Зі всіма типами справ не мав, тому буде лише моя суб'єктивно-теоретична думка.
1. Двигун постійного струму з механічним комутатором (колектором) (DC)
1.1 ДПС з постійними магнітами
+ простота виконання, простота керування, проста робота в режимі генератора
+ хороший ККД в режимі номінальних навантажень.
- вузький моментно-швидкісний діапазон ефективності.
- погано переносить перевантаження - слабке місце колекторний вузол.
- пряма залежність моменту від струму, обертів від напруги (в робочому діапазоні, нехтуючи втрати)
1.1 ДПС зі збудженням від електромагніту.
+ простота виконання, простота керування, можливість роботи в режимі генератора (при паралельному збудженні)
+ ширший діапазон високого ККД в порівнянні зі збудженням від постійних магнітів, хоча піковий ККД зовсім трішки, але нижчий. Краще підходить до змінних навантажень.
- погано переносить перевантаження через колектор, але легше ніж двигун з ПМ через круто-падаючу швидкісно-моментну характеристику. Як зварочний трансформатор майже
+ додаткові "вузькі" полюси статора, "налаштовані" на момент виходу ламелі з під щітки ефективно гасять іскріння.
- більша маса.
2. Синхронний двигун зі збудженням від постійних магнітів. PMSM, BLDC.
+ хороші масогабаритні характеристики
+ виносливість до короткочасного перевантаження
+ довговічність
+ доступність всеможливих контролерів.
+ робота в режимі генераора
- вузький діапазон ефективних обертів і моментів навантаження (як у колекторника з ПМ, тільки колектор уже електронний)
3. Асинхронний двигун (AD)
+ широкий діапазон робочих обертів
+ широкий діапазон ефективного ККД
+ обертання без тормозіння при відключенні
+ стійкість до перегріву (відсутність магнітів)
- ціна і вибір контролерів
4. Вентильно-реативний
крім простоти виконання я більше ніяких переваг не бачу. Соленоїд, що обертається
5. Двигун з збудженням від постійних магнітів, що сховані під шаром трансформаторного заліза (IPM)
я мало знаю про нього, тому припускаю, що це гібрид винтильно-реактивного і синхронного двигуна з ПМ. Може розвивати оберти, значно вищі від номінальних методом ослаблення поля (випередженням), при цьому реактивні струми не вертатимуться в батарею в мегакількості. Останнім часом його активно пихають в електротранспорт.