Поточний час: 14 черв 2025, 05:08

Часовий пояс: UTC + 2 години


Правила форума


Тільки проекти, у які вкладено гроші. Решту просимо публікувати у"Концепції та ідеї"


Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 14 ] 
Автор Повідомлення
#138730Повідомлення 05 січ 2025, 17:31 
Творець електромобіля, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 185 Подякували 652
Хочу електротранспорт: Tesla Model3
Шановні колеги, пропоную спільними зусиллями розробити схему автоматичного передзаряду. У багатьох контролерах моторів керування передзарядом передбачено, але є багато моделей без цієї функції. В таких випадках використовують ручний передзаряду, наприклад через лампу розжарювання, або постійний передзаряду, як у схемах підключення Келлі, або зовсім без нього. Всі ці способи не зручні в експлуатації, і навіть небезпечні. Тому є сенс розробити автоматичну незалежну систему, яку можна під'єднати до будь-якого контактора з будь-яким навантаженням(контролер двигуна, зарядний пристрій, dcdc).
Логіку роботи бачу наступну: сигнал замкнення контактора 12В борової мережі подається на прилад, заживлюючи його, прилад в свою чергу шунтує виводи контактора через резистор передзаряду і вимірює напругу на резисторі. Коли напруга знизиться до безпечного значення, прилад подає сигнал на замикання силових виводів контактора. Вимикання контактора відбувається вимкненням 12В з живлення приладу.
Ланцюги вимірювання напруги і живлення приладу повинні бути гальванічно розв'язані.
Комутування резистора можна реалізувати електромеханічним реле, або напівпровідниковим ключем. Резистор має бути винесений за межі корпусу приладу на окремих виводах. Так буде зручно підбирати його номінал і забезпечити теплорозсіювання.
Хочу почути думки колег з цього приводу, ідеї зауваження, критику. А можливо це херня непотрібна нікому)))

_________________
Electric Drive Solutions Laboratory (EDSLab)

ЗАЗ 1103 "Slavuta AC Electric"
ГАЗ 24 "Волга електро"
А091 "Богдан електро"
ХТЗ Е25 "Едісон"
VW T5 "Combi drive"
"Synchronous"
Volvo 740 GL EDSLab
КМЗ "Дніпро електро Bonneville"
Dong Feng EDSLab
ЗАЗ 11055 "Tavria electro smart pickup"
ЗАЗ 1102 "Tavria electro smart coupe"

https://driver.top/user/68227/


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138731Повідомлення 05 січ 2025, 18:51 
Не в мережі

Звідки: Днепр
Дякував (ла) 1155 Подякували 1156
Так универсального ведь не получится. Батареи самодельщиков разнятся от скажем 20-30В до 400В.Соответственно резисторы будут разные, время разное, да и реле предзаряда тоже наверное …
А так да, я б наверное тоже предпочёл бы купить такое устройство.
К сожалению это из области электроники и программировании, в чём я «недалёк», поэтому ничего конструктивного и дельного сказать не могу…


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138732Повідомлення 05 січ 2025, 19:01 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 431 Подякували 607
Мій електротранспорт: Електровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: BYD
Якщо контактор управляється напругою, то є різні реле часу за пару гривень із регульованою затримкою наприклад від 1 до 10с. Ви кнопочку нажали, підключився резистор і через пару секунд контактор. Нічого винаходити не потрібно.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138733Повідомлення 06 січ 2025, 08:59 
Творець електромобіля, член клубу
Не в мережі

Звідки: Жмеринка
Дякував (ла) 155 Подякували 682
Мій електротранспорт: Ел-Пежо 205 - 30000км ........ ..... Ел-FAW 6371 - 70000км
Колись у кінці журналу "Юный Техник" була рубрика "Зачем просто, если можно сложно" щось у цьому роді... Я вже десятий рік користуюсь предзарядом на лампочках,(на єл-Пежо та й на Фаві, й ще два проекти так само робили) ні разу збою не було, а саме головне що бувало контактор не включишь а на газ натиснеш - просто лампочка засвіте,гадаю з резістором так не обійдеться...а галогенки G4 20-80Вт дозволяють у малих розмірах це все зробити...
(Усі проекти були на напругу АКБ до 170в....)

_________________
Пробіг на Эл-Пежо 30 000км
Пробіг на єл-FAW 6371 60 000км


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138734Повідомлення 06 січ 2025, 09:28 
Творець електромобіля, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 185 Подякували 652
Хочу електротранспорт: Tesla Model3
Goga65 писав(ла):
Я вже десятий рік користуюсь предзарядом на лампочках
Користуйтеся і далі цим колхозом. Я не хочу.

_________________
Electric Drive Solutions Laboratory (EDSLab)

ЗАЗ 1103 "Slavuta AC Electric"
ГАЗ 24 "Волга електро"
А091 "Богдан електро"
ХТЗ Е25 "Едісон"
VW T5 "Combi drive"
"Synchronous"
Volvo 740 GL EDSLab
КМЗ "Дніпро електро Bonneville"
Dong Feng EDSLab
ЗАЗ 11055 "Tavria electro smart pickup"
ЗАЗ 1102 "Tavria electro smart coupe"

https://driver.top/user/68227/


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138735Повідомлення 06 січ 2025, 10:22 
Творець електромобіля, член клубу
Не в мережі

Звідки: Дніпро
Дякував (ла) 185 Подякували 652
Хочу електротранспорт: Tesla Model3
Leon29 писав(ла):
Якщо контактор управляється напругою, то є різні реле часу за пару гривень із регульованою затримкою наприклад від 1 до 10с. Ви кнопочку нажали, підключився резистор і через пару секунд контактор. Нічого винаходити не потрібно.

Це більш адекватне рішення ніж галогенка, я сам так робив кілька разів, це працює. Проблема в тому що ті дешеві китайські реле затримки не дуже надійні, а достатньо надійних на ринку немає.

_________________
Electric Drive Solutions Laboratory (EDSLab)

ЗАЗ 1103 "Slavuta AC Electric"
ГАЗ 24 "Волга електро"
А091 "Богдан електро"
ХТЗ Е25 "Едісон"
VW T5 "Combi drive"
"Synchronous"
Volvo 740 GL EDSLab
КМЗ "Дніпро електро Bonneville"
Dong Feng EDSLab
ЗАЗ 11055 "Tavria electro smart pickup"
ЗАЗ 1102 "Tavria electro smart coupe"

https://driver.top/user/68227/


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138736Повідомлення 06 січ 2025, 20:27 
Власник електровелосипеда
Не в мережі

Звідки: Київ Україна
Дякував (ла) 431 Подякували 607
Мій електротранспорт: Електровелосипед Заря Силач
Хочу електротранспорт: BYD
Алексей В писав(ла):
Проблема в тому що ті дешеві китайські реле затримки не дуже надійні, а достатньо надійних на ринку немає.
Доводилось монтувати такі https://www.eti.ua/produktsiya-ua/autom ... ime-relays Зауважень не було.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138740Повідомлення 07 січ 2025, 11:00 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: м.Сміла, Черкаська обл.
Дякував (ла) 6 Подякували 54
Мій електротранспорт: Таврія Пікап (АND)
Доброго дня! В мене не Таврії прредзаряд працює по такій схемі вже скоро десятіліття нарікань немає .
Опис : при подачі на команди "вкл запалювання" зпрацьовує реле Рп яке підключає потужний резистор предзаряду конденсаторів контроллеру. якщо все гаразд і напруга зросла до необхідної (виставляється пдбором резасторів подільника на вході TL431) то відкриваються транзистори КТ209 та MOSFET який підключає обмотку контактора ТКД .
Живиться цей вузол від окремого ДС-ДС який ще заживлює прилади контролю вольтметри, амперметри, ардуіно. ( адапттер 12 В 2А білий Дойче телеком починає працювати від 36в до 220в). Тому з'єднання -12 та -В це не з мінусом борт мережі.


Додаткові файли:
predzaryad.jpg
predzaryad.jpg [ 621.97 КБ | Переглядів: 6805 ]
Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138741Повідомлення 07 січ 2025, 11:15 
Творець електромобіля, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Кременчуг
Дякував (ла) 708 Подякували 304
Мій електротранспорт: е-Таврия
По сути тоже реле времени, хотя нет, это компаратор.

_________________
автопробег на электричестве 48000 км


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138743Повідомлення 07 січ 2025, 14:04 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: київска область
Дякував (ла) 7 Подякували 100
Мій електротранспорт: peugeot partner electric, Kia soul ev
В простих зварювальних інверторах, реле шунтування предзаряду просто заживлене від службового БП, а службовий БП живиться від загальних конденсаторів. Тому поки не зарядяться конденсатори , не запуститься внутрішній БП приладу. А коли вже напруга достатня, то 12 вольт з виходу БП підтягує шунтуюче реле. Все просто і без ніяких таймерів і логіки. При обриві зарядного резистора, конденсатори не зарядяться і не з'явиться 12 вольт.І відповідно запуску не буде.

_________________
Пробіг на електро приводі 80000 +10000 км.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138744Повідомлення 07 січ 2025, 14:04 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: київска область
Дякував (ла) 7 Подякували 100
Мій електротранспорт: peugeot partner electric, Kia soul ev
Те саме в контролерах Келлі, контар вмикається від внутрішнього БП.

_________________
Пробіг на електро приводі 80000 +10000 км.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138750Повідомлення 07 січ 2025, 19:56 
Активіст форуму
Не в мережі

Звідки: Кропивницький
Дякував (ла) 14 Подякували 21
Хочу електротранспорт: таврия)
zvit писав(ла):
Доброго дня! В мене не Таврії прредзаряд працює по такій схемі вже скоро десятіліття нарікань немає .
Опис : при подачі на команди "вкл запалювання" зпрацьовує реле Рп яке підключає потужний резистор предзаряду конденсаторів контроллеру. якщо все гаразд і напруга зросла до необхідної (виставляється пдбором резасторів подільника на вході TL431) то відкриваються транзистори КТ209 та MOSFET який підключає обмотку контактора ТКД .
Живиться цей вузол від окремого ДС-ДС який ще заживлює прилади контролю вольтметри, амперметри, ардуіно. ( адапттер 12 В 2А білий Дойче телеком починає працювати від 36в до 220в). Тому з'єднання -12 та -В це не з мінусом борт мережі.

Можливо я не бачу всієї схеми авто, але яку функцію виконує реле РП ? Чому тоді резистор не під"єднати на постійній основі паралельно силовим контактам?? Так як це зроблено в мануалах куртіса. Всеодно те реле постійно ввімкнене. То навіщо воно? Ввімкнув силовий автомат і почався предзаряд. А далі - так, питань до схеми немає. Піднялась напруга - спрацювала ТЛка відкрила польовик. Навіть якщо буде обрив резистора то напруга не підніметься і заряду не буде. Схема не спрацює. То навіщо те реле? Скажіть які можуть бути погані наслідки коли мінус борт мережі і мінус силової батареї спільні. Дякую


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138753Повідомлення 07 січ 2025, 21:40 
Власник електромобіля
Не в мережі

Звідки: м.Сміла, Черкаська обл.
Дякував (ла) 6 Подякували 54
Мій електротранспорт: Таврія Пікап (АND)
Відповідаю для NAT:
1.Реле Рп потрібно тому що потрібно відключати мій контроллер від батареї на період стоянки (окремого силового автомату немає) , бо він споживає (хоч і невеликий) струм.
2. Є загальні вимоги електробезпеки щодо електромобілів, які потребують щоб силові кола були ізольовані від бортової мережі та корпусу авто. Тому потрібно мати окремі службові джерела живлення та оптопари чи проміжні реле.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
#138760Повідомлення 08 січ 2025, 14:53 
Творець електромобіля, член клубу
Аватара користувача
Не в мережі

Звідки: Украина,Киев
Дякував (ла) 114 Подякували 660
Мій електротранспорт: ЗАЗ 965e, Peugeot Partner (продан), Renault Zoe, Renault Fluence, Tesla Model 3
Я дуже давно робив включення контактора через схему затримки, а предзаряд напряму від сигналу включення контактора. Схему затримки під рукою не маю, але там щось було аля один транзистор пару резисторів і конденсатор.

Взагалі вважаю, що треба робити по правильному, повинен бути контроллер який вимірює напругу на інверторі, і поки пред заряд не зробить потрібну напругу на ньому то не включати контактор. Тим самим і є захист від обриву предзаряду, що рятує контактор від залипання.

Ну і питання для чого використовувати лампи накалу, коли керамічний резистор 35-50ватт зараз коштує мабуть дешевше лампи)) Кому треба, можу дати посилання на Алі.


Повернутися до початку
 Профіль  
Відповісти цитуючи  
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
Почати нову тему Відповісти на тему  [ Повідомлень: 14 ]             

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 33


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Найти:
Створено на основі phpBB® Forum Software © phpBB Group