Осьовий асинхронний двигун, що містить ста-
тор з обмоткою та розташований на валу ротор з
короткозамкненою обмоткою, який відрізняється
тим, що статор виконаний у вигляді щонайменше
двох дисків, перший і останній диск якого має од-
носторонню трифазну обмотку, а інші - двосторон-
ню трифазну обмотку, між дисками статора роз-
ташований ротор, виконаний у вигляді диска,
причому обмотки статора і ротора виконані раді-
альними.
Винахід відноситься до електротехніки, а саме
до електротехнічних машин перемінного струму і
може знайти застосування в приводах верстатів,
електротранспорті, генераторах перемінного
струму.
Відомий асинхронний двигун, що містить неру-
хомий статор із внутрішньою осьовою обмоткою,
усередині якого на валу розташований барабан-
ний ротор з осьовою короткозамкненою обмоткою.
Обмотка статора являє собою трифазну обмотку,
котушки якої розміщені рівномірно по внутрішній
окружності [див. Д.Э. Брускин и др. «Электричес-
кие машины и микромашины» Москва, 1971 г. изд.
«Высшая школа», с. 132-136], узятий за най-
ближчий аналог.
Однак, відомий двигун має низький ККД, не-
великий пусковий момент і значний пусковий
струм, унаслідок ковзного перетинання магнітних
силових ліній стрижнями короткозамкненої обмот-
ки. Такі двигуни можуть знайти застосування тіль-
ки в приводах де не потрібно великі пускові моме-
нти.
В основу винаходу поставлена задача підви-
щення ККД двигуна і пускового моменту, з одноча-
сним зниженням пускового струму за рахунок пер-
пендикулярного розташування магнітних силових
ліній стосовно короткозамкненої обмотки.
Поставлена задача досягається тим, що в
осьовому асинхронному двигуні, що містить статор
з обмоткою і розташований на валу ротор з корот-
козамкненою обмоткою, новим, відповідно до ви-
находу, є те, що статор виконаний у вигляді, як
мінімум, двох дисків, між якими розташований ро-
тор, виконаний у вигляді диска, при цьому обмотки
статора і ротора виконані радіальними.
Виконання статора у виді дисків з радіальною
обмоткою і розміщення між ними дискового ротора
з радіальною короткозамкненою обмоткою дає
можливість перпендикулярного перетинання маг-
нітних силових ліній обертового магнітного полю
радіальною обмоткою ротора, що створює вели-
кий крутний момент на валу і як наслідок, високий
ККД, економічність, великий пусковий момент.
Крім того, таке виконання статора і ротора дає
можливість робити багатоступінчасті двигуни.