Jest odpowiedź:
Może mieć to związek z tym, że adres IP, z którego następuje połączenie z naszym serwerem był wykorzystywany do ataków, wysyłania spamu lub innego rodzaju nadużyć, w związku z czym jest przez nas blokowany na firewallu.
Oprócz naszej własnej bazy zawierającej aktualnie około 100 adresów IP i klas adresowych, korzystamy także z kilku niezależnych (zewnętrznych) list takich jak Spamhaus, GreenSnow czy CleanTalk, z których były wykonywane ataki, wysyłany spam itd. Najwięcej nadużyć odnotowywanych jest z krajów takich jak Rosja, Ukraina, Chiny (przykładowe statystyki: 
https://greensnow.co/statistics).
Ponadto pragnę zauważyć, że taka polityka sprawia, że mamy do czynienia ze znacznie mniejszą ilością różnego rodzaju incydentów (oczywiście wszystkich też nie uda się całkowicie wyeliminować), dzięki czemu jakość świadczonych przez nas usług jest bardzo wysoka.
Alternatywnym rozwiązaniem tego problemu jest skorzystanie z zewnętrznego firewalla np. CloudFlare.com - w razie potrzeby możemy pomóc z jego konfiguracją .