор Повідомлення
#131203Повідомлення 23 січ 2023, 06:59 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
Можна звісно живити компьютер через інвертор, але то подвійне перетворювання = втрати енергії. Ціна на АТХ блоки живлення від 48в дуже кусається, особливо зараз(ціни вищі майже на порядок, ніж на звичайні), та й потужність малувата. При чому в китайців ціни на такі БЖ теж високі. Всякі платки ATX PSU або малопотужні, або теж з кусючою ціною, і гальванорозв"язки не мють....

Мабудь треба робити самому.
Варіанти два,
-або переробити звичайний АС АТХ ,
-або зібрати в купку кілька DC-DC , на кожну напругу окремо.

Перший варіант не такий вже страшний, треба високовольтні транзистори замінити на низьковольтні, та качати ними напругу одразу у вторинну обмотку, преробити захистний трансформатор струму, в інтернеті є приклади (мало але знайти можна). Думаю колись таке проверну, але не зараз, бо є другий варіант.

Другий варіант (з купкою DC-DC) мені блище, бо ця купка промислових DC-DC в мене є.
Поскріб по сусікам, та знайшов кілька на 2,5в 60А, з двох таких буде 5в.
Ще знайшов на 9,6в 55А (добавим один на 2,5в і стане на 12в).
Ще є один на 3,3в 30А
Тобто самі струмові я закрив, а на дежурку та мінусові напруги в мене є малопотужні серії PKF.
Всі ізольовані вхід-вихід, і по загальній потужності (>1kW) позаздрять більшість самих крутих АТХ блоків.
Тепер треба це усе це зібрати до купи, та зробити всім включалку від АТХ гнізда по стандарту.

Мабудь далі буде.

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131204Повідомлення 23 січ 2023, 08:11 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: Poltava
Дякував (ла) 40 Подякували 122
Мій електротранспорт: Chevrolet Volt
Для компа чистий синус не потрібен, інвертори не такі вже й дорогі щоб городити з дисишок живлення.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131205Повідомлення 23 січ 2023, 08:47 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
Я ні про ціну і не про синус інвертора і не заікався, ви сперечаєтесь сам с собою. В першому реченні написано чому не інвертор. З інвертором треба батарею на 20 відсотків більшу мати, а скільки коштують зараз акуми на ті 20 відсотків - рахуйте самі, враховуючи що комп з моніторами жруть 300+ вт. І плюсуйте до ціни вашого інвертора.

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131206Повідомлення 23 січ 2023, 08:52 
Активіст форуму
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: под Полтавой, Украина
Дякував (ла) 12 Подякували 20
Мабуть найкопактніший варіант для живлення компа від 12в (у машині) це така платка:

https://www.aliexpress.com/item/32826517978.html

_________________
«Совершенство — это не тогда, когда уже нечего больше добавить, а тогда, когда уже нечего отнять.»
/Эйнштейн/


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131207Повідомлення 23 січ 2023, 10:09 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 408 Подякували 536
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
Eddy71 писав(ла):
Мабуть найкопактніший варіант для живлення компа від 12в (у машині) це така платка:

https://www.aliexpress.com/item/32826517978.html

Це плата Pcio PSU Module, вона дозволяє запустити системну плату, але до неї потрібно силове стабільне живлення 12В. І монітор якось заживити. Ціна її дуже завищена.
-=TRO=- писав(ла):
Другий варіант (з купкою DC-DC) мені блище, бо ця купка промислових DC-DC в мене є.
Поскріб по сусікам, та знайшов кілька на 2,5в 60А, з двох таких буде 5в.
Ще знайшов на 9,6в 55А (добавим один на 2,5в і стане на 12в).
Ще є один на 3,3в 30А
Тобто самі струмові я закрив, а на дежурку та мінусові напруги в мене є малопотужні серії PKF.
Всі ізольовані вхід-вихід, і по загальній потужності (>1kW) позаздрять більшість самих крутих АТХ блоків.
Тепер треба це усе це зібрати до купи, та зробити всім включалку від АТХ гнізда по стандарту.

Мабудь далі буде.

Цікавий варіант, я теж про аналогічне думав, але потрібно мати "безкоштовно" такі модулі як у вас. Мати знання в електроніці і бажання все це зліпити до купи. Якщо нема альтернативи, і конче необхідно, то можна таким способом вийти із ситуації. Але ця схема також має якийсь ККД.
Якщо з нуля, то краще класичним способом, він простіший і універсальніший. Акумулятор потрібно мати в обох випадках. Якщо двойне перетворення буде споживати наприклад на 10% більше, то це не так багато. До того ж можна блок живлення компа зхрестити із схемою DC-DC.
Але для справжнього саморобкіна при наявності матеріалів гріх упускати сьогоднішню можливість поекспериментувати. Навряд чи в інший час ви таким займалисяб :D .

Ми вчора експериментували із різними комп'ютерами. Один ігровий споживає в середньому 230-250Вт в браузері. Замінили мамку, процик і відеокарту, став споживати 80-100Вт. Третій на базі айтретього процесора з відео на борту споживає 50-60Вт. Енергоефективність заліза грає велику роль. Ноутбуки офісного класу ще економніші. Тому 10% втрат можна легко знайти в оптимізації системи. Навіть пререключивши систему Віндовс на енергоощадливий режим.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131211Повідомлення 23 січ 2023, 14:48 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: Харків
Дякував (ла) 8 Подякували 40
Не зрозуміло, навіщо городити город з переробкою блоків живлення або набирати купу DC/DC на різні напруги, якщо достатньо було б живити штатний блок АТХ від одного ДС/ДС на 300 вольт. Хіба є проблемою з сучасними компонентами зібрати, наприклад, такий 500-ватний перетворювач з ккд 95% і вище?


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131215Повідомлення 23 січ 2023, 16:14 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
zilk писав(ла):
...Хіба є проблемою з сучасними компонентами зібрати, наприклад, такий 500-ватний перетворювач з ккд 95% і вище?
Ви мрійник, нема проблеми для людини яка не повинна робити таке сама. Тоб то написати на форумі простіше ніж зробити. Ви пробували робіти щось подібне, чи то так, мрії просто? І в яку ціну оцінили б такий труд + деталі? Скільки б часу тривала розробка? (бо потрібно воно ще вчора)

А промислові DC-DC які я хочу використати мають дуже гарний ККД (вважаю не досяжний для мріючого саморобника, і точно кращий ніж у звичайного побутового АТХ блока), і вони є на вторинному ринку за номальною ціною, і головне вони є у мене зараз і тут.
Додаткові файли:
kkd2.JPG
kkd2.JPG [ 51.07 КБ | Переглядів: 3016 ]

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131216Повідомлення 23 січ 2023, 16:31 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
Що стосується переробки АТХ блока, то напруга в 48в не дуже підходить (треба перрематувати трансформатор). Краще за все мати аккумулятор на 24в, щоб розкачувати вторинну обмотку з якої береться 12в і 5в. А маючи 12в аккумулятор прийдеться розкачувати тільки 5в обмотку, але тоді вийти на повну потужність вже не вийде.

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131221Повідомлення 23 січ 2023, 23:16 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 408 Подякували 536
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
12В це чисто умовно. Кожний тип акумуляторів має якийсь діапазон. І потрібно щоб комп‘ютеру це зайшло.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131222Повідомлення 24 січ 2023, 00:05 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
Leon29 писав(ла):
Тому 10% втрат можна легко знайти в оптимізації системи.
Так, тут цілком згоден, і не десять, а всі 90. Як що для роботи не треба якесь круте залізо, треба переходити на сучасніші економічні комплетуючі, в мене компьютер на віндовс, і є невелчкий планшет на віндовс 8", я задля експеріменту задав обом закодувати одне й те саме відео на всіх 4х ядрах з однаковими налаштуваннями, планшет упорався всього в 2 раза довше, в них різниця в віці майже 10 років, і жре планшет всього 4Вт(як що не грузити процессор відео та то що ), Але там мало оперативки і пам`яті на ssd (16гб), не лізуть потрібні программи.... треба шукати такого ж економічного ноута, а всі тяжкі файли держати на домашньому файл сервері (в якому не обов`язково тримати всі диски ввімкненими).

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131235Повідомлення 25 січ 2023, 18:37 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 286 Подякували 1009
Мій електротранспорт: >
Вчора був експеримент з'ясувати ККД, наявного бесперебійника. Підключив батарею ~20Ач ліфера 4S до старого трансформаторного бесперебійника APS 400(250). Комп'ютер загальмував в біосі майже в два рази (множник з 8 на 6, і шину з 333 на 200), і на відюхі частоти скрутив на мінімум, як підсумок - якщо не вантажити (прогляд ютуба в 480р) до 170Вт споживання разом з монітором. Бесперебійник при цьому жре з батареї 20А при реальних 12,6В (поміряв напругу на шунті і напругу на БМСці), в його рідні довгоривалі 250Вт як раз укладаємося. ККД виходить десь 70%. 30А БМСка гріється, на ключах втрачає 0,12в (до хрена, на шунті падає всього 30мВ, ключі потрібно підсилювать). Сам бесперебійник теж гріється капець, під кінець (55 хвилин протримався) стінка (де трансформатор) і верх (де плата) були гарячі, що довго рукою тримати не можна, навантаження для нього надпомірне (не для довготривалого живлення). Враховуючи що ще треба помножити на ККД блока живлення, то загальні витрати енергії вже близькі до 50%. Так що думаю моя задумка робити блок живлення з перетворювачів має сенс.

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131236Повідомлення 25 січ 2023, 19:47 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Днепр
Дякував (ла) 1 Подякували 11
Мій електротранспорт: Євровел, перероблено під ручку газа і 36В, двигун Panasonic NUA028
Не повірив, що все так пагано. Заміряв ККД у свого старого безперебійника Mustek 400. Ваша правда, ККД у нього лише 64% при навантаженні 200Вт. Для порівняння у ось такого сучасного синусного бесперебійника ККД 88% при 200Вт https://www.aliexpress.com/item/32580901754.html


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131241Повідомлення 26 січ 2023, 08:08 
Творець електромобіля, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Кременчуг
Дякував (ла) 573 Подякували 254
Мій електротранспорт: е-Таврия
-=TRO=- писав(ла):
Сам бесперебійник теж гріється капець, під кінець (55 хвилин протримався) стінка (де трансформатор) і верх (де плата) були гарячі, що довго рукою тримати не можна, навантаження для нього надпомірне (не для довготривалого живлення). Враховуючи що ще треба помножити на ККД блока живлення, то загальні витрати енергії вже близькі до 50%. Так що думаю моя задумка робити блок живлення з перетворювачів має сенс.
Надо ставить вентилятор и делать отверстия в корпусе.

_________________
автопробег на электричестве 40000 км


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131245Повідомлення 26 січ 2023, 14:14 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Украина Киев
Дякував (ла) 7 Подякували 114
Мій електротранспорт: 2WD планетарный полный привод е-велосипед
Хочу електротранспорт: Tesla M3 4WD
DC-DC step up 10-35V for laptop, notebook. Работает 3 года каждый день. 2 бакса цена вопроса. {!_!}
https://www.aliexpress.com/item/33001457183.html
Step down DC-DC 35-5V там же. Ею заряжаю обратно литий 12,6В от ноутбучного БП когда свет есть :)


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#131261Повідомлення 29 січ 2023, 01:02 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 408 Подякували 536
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
-=TRO=- писав(ла):
Комп'ютер загальмував в біосі майже в два рази (множник з 8 на 6, і шину з 333 на 200), і на відюхі частоти скрутив на мінімум, як підсумок - якщо не вантажити (прогляд ютуба в 480р) до 170Вт споживання разом з монітором.

Зробив сьогодні заміри
Два роутери (кімнатний і загальнобудинковий) 18,6Вт
Системний блок в спокої без монітора (робочий стіл) 34,9Вт
Системний блок під навантаженням відею Ютуб (без монітора) 42Вт
Монітор 19" (підсвітка лампова) 30Вт
Все разом роутери і комп'ютер в Ютубі 90,6Вт при цьому Cos 0,55 струм 0,762А.
Струм ХХ інвертора 0,8А. Під навантаженням не заміряв.
Комп'ютер і3-6100 з вбудованою графікою.
Висновок енергоефективність техніки відіграє важливу роль. Коли розетка була невичерпне джерело енергії ми на це уваги не звертали, а тепер кожний Ватт має вагу і ціну.
Цікаве питання реактивний струм як протікає. Потрібно буде дослідити і як покращити Cos.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 16 ]              На сторінку 1, 2  Наступ.

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 20


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group