Поточний час: 17 квіт 2024, 00:35

Часовий пояс: UTC + 2 години



Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 84 ]  На сторінку Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6  Наступ.
Автор Повідомлення
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#70885Повідомлення 04 груд 2018, 15:52 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: місто Київ
Дякував (ла) 12 Подякували 19
Прикро, що мій допис став причиною "срачу", а не конструктивної полеміки!
Leon29 писав(ла):
Клапан це свого роду запобіжник і до процесів в Li-Ion ніякого відношення не має

Таке твердження, як на мене, трохи не логічне, якщо встановлено запобіжник який впливає на роботу елементу в цілому, то він впливає і на процеси, які йдуть в "банці", тож було б непогано більш детально обгрунтувати таке твердження. Я можу помилятись, але роль цього клапану, розірвати контакт і припинити струмовіддачу батареєю, при припиненні струмовіддачі припиняються хімічні процеси в батареї, але при цьому розгерметизації елементу 18650 не стається, і підігрітий електроліт з літієм не вступає в контакт з повітрям, що унеможливлює спалахування батареї. Що ж до "лабораторних дослідженнь", то, як розумію, вони були проведені до процесів, а не до конкретних елементів 18650 які ми експлуатуємо, тому був би вдячний всім дописувачам за публікацію власного досвіду експлуатації, а також, по-можливості давайте підтверджувати цей досвід доступними теоретичними викладками.

Sumskoy писав(ла):
Как показывает практика - батареи работают годами без проблем!

Декларовані для літій-іону 1000 циклів заряду-розряду при щоденному зарядові-розрядові це майже три роки, якщо байкер раз в тиждень проїхав на своїй батареї у вихідний і поставив її на заряд після того, то його батарея має витримати десь біля 20-років такої експлуатації (чи я помиляюсь?) То, на мою думку, якщо батарея в такому режимі пропрацювала 2-3 роки, то вона пропрацювала вдесятеро менше ніж передбачали розробники літій-іонних батарей!


Востаннє редагувалось Leonid_g 04 груд 2018, 17:06, редаговано 1 раз.

Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#70888Повідомлення 04 груд 2018, 16:11 
Творець електромобіля, керівник відділення клубу
Не в мережі

Звідки: Днепроптеровск
Дякував (ла) 547 Подякували 441
Мій електротранспорт: Fiat Panda пробег 60000км
Позволю вмешаться и попытаться приостановить конфликт.
Возможно имело место недопонимание.

Скорее всего Сумской имел ввиду что его "нано-изоляция" имеет более высокую температуру плавления или высокую теплопередачу.
То-есть в сборке из таких акб разница между температурой внутренних и наружных ячеек минимальна.

Но нагрев то все-равно имеется. Его можно избежать только на малых токах.

Про "приборы" если бы был материал способный не давать нагреваться АКБ изнутри. Ну например убрал бы внутреннее сопротивление. Выросли бы токи заряда разряда. То существующая схемотехника уже бы значительно изменилась не в сторону конденсаторов.

А пока что идет возня... Конденсаторы не могут набрать финансово доступную емкость. А АКБ избавится от сопротивления и ввиду его получить такую токоотдачу как у конденсатора.

В любом случае ролик про приборы верный.
Или говоришь и демонстрируешь или молчишь и тихо радуешься у себя под одеялом. Иначе - балобол.

ПС: Обвинения в пустозвонстве других никак не отменяют пустозвонства личного.
А наоборот усугубляют его. Ибо перевод "стрел" всегда повышает подозрительность к стрелочнику.
ПСС: Если ошибся лучше признаться на первых порах. Как например я в теме про нагреватели. А я ведь тоже авторитет 8O .
Все мы люди и можем ошибаться. Но давить газ до упора .... запускать переходы на личности .... это все несет гораздо большие репутационные потери да и экономические в перспективе....


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#70895Повідомлення 04 груд 2018, 17:24 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 408 Подякували 535
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
Шановні, нагадаю ще раз, в статті Li-Ion розглядається як речовина "как вещество" а не як елементи зібрати в батарею, і що на них впливає. Запобіжні клапани, БМС, балансири і т.д це все додаткове обладнання яке забезпечує певні умови експлуатації. Звичайно воно продовжує життя та безпеку батареї в цілому, але на хімічні процеси в Li-Ion ніяк не впливає.
Уявіть що є у вас якась хімічна суміш літію з певним часом життя. Якщо ця суміш просто лежить, то розкладається вона наприклад за 4 роки. Є десь там БМС, балансир чи клапан чи нема, на властивість хімії це зовсім не впливає. Якщо цю суміш використовувати за призначенням, то розкладеться вона швидше ніж за 4 роки. Основними факторами які на це впливають є максимальна напруга, мінімальна напруга, температура і струм, от і все, а різного роду навісне обладнання це лише сервіс для зручного і безпесного користування цією хімією. Це додаткове обладнання забезпечує умови існування цієї суміші і звичайно воно впливає на загальний термін життя.
Якщо думати так:
Leonid_g писав(ла):
якщо встановлено запобіжник який впливає на роботу елементу в цілому, то він впливає і на процеси, які йдуть в "банці", тож було б непогано більш детально обгрунтувати таке твердження.

то основною частиною цієї системи є корпус елемента. При його пошкодженні 100% смерть елемента.
Хто не зрозумів попробую по іншому:
Суміш літітію має здатність накопичувати енергію з напругою 3,7В
При перевищенні 4,2В ця суміш псується
При зниженні 3В ця суміш псується
При підвищенні температури ця суміш псується.
При замерзанні ця суміш псується.
При струмах вище допустимих ця суміш псується.
Навіть коли нічого не робити ця суміш також псується.
Приблизно так. І наша задача максимально ефективно і безпечно використовувати цю суміш.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#70900Повідомлення 04 груд 2018, 17:35 
Не в мережі

Звідки: Сумы, Украина
Дякував (ла) 1 Подякували 1
Alex Dnepr писав(ла):
Позволю вмешаться и попытаться приостановить конфликт.
Возможно имело место недопонимание.

Скорее всего Сумской имел ввиду что его "нано-изоляция" имеет более высокую температуру плавления или высокую теплопередачу.
То-есть в сборке из таких акб разница между температурой внутренних и наружных ячеек минимальна.

Но нагрев то все-равно имеется.

Alex Dnepr, соглашусь с Вами, просто кто-то делая по другому не понимает сути процессов и пытается... промолчу.
Аналог прикрепил)
Языком оригинала:
Between rows of cells, it inserted a thin thermally conductive strip, insulated and connected to the outer shell-layer reinforcement which contains aluminum layer. Its main purpose of the interstitial material it is to help absorbs and disperses /spreads heat accumulated in battery pack core, generated during high-discharge rate, prolong in this way the lifespan of the battery. This passive cooling technology relies on the thermodynamics of conduction.


Додаткові файли:
cmec-uav-battery-pack-heatsink-design.jpg
cmec-uav-battery-pack-heatsink-design.jpg [ 640.84 КБ | Переглядів: 8117 ]
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#70903Повідомлення 04 груд 2018, 17:44 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: місто Київ
Дякував (ла) 12 Подякували 19
Alex Dnepr писав(ла):
.
Про "приборы"


Так справа в тім, що, за моїми спостереженнями, в 18650 стоїть запобіжний клапан, який реагує не на тепло, а на підвищене газовиділення, і його спрацювання відбувається за рахунок підвищення тиску газів в середині елемента, але його спрацювання розриває електричний контакт під "+" "клемою", і відновити цей контакт доволі просто,- стравивши надлишковий тиск, та конструктивно елементи виконані так, що таке "відновлення" призводить до розгерметизації елемента, і подальша експлуатація такого "відновленого" елемента може призвести до трагічних наслідків, а те, що елемент "відновлено" виявити практично не можливо. Тож було б доцільно, щоб виробники змінили конструкцію цього "запобіжника" на клапан "редукційного" типу, скидання тиску газу в якому (наприклад натисканням викруткою в обумовленому місці з обумовленою силою, або поворотом гвинтика на 90 градусів) не призводило б до повної розгерметизації елемента. такі зміни в конструкції критично не позначились би на загальній вартості елемента, але б набагато продовжили його термін експлуатації, особливо коли елемент працює в зібраній з подібних елементів батареї, то батарею не доводилось би "перебирати". Але це лише мої мрії :(


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#70904Повідомлення 04 груд 2018, 18:02 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: місто Київ
Дякував (ла) 12 Подякували 19
Leon29 писав(ла):
Приблизно так

Все що Ви написали , зрозуміло. Та напишу так, при деяких струмах в деякому діапазоні температур у літій-іонного елемента починається підвищене газовиділення, і конструкори виробників 18650 елементів використали це явище для створення запобіжника, який фізично розриває електричний ланцюг, виводячи елемент з ладу. Небезпека в тому, що відновити працездатність такого елемента доволі просто, але це робиться з пошкодженням герметичності, а подальша експлуатація неодмінно призведе до трагічних наслідків. Виявити такий "відновлений" елемент практично не можливо. І в паралельній гілці розміщено відео пожеж, скутера, та електровелосипеда, на мою думку вони стались саме тому, що в "батареї" використовувались "відновлені" розгерметизовані елементи 18650. І чим більший загал користувачів таких "батарей" буде проінформований про особливості експлуатації загальнодоступних елеменів і можливі небезпеки тим менше буде трагічних випадків, а може і до виробників цих елементів вдасться "достукатись", та незначними змінами в конструкції уникнути подібних небезпек.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#70907Повідомлення 04 груд 2018, 19:19 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 408 Подякували 535
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
Виробники мабуть вважають що якщо цей клапан спрацював, то подальша експлуатація елемента небезпечна. Тому він іде в сміття. У них навіть прийнято що якщо батарея втратила 20% емності, то вона вважається спрацьованою і підлягає заміні. Це ми збираємо сміття і ще багато користуємось на власний ризик і розсуд.
Виробник захищає власні інтереси і власну відповідальність. Недарма Тесла після аварії батарею не експлуатує, тому що не відомо як вона себе поведе в дальнійшому. А ми їх купуємо на розборку.
Звичайний користувач не знає як воно працює і що там відбувається. Він поставив і користується. Щось вийшло з ладу, замінив і далі користується. Уявіть як ботанік почне викруткою щось колупати в клапані літієвого елемента. Суди будуть завалені позовами, а лікарні пацієнтами. Навіть про звичайне побутове обладнання пишуть "зверніться в сервісний центр" або "має право лише фахівець". Навіть замінити звичайний запобіжник виробник ніколи не напише міняйте самі, а буде вищевказана фраза.
Правили техніки безпеки пишуться під самого самого тупого користувача.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#70909Повідомлення 04 груд 2018, 19:35 
Site Admin
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: город Киев
Дякував (ла) 417 Подякували 1121
Мій електротранспорт: Nissan Leaf
Sumskoy, вам предупреждение о некорректном поведении!

Если свои слова нечем подтвердить - это называется пустозвоном, и неважно, не можете или не хотите.
Есть что сказать по существу - милости просим, нет - не занимайтесь демагогией!

Способствовать равномерной температуре и предотвращать нагрев - это (как говорят в Одессе) две большие разницы.

_________________
Чем скуднее знания, тем категоричней суждения.

"Глупцы все, кто глупцами кажутся и половина тех, что не кажется". (Бальтасар Грасиан)


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#70927Повідомлення 04 груд 2018, 23:51 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Украина Киев
Дякував (ла) 7 Подякували 114
Мій електротранспорт: 2WD планетарный полный привод е-велосипед
Хочу електротранспорт: Tesla M3 4WD
Один известный блогер сел в Теслу П100Д и попробовал резво поехать. А она не поехала. Тогда блогер заявил что у Теслы фэйковые характеристики,батарея дохлая,пробег меньше заявленного,разгон вялый. Это вызвало шквал! Ему объяснили кое-какие процедуры,которых он не сделал чтобы она поехала быстро. Блогер снял второе видео,где извинился за поспешные выводы и правильно выполнил процедуру входа в режим высокой мощности.
И так он сидел в машине целых 46 минут в ожидании стартового разогрева батареи до 52 градусов... И только тогда она поехала так как в паспорте! Блогер забрал свои слова назад.
Это пример того,что батарею греть таки надо. Клапаны,состав электролита,состав антифриза,сечение труб,производительность помпы,нагревающих элементов - все рассчитано и гармонично. Если убрать все это,наступают совсем другие условия эксплуатации. И 2-3-4 года может быть нормой,почему нет?
Вот если бы инженеры Теслы разработали и рассчитали специальную версию для вело-мото-самокатов - было бы отлично. Можно было бы не занимать мозг всей этотй литературой,тестами на табуретках и ссылками на проверенных продавцов Алиэкспресс;)


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#70935Повідомлення 05 груд 2018, 00:21 
Site Admin
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: город Киев
Дякував (ла) 417 Подякували 1121
Мій електротранспорт: Nissan Leaf
Den Tumanov писав(ла):
... в ожидании стартового разогрева батареи до 52 градусов... И только тогда она поехала так как в паспорте! Блогер забрал свои слова назад.
Это пример того,что батарею греть таки надо...

Не надо вводить народ в заблуждение.
Батарею греть надо, если она холодная, а просто так греть до 52 градусов - это ускорять ее вынос на кладбище. Да, при такой температуре ее емкость и тяговые возможности возрастают, но! если не жалко ресурс.

20-25 градусов расчетная температура, 15-30 - нормальная. Ниже 15 - заметно падает емкость, выше 30 - ускоряется деградация. И чем выше температура, тем больше.

_________________
Чем скуднее знания, тем категоричней суждения.

"Глупцы все, кто глупцами кажутся и половина тех, что не кажется". (Бальтасар Грасиан)


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#73105Повідомлення 13 січ 2019, 13:27 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 408 Подякували 535
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
Leonid_g писав(ла):
Leon29 писав(ла):
Приблизно так

Все що Ви написали , зрозуміло. Та напишу так, при деяких струмах в деякому діапазоні температур у літій-іонного елемента починається підвищене газовиділення, і конструкори виробників 18650 елементів використали це явище для створення запобіжника, який фізично розриває електричний ланцюг, виводячи елемент з ладу. Небезпека в тому, що відновити працездатність такого елемента доволі просто, але це робиться з пошкодженням герметичності, а подальша експлуатація неодмінно призведе до трагічних наслідків. Виявити такий "відновлений" елемент практично не можливо. І в паралельній гілці розміщено відео пожеж, скутера, та електровелосипеда, на мою думку вони стались саме тому, що в "батареї" використовувались "відновлені" розгерметизовані елементи 18650. І чим більший загал користувачів таких "батарей" буде проінформований про особливості експлуатації загальнодоступних елеменів і можливі небезпеки тим менше буде трагічних випадків, а може і до виробників цих елементів вдасться "достукатись", та незначними змінами в конструкції уникнути подібних небезпек.

Цитита з підручника:
"Правильно спроектированная и правильно заряженная литий-ионная батарея не должна генерировать газы и не должна терять электролит при вентиляции. Несмотря на то, что говорят защитники, литиевые клетки могут создавать внутреннее давление при определенных условиях, и вздутие клетки является доказательством этого. Некоторые элементы имеют электрический выключатель, который размыкается, если давление в элементе достигает критического уровня. Другие имеют мембрану, которая выделяет газы. Многие из этих функций безопасности являются только односторонними, а это означает, что после активации элемент становится неработоспособным. Это сделано из соображений безопасности."


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#73240Повідомлення 15 січ 2019, 13:36 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: місто Київ
Дякував (ла) 12 Подякували 19
Leon29 писав(ла):
Некоторые элементы имеют электрический выключатель, который размыкается, если давление в элементе достигает критического уровня. Другие имеют мембрану, которая выделяет газы. Многие из этих функций безопасности являются только односторонними, а это означает, что после активации элемент становится неработоспособным. Это сделано из соображений безопасности."


Тільки виробники не "заклали" запобіжника від осіб з шаленими ручками, які "відновлюють" елементи шляхом стравлення тиску газу та його розгерметизації :( І зовнішнім оглядом та існуючими приборними тестами виявити такі "відновлені" елементи майже не можливо. А їх експлуатація стає причиною пожеж. Тож "вина виробників" таки є.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#75183Повідомлення 18 лют 2019, 09:54 
Творець електромобіля, член клубу
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 1028 Подякували 323
Мій електротранспорт: электровелосипед 500Вт 55В, 350Вт 24В, электроЗАЗ-965
Вроде, очень толковый разбор, хоть и старый. Но я не осилю...
Может кто осилит и сделает выводы для форума?




Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#89063Повідомлення 24 серп 2019, 23:27 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 408 Подякували 535
Мій електротранспорт: Электровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: Tesla
Что вызывает литий-ионный сбой и что делать в случае пожара.
Додаткові файли:


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
 Заголовок повідомлення: Re: Досконало про Li-ion і не тільки
#95677Повідомлення 21 груд 2019, 12:09 
Site Admin
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: город Киев
Дякував (ла) 417 Подякували 1121
Мій електротранспорт: Nissan Leaf
Эксплуатация литий-ионных аккумуляторов

5 практических советов по эксплуатации литий-ионных аккумуляторов

С какой скоростью "умирают" батареи
Эксперты изучили 6300 электрокаров разных марок и пришли в квыводу, что к потере емкости батареи приводит, в частности, скорость износа при разных системах охлаждения. Например, в Tesla Model S, где используется система водяного охлаждения, батарея за год потеряла всего 2,3% емкости. В Nissan Leaf, где используется пассивное воздушное охлаждение, этот показатель достиг уже 4,2% ежегодной потери. Как отмечают авторы исследования, снижение эффективности батареи может быть нелинейным — за медленным в первое время спадом может последовать резкое падение.

Общие факторы, влияющие на здоровье литий-ионного аккумулятора:
Время;
Высокие температуры;
Работа при высоком и низком уровне заряда;
Высокий электрический ток;
Использование (энергетические циклы).
На долговечность аккумулятора, по данным специалистов, влияет и климат. Так, исследователи пришли к выводу, что в жарком климате батареи "умирают" быстрее, чем в холодном. А вот частота эксплуатации, как выяснилось, почти не сказывается на сроке службы.

Впрочем, потеря 2,3% емкости батареи, по словам специалистов, - это незначительный показатель и при этом аккумуляторы могут "пережить" сам автомобиль, в котором они установлены.

_________________
Чем скуднее знания, тем категоричней суждения.

"Глупцы все, кто глупцами кажутся и половина тех, что не кажется". (Бальтасар Грасиан)


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 84 ]              На сторінку Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6  Наступ.

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 5


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group