Поточний час: 28 квіт 2024, 00:37

Часовий пояс: UTC + 2 години



Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 18 ]  На сторінку 1, 2  Наступ.
Автор Повідомлення
 Заголовок повідомлення: Електрокарпати
#132091Повідомлення 31 бер 2023, 22:33 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
Почалася ця історія з придбання мопеду Карпати в мого колеги на початку осені 2022 року. Йому треба було звільняти гараж, а я мріяв про щось більше ніж електровелосипед)
У якості батареї була ідея використати 14 елементів з Кони на 60 А*г. Ці батареї, на мою думку були найдоступніші, та мали гарне співвідношення ціни до ємності. Також мені сподобався майже готовий конструктив цих батарей. Встиг придбати перед самими обстрілами енергетичних об'єктів, а отже перед великим ажіотажем на батареї.
Виходячи з цього я вирішив використати мотор-колесо замість окремого мотору. По-перше стан заднього колеса був поганий і його треба було міняти. По-друге вмістити і двигун і батареї було важкувато.
У якості мотор-колеса обрав скутерне у розмірі 13 дюймів і потужністю 1500 Вт. Коли колесо приїхало, то побачив, що штатну задню вилку треба буде допрацювати, щоб воно влізло у неї.
Для розміщення блоку батарей зрізав верхній кронштейн кріплення двигуна, а також доповнив раму нижньою перемичкою з квадратної труби щоб отримати "підставку" під батарею і підвищити міцність рами.
Контроллер використав власної розробки. Спочатку грався з 6 FETовим, але чудес не буває))) більш ніж 1200...1300 Вт з нього не знімеш, бо перегріваються та горять мосфети. Тому зробив схему на 18 FET. Контроллер синусний але не векторний. Программа під контроллер написана за мотивами контролера Avislab.

Фотки


Додаткові файли:
IMG_20230331_182420.jpg
IMG_20230331_182420.jpg [ 304.64 КБ | Переглядів: 5068 ]
IMG_20230331_182427.jpg
IMG_20230331_182427.jpg [ 389.66 КБ | Переглядів: 5068 ]
IMG_20230331_182440.jpg
IMG_20230331_182440.jpg [ 398.75 КБ | Переглядів: 5068 ]
IMG_20230331_182458.jpg
IMG_20230331_182458.jpg [ 368.41 КБ | Переглядів: 5068 ]
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132092Повідомлення 31 бер 2023, 22:46 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
Вже встиг з'їздити на ньому кілька разів на роботу. При батареї 14S максимальна швидкість на рівній дорозі склала в середньому 45 км/год. Батарейний струм обмежив поки на 45 А. Максимальна потужність була приблизно 2400 Вт. Це на тему "скільки пре"))
Тепер "скільки жре": на свіжу батарею при їзді на роботу (там є декілька підйомів) розхід отримав 30...33 Вт*год/км. Коли додому їду то отримав 26...27 Вт*год/км. Якщо в тій батареї дійсно 60 А*год, то її має вистачити на відстань до 100 км. Може як потеплішає то витрата енергії зменшиться трохи.
Мопед ще не завершений. Планую встановити якійсь кожух щоб прикрити батареї зверху та нормально прокласти проводку. Можливо встановлю поворотники.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132093Повідомлення 01 квіт 2023, 07:50 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
У якості BMS використовую DALY червону симетричну, на струм 50 А розряд і 25 А заряд. Але вона вийшла з ладу. Заряджає нормально, а на розряд постійно спрацьовує захист при струмах значно менших за 50 А. Тому вирішив придбати смарт бмс
https://www.rcscomponents.kiev.ua/product/bms-jk-bd6a20s8p-li-ion-lifepo4-lto-8s-20s-balancer-0-6a-charge-discharge-80a-bt-rs485_189064.html
Потім напишу про результати.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132158Повідомлення 07 квіт 2023, 19:05 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
Бмс JiKong поставив. Наче працює нормально. Але від їхнього ПЗ я незадоволений. Статистику за поїздку не подивишся. Можливо хтось підкаже є інші програми для роботи з цими смартБМС, більш функціональні. Якщо ні, то спробую пізніше придбати дісплей до цієї бмс.

Настройки контролера наступні: батарейний струм 45 А, фазний струм близько 150 А. Ватметр показує максимальну потужність близько 2400 Вт. При цьому за одну поїздку на відстань 12 км мотор-колесо нагрівається градусів до 35-40 якщо рукою пробувати (поки писав, згадав, що в колесі має стояти датчик, треба буде його до чогось підключити). Контролер на 18ФЕТ градусів до 30 нагрівається. Це коли на вулиці 10 градусів. Думаю влітку грітиметься більше.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132206Повідомлення 09 квіт 2023, 18:57 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: с,Малютянка
Дякував (ла) 289 Подякували 100
Мій електротранспорт: вело
Хочу електротранспорт: електро вел
Тут на днях читав що ЗЕ президент підписав якусь бумагу про дрібний електротранспорт і з подачі велоспільноти все що більше 1000 ват напевно буде пілягати регістрації.Подробиці незапам'ятав тому що написано було чимало втому числі і обмеження швидкості для кожного виду кому 25 а кому 50 км.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132211Повідомлення 10 квіт 2023, 06:45 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
Бачив цей закон. Там сформулювали лише визначення двох категорій малого електротранспорту. Про реєстрацію не писали. Далі, за моїм розумінням, повинні корегуватися ПДР, де повинні розписати "що робити" з цими категоріями.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132222Повідомлення 11 квіт 2023, 20:11 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
Сьогодні їздив на мопеді до батьків, допомагав садити картоплю. Відстань 24 км. Як їхав туди, то максимальна швидкість на рівній дорозі була 45...48 км. Середня швидкість за поїздку була 35 км/год. Витрата енергії вийшла ~25 вт*год/км. Їхав переважно з супутнім вітром. Коли вертався, то їхав проти вітру. Максимальна швидкість на рівній дорозі була 40...42 км/год. І витрата склала 35 вт*год/км. Таки проти вітру хотілося більше драйву) Можливо трохи добавлю батарейного струму.
Все ж на мопеді їхати веселіше. На електровелосипеді я б їхав трохи довше й не так комфортно. А якби поїхав машиною, то спалив би бензину на 200...250 грн. Електроенергії ж витратив на 3 грн.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132431Повідомлення 26 квіт 2023, 21:10 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
Десь 2 тижні тому сгорів мій контроллер власної розробки. Вигоріли мосфети на одній фазі. Поки я його відновлював поставив на мопед куплений синусний контроллер на 2 кВт (48 В, 47А). Що я одразу помітив, що максимальна швидкість зросла до 55 км/год. І витрата знизилася до 23..25 Вт*год/км.
Мабуть треба підбирати більш оптимальне випередження на своєму контроллері...
Також трохи підлагодив передне колесо, замінив підшибники, підправив "вісімку", підкачав до 2 атм. Плюс погода тепліша стала. У мопеда покращився накат. То зараз максималка стала 57-58 км/год, а витрата енергії знизилась до 20-23 Вт*год/км.
Але їздити так швидко на Карпатах можливо тільки по хорошій дорозі. Якщо дорога нерівна, то ця швидкість завелика для штатної підвіски Карпатів. Можливо згодом куплю назад амортизатори з Мінчака, або щось схоже.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132433Повідомлення 26 квіт 2023, 22:10 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 408 Подякували 536
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
Якщо куплений контролер набагато кращий саморобного, то чому не їздити на ньому? Чи віра забороняє?


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132438Повідомлення 27 квіт 2023, 09:17 
Власник електровелосипеда
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Місто
Дякував (ла) 2 Подякували 11
Мій електротранспорт: Yamaha BWS (China) 2kW
Pastor_Frost писав(ла):
Можливо згодом куплю назад амортизатори з Мінчака, або щось схоже.

Не рекомендую. З власного досвіду - на китайський двомісний скутер встановив аморти від "макаки".
Підвіска стала дубова - більш-менш комфортно можливо їхати тільки в двох. Та і якість в них зараз - ну не дуже.
Потрібно щось інше підбирати.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132439Повідомлення 27 квіт 2023, 18:50 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
Leon29 писав(ла):
Якщо куплений контролер набагато кращий саморобного, то чому не їздити на ньому? Чи віра забороняє?

Ну по-перше я використовую мопед як рухомий стенд для випробування власних разробок. По-друге, якщо я все ж таки налагоджу власний контроллер, то матиму контроллер, який зможу підлаштовувати під різні умови. Зараз я можу налаштовувати обмеження струму батарейного і фазного, рівень рекуперації, випередження поля, автовизначення датчиків Холла 120 або 60 градусів... Та взагалі я можу запрограмувати багато різних режимів роботи. Пару років я випробував 6фетовий варіант на своїх велосипедах, а зимою я зібрав 18фетовий варіант. Але там виявилися додаткові підводні камені, ну то таке, коли вирішуєш ці проблеми здобуваєш досвід.
Ну по-третє: китайський контроллер чомусь подьоргується на великій швидкості коли дорога нерівна. Як наче десь контакт поганий. Можливо десь по лінії ручки газу. На моєму контроллері такого немає, їде рівно на всіх режимах. Треба розбиратися. Але це все дрібниці. Якщо виявлю щось цікаве, обов'язково напишу)


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132440Повідомлення 27 квіт 2023, 18:56 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
0038 писав(ла):
Не рекомендую. З власного досвіду - на китайський двомісний скутер встановив аморти від "макаки".
Підвіска стала дубова - більш-менш комфортно можливо їхати тільки в двох. Та і якість в них зараз - ну не дуже.
Потрібно щось інше підбирати.

Ну ось в магазині мотозапчастин, що біля мене знаходиться, запропонували амортизатори газ-масло, 340 мм (на Карпатах стоять 300 мм), вони підходять по "вухах" верхніх і нижніх. Коштують 1700 грн за пару. Кажуть шо буде круто, м'яко і вобще...
От не знаю, чи брати їх, чи пошукати щось простіше і дешевше...
Хтось іздив на газо-масляних амортах на мопеді? Як воно іхатиме?..


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#132462Повідомлення 28 квіт 2023, 16:00 
Власник електровелосипеда
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Місто
Дякував (ла) 2 Подякували 11
Мій електротранспорт: Yamaha BWS (China) 2kW
Pastor_Frost писав(ла):
Хтось їздив на газо-масляних амортах на мопеді? Як воно іхатиме?..

Їздив. Жорстко. Не для наших реалій. Та і якісний "газмас" по ціні - не реально.
Брати б/в - лотерея. Краше підібрати масляний але якісний. 340 мм, на мою думку, це так собі.
Тут я б вибирав хід штока та жорсткість пружини а не загальну довжину. Хоча можливо анатомія тіла потребує підняття сідла. {O_0}


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#133008Повідомлення 07 черв 2023, 20:03 
Власник електровелосипеда, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 17 Подякували 49
Мій електротранспорт: Электромопед Карпати
Таки я вирішив замінити задні амортизатори. Серед всіх варіантів я спокусився на газомасло по 1700 грн за пару. Знаю що за такі гроші супер якості не буде, але інтерес взяв верх.
Мені майже нема з чим порівнювати, але в порівнянні зі штатними старими карпатівськими амортизаторами, то стало набагато краще. Хоча, можливо, хотілося б трохи пом'якше. Накачав приблизно по 2 атм. Треба буде точніше тиск виміряти, так як накачував насосом.
В цілому я задоволений) І виглядають вони солідно)


Додаткові файли:
IMG_20230607_202659_742.jpg
IMG_20230607_202659_742.jpg [ 199.24 КБ | Переглядів: 3425 ]
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Електрокарпати
#133015Повідомлення 08 черв 2023, 07:43 
Активіст форуму
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: под Полтавой, Украина
Дякував (ла) 12 Подякували 20
А той жовтенький циліндр позаду від пружини, він якось з'єднаний з робочим циліндром? (не видно зовсім)

_________________
«Совершенство — это не тогда, когда уже нечего больше добавить, а тогда, когда уже нечего отнять.»
/Эйнштейн/


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 18 ]              На сторінку 1, 2  Наступ.

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 83


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group