Поточний час: 13 черв 2025, 16:27

Часовий пояс: UTC + 2 години



Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 9 ] 
Автор Повідомлення
#139293Повідомлення 09 квіт 2025, 12:11 
Активіст форуму
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: чернигов
Дякував (ла) 41 Подякували 15
Мій електротранспорт: Kalkhoff Impulse 2.0 , mxus mx01f ,18fet 50a,bat china 60v 20ah,speed max 63km/h
Хочу розібратися де там та синусоїда на "синусному" контролері.Питання про форму та принцип подачі імпульсів з контролера, в даному випадку "синусного", на мотор колесо. Прошу підтвердити чи спростувати.Чисто моя думка, імпульси формуються як на картинці , тільки замість синусоїди прямокутні імпульси
Додаткові файли:
Amfm3.PNG
Amfm3.PNG [ 1.22 КБ | Переглядів: 2151 ]


Далі фото з мого контролера. Є несуча частота 15.6кГц, її добре видно і вона добре синхронізується, прямокутні імпульси
Додаткові файли:
IMG_20250409_115844.jpg
IMG_20250409_115844.jpg [ 296.66 КБ | Переглядів: 2151 ]



Далі , якщо декілька разів спробувати сінхронізувати осцилограф, то побачимо таку картину. Це без датчиків холу , піймалася трапеція на частоті 3.57кГц, як і повинно бути без датчиків холу
Додаткові файли:
IMG_20250409_120129.jpg
IMG_20250409_120129.jpg [ 270.8 КБ | Переглядів: 2151 ]



Якщо підключити датчики холу, то контролер переходить у синусній режим. На осцилографі маємо таку картину, дуже погано синхронізується
Додаткові файли:
IMG_20250409_120818.jpg
IMG_20250409_120818.jpg [ 287.49 КБ | Переглядів: 2151 ]

_________________
Kalkhoff Impulse 2.0 , mxus mx01f ,18fet 50a,bat china 60v 20ah,speed max 63km/h
KTM macina life style , Bosch E-Bike Systems , mxus xf19r ,18fet 50a,bat china 60v 20ah,speed max 67+km/h
Stevens E-6X DISC 2013, Bosch eBike System,чип-тюнинг,speed max 45km/h , пробег 15тыс


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#139298Повідомлення 09 квіт 2025, 16:34 
Творець електромобіля, член клубу
Не в мережі

Звідки: Жмеринка
Дякував (ла) 155 Подякували 682
Мій електротранспорт: Ел-Пежо 205 - 30000км ........ ..... Ел-FAW 6371 - 70000км
І чому контролери звуться "синусні" :?

_________________
Пробіг на Эл-Пежо 30 000км
Пробіг на єл-FAW 6371 60 000км


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#139299Повідомлення 09 квіт 2025, 17:31 
Активіст форуму
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: чернигов
Дякував (ла) 41 Подякували 15
Мій електротранспорт: Kalkhoff Impulse 2.0 , mxus mx01f ,18fet 50a,bat china 60v 20ah,speed max 63km/h
Я теж хочу це зрозуміти . Може є кращий контролер ніж у мене, хоча навряд чи.Хай форумчани подивляться у себе осцилограмму

_________________
Kalkhoff Impulse 2.0 , mxus mx01f ,18fet 50a,bat china 60v 20ah,speed max 63km/h
KTM macina life style , Bosch E-Bike Systems , mxus xf19r ,18fet 50a,bat china 60v 20ah,speed max 67+km/h
Stevens E-6X DISC 2013, Bosch eBike System,чип-тюнинг,speed max 45km/h , пробег 15тыс


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#139300Повідомлення 09 квіт 2025, 19:38 
Власник електровелосипеда
В мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 431 Подякували 607
Мій електротранспорт: Електровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: BYD
Думаю що там реалізовано як на синусному інверторі 220В. Тобто шириною ШИМ сигналу. Враховуючи те, що типів контролерів і виробників дуже багато, то якість сигналу може бути геть різна. Виглядає це приблизно так:
Додаткові файли:
1.png
1.png [ 12.46 КБ | Переглядів: 2070 ]

Додаткові файли:
images2.png
images2.png [ 8.51 КБ | Переглядів: 2070 ]

Додаткові файли:
3.jpg
3.jpg [ 6.9 КБ | Переглядів: 2070 ]

На осцилографі ви можете бачити імпульси. Також на контролері може змінюватись напруга і частота "синусоїди". Як там китайчики реалізували лише їм відомо.
Додаткові файли:
4.jpg
4.jpg [ 10.33 КБ | Переглядів: 2069 ]


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#139306Повідомлення 10 квіт 2025, 23:11 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: київска область
Дякував (ла) 7 Подякували 100
Мій електротранспорт: peugeot partner electric, Kia soul ev
в любому інверторі транзистори працюють в дискретному режимі. бо якщо їх загнати в лінійний режим, то там половина потужності піде в тепло.
в контролерах двигуна синусоїдаллна форма формується ШИМ. І лінійність синусоїдальної форми залежить від частоти того шим, і від добротності індуктиної складової обмоток двигуна.

_________________
Пробіг на електро приводі 80000 +10000 км.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#139307Повідомлення 11 квіт 2025, 03:14 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 294 Подякували 1077
Мій електротранспорт: >
По перше, щось на зразок сінусоїди я і бачу. Що до трапецій, то як що давати чистий синус як ви того бачите на ідеальних картинках то буде недонапруга, щоб це зрозуміти знайдіть діаграмму трьох ідеальних синусоід і знайдіть максимальну різницю напруги між двома фазами, і ви побачите що ця різниця дуже меньше ніж повний розмах (ніж між вершинами горбів). Тому щоб використати максимальне заповнення між фазами треба модіфікувати сінуси, і зазвичай всі модіфіковані бо ніхто не хоче втрачати потужність і ККД. І як що взяти і об'єднати всі три фази через резистори, то після фільтрації побачимо що цей імітований міжфазний нуль гуляє відносно живлення по трапеції (в простих реалізаціях) або по сінусу (в дорогих промислових рішеннях де є вимоги по імпульсним завадам і кращому ККД, потребує більш потужного контроллера).

Тому навіть як що при вимірюванні напруги на фазі поставити фільтр який сгладить заповнення, ви там чистих сінусоід ніколи не побачити, бо там буде замішана ота трапеція для компенсації напруги. В реалі якість сінуса контроллера по напругам фаз побачити майже неможливо, бо сінус має значення не напруг а струму. Тому самий кращій засіб оцінити якість синусу контроллера це додати в одну фазу шунт, пропустити сигнал з нього через фільтр щоб згладити заповнення процентів на 70-90 (RC ланцюжок підійде). Але як що ви то спробуєте робити без навантаження, то на бюджетних(не промислових) ви і там теж сінуса не побачите, треба тормозити двинун фізично, наприклад штатними гальмами байка. І навіть в цьому випадку ви побачите струм однієї фази, а межфазний струм (бо на справді лише його форма має значення) взагалі поміряти неможливо (тільки якщо обмотка в трикутнику і залізти в двигун і в розрив вершини вкорячити шунта).

Лізти так глибоко в формування сінусу(СТРУМУ) контроллера є сенс як що ви збираєтеся розробляти свій контроллер ,чим я і займався деякий час в напівхобійному варіанті, тому і копав багато теорії. Головне зрозуміти, що форма напруг і струмів дуже сильно відрізняються на осцилограммі, тому дивитися треба на все. І головне зрозуміти Що огинаюча лінія заповнення контроллера(по суті напруга контроллера) прикладується до форми напруги яку генерить мотор як генератор (зазвичай сінус, але бувають незначні відхилення), і різниця між цими напругами (між генерацією і подачею) і породжує форму струму.

Сам я ганяю на звичайних блочних(не сінусних контроллерах). По перше тому шо дешевше, а я виходить жмот, і на різницю в ціні сінус-не_сінус я маю ще один запасний контроллер на полиці. По друге я не вірю що різниця ККД між синус-блочний буде реально помітна без приборів, бо блочний теж не такий відстій як можна подумати бо вміє по зворотньому зв'язку з шунта тримати обмеження струму. По третє мені шум колеса від блочного комутування не заважає, мені до ворога на ньому не підкрадатися, я навпаки ще пробував між фазами дінаміки ціпляти (звісно не напряму), щоб гучно було коли газую, а то пішаки не чують мене і лякаются коли я до них вже близько.

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#139308Повідомлення 11 квіт 2025, 20:31 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: київска область
Дякував (ла) 7 Подякували 100
Мій електротранспорт: peugeot partner electric, Kia soul ev
Осцилографом видно повне значення змінного струму, вольтметр показує діюче значення змінного струму. Між фазами буде лінійна напруга. Змінний струм можна побачити з шунта, можна трансформатором струму.
Прості контролери роблять або один прямокутний імпульс, або в кращому разі трапецію на дві сходинки . А це просто втрата кпд.

_________________
Пробіг на електро приводі 80000 +10000 км.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#139328Повідомлення 15 квіт 2025, 03:58 
Власник електровелосипеда, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Запорожье
Дякував (ла) 294 Подякували 1077
Мій електротранспорт: >
anatoli писав(ла):
Осцилографом видно повне значення змінного струму....
Це де? Як що тицяти в шунт то згоден, як шо ні, то до фрази є питаннячки.
anatoli писав(ла):
... вольтметр показує діюче значення змінного струму....
Ті самі питаннячки..., Вольтметром? Струму?
anatoli писав(ла):
...Між фазами буде лінійна напруга.
Як що про фази з розетки, то ок, а в разі контроллера слово "лінійна" теж потребує пояснення.

anatoli писав(ла):
..Прості контролери роблять або один прямокутний імпульс, або в кращому разі трапецію на дві сходинки . А це просто втрата кпд.
Щось це мені схоже на опис роботи примітивних інверторів (12в ПС в 220в ЗС), на дві сходинки то в них "модіфікований" сінус зветься. В яких контроллерах двигунів ви то бачили?

_________________
2 моноколеса, 2 электровела, 2 подводных буксира, надувной электро-каяк.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#139380Повідомлення 26 квіт 2025, 17:38 
Власник електромобіля
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: между морем и степью
Дякував (ла) 49 Подякували 114
Мій електротранспорт: MG4
Хочу електротранспорт: Rimac Nevera
Во-первых, как тут уже написали, форма ТОКА в обмотках образуется кучей факторов, в том числе и индуктивностью обмоток, и вполне может быть близкой к синусоидальной. Несмотря на абсолютно ужасную осциллограмму напряжения! ;)

Во-вторых, в реальных контроллерах очень часто применяют не "математическую" синусоиду, а так называемый ЖОПО-СИНУС — погуглите что это и для чего.

В третьих, поездив и на "блочном" и на "синусном" контроллере, скажу вот что. По "звуку" — разница вообще не принципиальна. Для людей. А вот собакам — синусный гораздо больше "нравится" :bravo: . Тявкают они на мой новый велик гораздо меньше, чем на старый с "блочным". По КПД — теоретически, у "блочного" может выходить чуть лучше, т.к. у него частота переключения десятки герц, вместо десятков КИЛОгерц для формирования ШИМа. Но тут больше зависит от конкретной реализации. Ну и вот по тому что лично моя жпопа чувствует — старт с места у синусного более плавный, не вырывает седло из-под седалища как на "блочном" {O_0} , хотя это, конечно, может быть и чисто программная фишка "софт-старта"...

_________________
Gray©at.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 9 ]             

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: Leon29 і гості: 51


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group